هاب موتور دوچرخه برقی براشلس 500 وات 48 ولت بدون گیربکس مخصوص دوچرخه دنده ای

کد محصول : MDC00121

  • هاب موتور براشلس 500 وات
  • 48 ولت
  • بدون گیربکس
  • مخصوص چرخ عقب
  • دارای سنسور هال
  • ولتاژ کاری 48 ولت
  • 8 سیم،18 سوراخ
  • مخصوص دوچرخه های دنده ای
  • جهت راه‌اندازی درایور براشلس ضروری...
موجود
112,500,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : هاب موتور
توان نامی موتور (وات) : 500 وات
ولتاژ نامی (ولت) : 48
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
بهره محصول (درصد) : 84
تعداد سیم : : 8 عدد

مشخصات مکانیکی

قطر بدنه (میلیمتر) : 60 میلیمتر
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 240
قطر شفت (میلیمتر) : 12 میلیمتر
طول شفت (میلیمتر) : 35
نوع شفت : دارای جای نصب دوشاخه
نحوه نصب مکانیکی : استاندارد برای نصب در دوچرخه یا اسکوتر
پولی یا چرخ زنجیر: :
نحوه خنک کاری : هوا خنک
نیاز به سرویس و نگهداری :
گیربکس :

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : چین
نوع کالا : موتور دی سی براشلس
وضعیت قطعه : نو
استاندارد CE :
تعداد سوراخ های اسبوک : 18 عدد
موقعیت نصب : چرخ عقب

هاب موتور دوچرخه برقی براشلس:

هاب موتور دوچرخه برقی یکی از اجزای کلیدی و حیاتی در سیستم‌های دوچرخه برقی است که مسئولیت ایجاد حرکت و پیشرانه بر دوچرخه را بر عهده دارد. این تکنولوژی به طور گسترده در دوچرخه‌های الکتریکی استفاده می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا با سهولت و سرعت بیشتر به مقصد خود برسند. در ادامه به توضیحاتی درباره ویژگی‌ها، عملکرد و کاربردهای هاب موتور در دوچرخه‌های برقی می‌پردازیم.

ویژگی‌ها و عملکرد:

  1. قدرت و سرعت: هاب موتور دوچرخه برقی توانایی ایجاد حرکت و تسریع دوچرخه را فراهم می‌کند، معمولاً با دو حالت تک سرعته یا چند سرعته.

  2. کارایی بالا: با توجه به طراحی مدرن و استفاده از تکنولوژی پیشرفته، هاب موتور دوچرخه برقی دارای کارایی بالا و مصرف انرژی کم است.

  3. حفاظت و ایمنی: بسیاری از هاب‌های موتور دوچرخه برقی دارای سیستم‌های حفاظتی مانند ضد آب و ضربه می‌باشند که ایمنی کاربر را تضمین می‌کنند.

  4. صدای کم: معمولاً به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی، هاب موتور دوچرخه برقی صدای کمی دارد که راحتی کاربر را افزایش می‌دهد.

توضیحات بیشتر هاب موتور براشلس 500 وات مخصوص چرخ عقب دوچرخه های دنده ای:

اگر قصد برقی کردن دوچرخه دارید موتور های هاب بهترین گزینه برای این کار می باشد چون شما را از نصب چرخ زنجیر و موتور الکتریکی و همچنین پیاده سازی سیستم انتقال قدرت به چرخ ها بی نیاز می کند. این مدل از الکتروموتور های جهت نصب بر روی دوچرخه طراحی شده و امکانات لازم برای به حرکت در آوردن دوچرخه استانداد را دارد. گیربکس  داخلی و یک خودرو  داخلی جهت  آزاد کردن الکتروموتور در حالت که سرعت دوچرخه بیشتر از سرعت داخلی است.

توان این الکتروموتور 500 وات می باشد و بهره این محصول حدود 84 درصدی است. نصب الکترموتور با توان بیشتر بر روی دوچرخه باعث اضافه وزن و همچنین نیاز به باطری را سنگین تر را اجتناب ناپذیر می کنند.

