سلام ، چه سایز پره باید برای این موتور بگیریم ؟
اگر قصد برقی کردن دوچرخه دارید موتور های هاب بهترین گزینه برای این کار می باشد چون شما را از نصب چرخ زنجیر و موتور الکتریکی و همچنین پیاده سازی سیستم انتقال قدرت به چرخ ها بی نیاز می کند. این مدل از الکتروموتور های جهت نصب بر روی دوچرخه طراحی شده و امکانات لازم برای به حرکت در آوردن دوچرخه استانداد را دارد. گیربکس داخلی و یک خودرو داخلی جهت آزاد کردن الکتروموتور در حالت که سرعت دوچرخه بیشتر از سرعت داخلی است.
توان این الکتروموتور 350 وات می باشد و بهره این محصول حدود 84 درصدی است. نصب الکترموتور با توان بیشتر بر روی دوچرخه باعث اضافه وزن و همچنین نیاز به باطری را سنگین تر را اجتناب ناپذیر می کنند.
طریقه نصب این قطعه بسیار ساده است فقط کافیست چرخ جلو دوچرخه را باز کرده این الکتروموتور را جایگزین آن نمایید قطعات دیگری که نیاز است درایور ، دسته گاز و 4 عدد باطری 12 ولت است.
نحوه سیم کشی : الکتروموتور دارای دو دسته سیم است
جهت اطلاع از نحوه کارکرد الکتروموتور های هاب روی این لینک کلیک نمایید
مهمترین مزایا این نوع موتور ها :
معایب :
توجه !!
در نظر داشته باشید برای راه اندازی این موتور ها استفاده از درایور استاندارد ضرروی می باشد و اتصال برق بصورت مستقیم باعث آسیب جدی به الکتروموتور خواهد شد. نوع سیم بندی موتور بصورت سه فاز می باشد و درایور با تغییر فاز ها نسبت به موقعیت چرخ این توان فرکانسی را فراهم می آورد
حتما هنگام نصب به جهت چرخش موتور دقت کنید.این موتور ها فقط در یک جهت دوران ایجاد می کند و در جهت دیگر بصورت آزاد(خلاص) هستند.
سیم کشی موتور و درایور باید با نهایت دقت انجام شود ازالکتروموتور لحاظ سیم بندی به قرار زیر است :
5 سیم نازیک که مربوط به سنسور های اثر هال می باشد .
3 سیم ضخیم که به الکتروموتور متصل است .
این نوع الکتروموتور ها در واقع سه فاز هستند و زاویه شفت توسط 3 عدد سنسور اثر هال به درایور متصل می گردد نحوه اتصال سنسور های زاویه به این صورت است که شامل 5 سیم که معمولا نازک است و به اصطلاح فرمانی هستند بصورت استاندارد سیم قرمز 5+ و سیم مشکی GND می باشد. سه عدد سیم باقیمانده هر کدام متعلق به یک سنسور است و در بیشتر موارد رنگ آن با سیم های قدرت موتور یکسان است.
نحوه راه اندازی این نوع الکتروموتور :
جهت راه اندازی بهتر است از یک درایور استاندارد موتور های براشلس استفاده نمایید. چون به هیچ عنوان با اتصال به مستقیم به باطری یا ترانسفورماتور راه اندازی نخواهد شد و در صورت ورود برق با پلاریته و یا ولتاژ اشتباه به قطعه آسیب خواهد دید.
میتونم با سیم پره سفارش بدم ؟ و اینکه چه مقدار روی قیمت موتور میاد ؟
سلام وقت شما بخیر و خسته نباشید....
بله میتونید با سیم و پره سفارش بدین....
تقریبا با نصب طوقه و پره درجه یک حدود 2 میلیون تومان اضافه تر خواهد شد/البته لاستیک و تیوب هم برای شما قرار داده خواهد شد.
خسته نباشید ، خواستم ببینم این نوع موتور بدون گیربکس و با گیربکس چه فرقی باهم دارن ؟
باسلام خدمت شما ....
موتورهای گیربکسی را میتوان بر روی طوقه های کوچک تر پیاده سازی کرد.....اما طراحی آن و هم چنین سیم پیچی درونی آن به گونه ای است که برای بازده بهتر لازم است قدرت آن را از طریق گیربکس افزایش داد...
با توجه به کوچتر شدن بدنه موتور و همچنین کمتر شدن حجم رتور اصلی .....فشار روی موتور افزایش می یابد.پس لازم است که گیربکس در خروجی آن تعبیه گردد .....