موتور گیربکس سانروف خوردو حلزونی شکل 12 ولت 120 دور

کد: MDG00151

  • موتور گیربکس حلزونی 120 دور
  • موتور سانروف خودرو 
  • دو سر شفت
  • 12 ولت
  • دور بی بار (موتور): 120 Rpm
  • جریان بی بار: 0.6 آمپر
  • ساخت: فرانسه
موجود
5,900,000 ریال
تخفیف 500,000 ریال
5,400,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : موتور DC با جاروبک
ولتاژ نامی (ولت) : 12
جریان - بار کامل : 3
جریان بی باری : 0.6
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
تعداد سیم : : 2

مشخصات مکانیکی

سرعت بی بار (دور بر دقیقه) : 120
وزن (گرم) : 580 گرم
قطر بدنه (میلیمتر) : 40 میلیمتر
طول بدنه موتور (میلیمتر) : طول موتور 73 - طول گیربکس 90
قطر شفت (میلیمتر) : دو سر شفت -چرخ دنده و شفت با قطر 10 میلیمتر
طول شفت (میلیمتر) : 14
نحوه نصب مکانیکی : دارای 3 سوراخ راه به در بر روی گیربکس با قطر داخلی 6 میلیمتر

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : فرانسه
نوع کالا : موتور DC گیربکس دار
وضعیت قطعه : نو
سرعت-بارکامل : 110
استاندارد CE :

موتور گیربکس سانروف حلزونی شکل 12 ولت 120 دور

به طور کلی ، به هر صفحه ای که در سقف خودرو تعبیه شده است تا نور یا هوا وارد ماشین شود سانروف یا مونوریل گفته می شود. برخی از سقف های سانروفی یا مونوریل ها را می توان باز و بسته کرد در حالی که برخی دیگر ثابت هستند. سقف های سانروف معمولاً شفاف هستند ، در حالی که سقف های مونروف رنگی هستند. در حقیقت ، سقف مونروف نوع خاصی از سقف سانروف است. در دهه 1970 سانروف های شیشه ای داخلی و برقی مونروف نامیده می شد. البته امروزه به طور کلی فقط سقف های شیشه ای داخلی را تک رشته می نامند. سقف داخلی در واقع نوعی صفحه متحرک است که بین سطح بیرونی و داخلی سقف حرکت می کند. عملکرد مونرو می تواند برقی یا دستی باشد. بنابراین ، هر سانروف شیشه ای با قابلیت باز و بسته شدن کشویی بین سطح بیرونی و داخلی سقف را مونروف می نامند. از آنجایی که تقریباً تفاوت قابل توجهی بین سانروف و مونرو ف وجود ندارد ، 

موتور معرفی شده در زیر دقیقا موتور سانروف DC یا حلزونی شکل است که 12 ولت برق مصرف میکند و گشتاور 120 دور در دقیقه را ارائه میکند

در زیر بیشتر به معرفی این موتور میپردازیم:

همانطور که از نام موتور گیربکس  پیداست این موتور از ترکیب یک موتور dc و گیربکس تشکیل شده است. گیربکس با کاهش سرعت چرخش موتور قدرت آن را افزایش می دهد.

موتور DC :

موتورهای dc الکتروموتورهایی هستند که با جریان ثابت و مستقیم (DC) تغذیه می شوند و به دلیل سهولت در استفاده و کنترل پذیری سرعت و گشتاور آنها در بسیاری موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

موتورهای dc بطور کلی از سه قسمت اصلی استاتور، روتور و جاروبک تشکیل شده اند.استاتور قسمت ثابت موتور است و  شامل بدنه موتور، هسته آهنی و سیم پیچی روی آن می شود و نقش آن تولید میدان مغناطیسی است. وقتی که استاتور به یک منبع تغذیه وصل می شود جریانی در استاتور جاری می شود و میدان مغناطیسی را ایجاد می کند.قسمت متحرک موتور را روتور می نامند که شامل هسته و سیم پیچی دور آن و بلبرینگ است و وظیفه تولید گشتاور و نیروی الکتریکی القایی را بر عهده دارد. همچنین روتور به عنوان قطب موتور dc برای تبدیل انرژی نیز هست از این رو به آن آرمیچر هم می گویند.هنگامی که آرمیچر توسط منبع تغذیه خارجی یا توسط جریان استاتور تغذیه شود در آرمیچر هم میدان مغناطیسی القا می شود و از بر هم کنش میدان های روتور و استاتور موتور شروع به چرخیدن می کند.هسته روتور و استاتور جهت متمرکز کردن و هدایت کردن شار مغناطیسی بکار برده شده و جاروبک نیز باعث انتقال جریان به کلکتور می شود.

  • وجود گیربکس سر راه این موتورها سبب کاهش سرعت و به دنبال آن افزایش قدرت و گشتاور موتور می گردد.
  • این موتور دی سی 12 ولت دارای گیربکس حلزونی می باشد که به این موتور قدرت و گشتاور بالایی داده است.
  • سرعت بی بار این موتور گیربکس حلزونی 120 دور در دقیقه و سرعت بار کامل آن 110 دور در دقیقه(rpm) می باشد.
  • موتور گیربکس حلزونی 12 ولت در دو طرف دارای شفت می باشد که یک شفت دارای چرخ دنده و شفت دیگر به طول 10 میلیمتر می باشد.

از دیگر ویژگی های این موتور می توان به صدای کم و دائم کار بودن آن اشاره کرد.

برای دیدن سایر موتورهای dc گیربکس دار اینجا وارد شوید.

  • سلام و خسته نباشید
    قدرت این موتور چند نیوتون بر متر هست؟

    پاسخ مدیر

    سلام


    متاسفانه اطلاعات در مورد گشتاور و توان از جانب شرکت سازنده مطرح نشده است.

برچسب های محصول