(12 رای)

استپر موتور موتور 2 فاز 6 سیم 17HD1029-01N

کد محصول : MST00029

دوفاز
6 سیم
دارای دمپر(لرزش گیر)

نا موجود
1,180,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : استپر موتور 2 فاز
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
تعداد سیم : : 6
گام استپ موتور : 1.8

مشخصات مکانیکی

قطر بدنه (میلیمتر) : 42
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 35
قطر شفت (میلیمتر) : 5
طول شفت (میلیمتر) : 18
نوع شفت : مستقیم

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : موتور DC
وضعیت قطعه : کارکرده

کاربرد استپر موتورها:

هرچند کاربرد استپر موتورها امروزه بسیار گسترده است اما استپ موتورها را می توان در وسایلی مانند CNC ها ،پرینترهای سه بعدی (3D PRINTS) ، پرینتر های جوهر افشان ، اسکنر ها ، پلاتر ها ، فلاپی درایو ها ، دی وی دی درایو ها ( DVD Drive ) ، لنز بعضی از دوربین های دیجیتال یافت که البته این موارد گوشه ای از کاربرد استپ موتور هاست . به طور کلی برای سیستم هایی که نیاز است موقعیت دقیق ( افقی ، عمودی ) یا زاویه دقیق را تعیین کنیم می توانیم از استپ موتور ها استفاده نماییم.

استپ موتور ها در ساخت ماشین های عددی مانند CNC در صنعت استفاده های فراوانی دارند . همچنین استپ موتور ها در صنایع رباتیک نیز کاربرد وسیعی برای ساخت  بازوها و سایر اجزای دقیق ربات را به خود اختصاص داده اند.

استپر موتور در صنایع خودروسازی نیز کاربرد دارد و یکی از موارد کاربرد استپ موتور در خودروها کنترل میزان دور موتور ( گاز ) ، افزایش دور موتور هنگام استفاده از کولر ، جلوگیری از کاهش ناگهانی دور موتور و در کل ایجاد تعادل و کنترل دور موتور می باشد.

 

اصول کارکرد استپر موتورها:

موتورهای DC زغالی زمانیکه ولتاژ به ترمینالهای آنها تزریق می‌گردد به نرمی حرکت می‌کنند. استپ موتور بوسیله قابلیت تبدیل پالسهای ورودی به فواصل کوچک مشخص در موقعیت شفت شناخته می‌شوند. هر پالس شفت را به یک زاویه مشخص می‌برد. استپ موتورها اساساً دارای دندانه‌های مغناطیسی در اطراف یک شفت مرکزی از جنس آهن می‌باشند. الکترومغناطیسها بوسیله یک مدار راه انداز خارجی یا یک میکروکنترلر تغذیه می‌گردند. جهت چرخاندن شفت ابتدا به یکی از مغناطیس‌ها توان داده می‌شود، که مغناطیس باعث جذب دندانه‌های دنده می‌گردد. زمانیکه دندانه دنده روبروی اولین مغناطیس می‌ایستد، نسبت به مغناطیس بعدی دارای یک فاصله می‌باشد. این به معنای آنست که در صورت روشن شدن الکترومغناطیس بعدی و خاموش شدن اولی دنده به آهستگی می‌چرخد تا دندانه روبروی مغناطیس دوم قرار گیرد. از آنجا فرایند آغاز می‌گردد. هر یک از این چرخشها یک گام (استپ) نامیده می‌شود، تعداد مشخصی از این گامها یک دور کامل موتور را می‌سازند (دقت شود نسبت تعداد گامها به دور موتور همواره یک عدد صحیح است). و به این ترتیب یک موتور می‌تواند با زوایای مشخص بچرخد.

 

انواع استپ موتورها :

چهار نوع اصلی از استپ موتورها وجود دارد:

 

استپ موتورهای با مغناطیس دائم

استپ موتورهای سنکرون هیبرید

استپ موترهای با مقاومت مغناطیسی متغیر

استپ موتورهای لاوت LAVET TYPE

روتور موتورهای مغناطیس دائم(PM) از مغناطیسهای دائم تشکیل گردیده است و و با جاذبه و دافعه بین مغناطیس روتور و مغناطیس استاتور عمل می‌نماید. موتورهای با مقاومت مغناطیسی متغیر از یک صفحه آهنی به عنوان روتور استفاده گردیده و بر این اساس عمل می‌نماید که حداقل مقدار مقاومت مغناطیسی، زمانیکه روتور در حال جذب به سمت قطبهای استاتور است، زمانی رخ می‌دهد که حداقل فاصله وجود دارد. گروه سوم را به این دلیل هیبرید می‌نامند که در ساختار آنها از دو تکنیک مغناطیس دائم و مقاومت مغناطیسی متغیر با هم، جهت رسیدن به حداکثر توان در کوچکترین فضا استفاده شده است

 

 

مزایای استپ موتور ها :

 

  • کنترل دیجیتالی ساده
  • فاقد خطای تجمعی
  • توقف ناگهانی بدون آسیب
  • بدون جاروبک
  • بدون نیاز به فیدبک
  • پایدار
  • ساختمان مکانیکی ساده
  • راه‌اندازی ساده و ارزان
  • عدم نیاز به سرویس و نگهداری
هیچ نظری ارسال نشده