طریقه نصب این قطعه بسیار ساده است فقط کافیست  چرخ جلو دوچرخه را باز کرده این الکتروموتور را جایگزین آن نمایید قطعات دیگری که نیاز است درایور ، دسته گاز وچهار  عدد باطری 12 ولت است.

نحوه سیم کشی : الکتروموتور دارای دو دسته سیم است

  • سیم قدرت : شامل 3 رشته سیم ضخیم که در واقع به سیم پیچ اصلی متصل است و نحوه اتصال آن بصورت سه فاز می باشد
  • سیم کنترل زاویه چرخ : شامل 5 رشته سیم نازک است که 2 تای آن جهت تغذیه 5 ولت و 3 سیم بعدی که رنگ آنها با رنگ های سیم های اصلی موتور یکسان است موقعیت زاویه این را مشخص می کند

جهت اطلاع از نحوه کارکرد الکتروموتور های هاب روی این لینک کلیک نمایید

مهمترین مزایا این نوع موتور ها :

  1. عدم تغییر ظاهر کلی دوچرخه
  2. نصب آسان بدون دردسر نسبت به الکترومتورهای اسکوتری
  3. بی نیاز به چرخ زنجیر و هر نوع وسیله انتقال توان
  4. عمر بالا
  5. بهره الکتریکی بسیار بالا تر نسبت به موتور های معولی (بالای 82 درصد)
  6. وزن بسیار معقول
  7. امکان باز و بست راحت.
  8. امکان کمتر سرقت قطعه از روی دوچرخه

معایب :

  1. قیمت بالاتر نسبت به راه کارهای دیگر
  2. نیاز به یک چرخ یدکی برای نصب هاب موتور
  3. درایور گران تری نیاز دارد چون هاب موتور ها بصورت براشلس و بدون جاروبکی می باشند

توجه !!

در نظر داشته باشید برای راه اندازی این موتور ها استفاده از درایور استاندارد ضرروی می باشد و اتصال برق بصورت مستقیم باعث آسیب جدی به الکتروموتور خواهد شد. نوع سیم بندی موتور بصورت سه فاز می باشد و درایور با تغییر فاز ها نسبت به موقعیت چرخ این توان فرکانسی را فراهم می آورد

حتما هنگام نصب به جهت چرخش موتور دقت کنید.این موتور ها فقط در یک جهت دوران ایجاد می کند و در جهت دیگر بصورت آزاد(خلاص) هستند.

سیم کشی موتور و درایور باید با نهایت دقت انجام شود ازالکتروموتور  لحاظ سیم بندی به قرار زیر است :

5 سیم نازیک که مربوط به سنسور های اثر هال می باشد .

3 سیم ضخیم که به الکتروموتور متصل است .

این نوع الکتروموتور ها در واقع سه فاز هستند و زاویه شفت توسط 3 عدد سنسور اثر هال به درایور متصل می گردد نحوه اتصال سنسور های زاویه به این صورت است که شامل 5 سیم که معمولا نازک است و به اصطلاح فرمانی هستند بصورت استاندارد سیم قرمز 5+ و سیم مشکی GND می باشد. سه عدد سیم باقیمانده هر کدام متعلق به یک سنسور است و در بیشتر موارد رنگ آن با سیم های قدرت موتور یکسان است.

نحوه راه اندازی این نوع الکتروموتور :
جهت راه اندازی بهتر است از یک درایور استاندارد موتور های براشلس استفاده نمایید. چون به هیچ عنوان با اتصال به مستقیم به باطری یا ترانسفورماتور راه اندازی نخواهد شد و در صورت ورود برق با پلاریته و یا ولتاژ اشتباه به قطعه آسیب خواهد دید.

  • سلام میتونم اینو پره بندی شده با باتریش جدا گانه سفرش بدم اگه اره چجوری ؟ باتشکر

    پاسخ مدیر

    سلام وقت بخیر


    بله مقدور است. باتری به زودی موجود می شود

  • حداقل آمپر باتری برای راه اندازی این موتور چقدر هست؟

    پاسخ مدیر

    باسلام.
    برای راه اندازی بدون دردسر این موتور نیاز به باطری های 12 ولتی با ظرفیت 20 آمپر ساعت دارید.

سیم بندی هاب موتور
دانلود (515.66k)

مقالات مرتبط