موتور دیسی 24 ولت 500 وات 3000 دور

مشخصات موتور دیسی 24 ولت 500 وات 3000 دور

  • کد MDC00166
  • موتور DC بدون گیربکس با جاروبک
  • ولتاژ نامی: 24 ولت DC
  • توان نامی: 500 وات
  • سرعت: 3000 RPM
  • گشتاور: 1.8 N.M
موجود
17,500,000 ریال
تخفیف 600,000 ریال
16,900,000 ریال

سایر مشخصات محصول

نوع موتور : موتور DC با جاروبک
سرعت بی بار (دور بر دقیقه) : 3600
جریان بی بار (آمپر-ساعت) : 2 -1.5 آمپر
ولتاژ نامی (ولت) : 24
وزن خالص گرم : 4310 گرم
قطر شفت (میلیمتر) : 14 میلیمتر
توان نامی موتور (وات) : 500 وات
گشتاور نامی (نیوتون-متر) : 1.8
کشور سازنده : چین
کارکرد دائم : S1(کارکرد دائم)
قطر بدنه (میلیمتر) : 90 میلیمتر
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 200 میلیمتر
نوع کالا : موتور DC
وضعیت قطعه : نو
جریان - بار کامل(آمپر ساعت) : 20.8 آمپر
سرعت-بارکامل : 3000 دور در دقیقه
بهره محصول (درصد) : 80-85 درصد
پولی یا چرخ زنجیر: :
نوع شفت : مستقیم
تعداد سیم : : 2

سایر مشخصات موتور دیسی 24 ولت 500 وات 3000 دور

این الکتروموتور یک موتور DC بدون گیربکس(Gearless) با جاروبک است و ساخت کشور چین می باشد، ولتاژ کاری آن 24 ولت و توان نامی آن 500 وات می باشد. سرعت بدون بار این موتور 3600 دور در دقیقه و سرعت بار کامل 3000 دور در دقیقه است و گشتاوری معادل 1.8 نیوتن متر دارد و بیشترین کاربرد آن در صنعت می باشد.

  • وزن: 4.310 کیلوگرم
  • طول بدنه: 200 میلیمتر
  • قطر بدنه: 90 میلیمتر
  • قطر شفت: 14 میلیمتر
  • فلنج: 90 میلیمتر

توضیح مختصر الکتروموتور DC

به بیان ساده موتور الکتریکی یک نوع ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

الکتروموتورها به دو دسته DC و AC تقسیم می شوند که هر یک کاربردهای خاصی دارند. الکتروموتورهای DC بدون گیربکس از پرکاربردترین موتورها بشمار می آیند که اصل حاکم بر عملکرد آنها تولید میدان و گشتاور مغناطیسی و نیروی الکتریکی القایی می باشد.

بطور کلی هر موتور الکتریکی DC از یک بخش ثابت بنام استاتور و یک بخش چرخان و متحرک بنام روتور و یک بخش جاروبک یا نگهدارنده تشکیل شده است در موتورهای DC بدون گیربکس، استاتور از قطعات آهنربایی ساخته شده و درون استاتور و روی آرمیچر (آرمیچر قطعه ای است که ولتاژ به آن اعمال می شود) چند سری سیم پیچ قرار گرفته با عبور جریان الکتریکی و طبق پدیده جذب و دفع قطب های آهنربا (دفع قطبهای همنام و جذب قطبهای ناهمنام) آرمیچر شروع به چرخیدن می کند. این الکتروموتورها (DC) برای تامین نیروی لازم خود از ولتاژ DC استفاده می کنند و بسته به کاربرد و نوع موتور میزان ولتاژ متفاوت می باشد. از آنجایی‌که موتور DC با جریان مستقیم تغذیه می‌شود، برای چرخش مداوم آرمیچر آن، جهت جریان DC واردشونده به آرمیچر باید به‌طور مداوم و منظم عوض شود. این کار با کموتاتور انجام می‌شود. جاروبک ها وظیفه انتقال انرژی (جریان الکتریکی) را به کموتاتور و در نتیجه آرمیچر را به عهده دارند.

دیاگرام موتور DC

موتور های DC به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند:

1-موتور DC با آهنربای دائم

در این موتورها آهنربای دائم شار مغناطیسی را تامین می کند، این موتورها گشتاور راه اندازی( شروع) بالایی دارند.

2- موتور DC سری

در این موتورها تعداد دور سیم پیچ پایین اما ضخامت آن بالا است و آرمیچر و سیم پیچ تحریک بصورت سری نصب شده اند که این سری شدن باعث ایجاد گشتاور بالا در این موتورها می شود و از آن در آسانسور، قطار برقی، اتوبوس برقی و... استفاده می کنند.

3- موتور DC کمپوند (ترکیبی)

این موتورها ترکیبی از موتور DC شنت و سری هستند و برای کنترل بهتر روی گشتاور و سرعت مناسب هستند.

موتور DC بدون گیربکس

گیربکس برای کنترل کردن میزان سرعت و قدرت موتور می باشد. موتورهای بدون گیربکس (گیرلس) دارای مزیت هایی نسبت به نوع گیربکس دار هستند که عبارتند از:

  • به حداقل رساندن صدا و لرزش
  • مصرف کمتر انرژی
  • بازدهی و برگشت پذیری بالاتر نسبت به موتور گیربکس
  • بدون نیاز به روغن کاری و سازگار با محیط زیست
  • نصب، سرویس و نگهداری آسانتر
  • راندمان بالا تا حدود 2 برابر نسبت به گیربکس دار
هیچ نظری ارسال نشده