موتور دیسی 24 ولت 500 وات 3000 دور

کد MDC00166
موتور DC بدون گیربکس
با جاروبک(براش)
ولتاژ نامی: 24 ولت DC
توان نامی: 500 وات
سرعت: 3000 RPM
گشتاور: 1.8 N.M
فلنج: 90 میلیمتر

موجود
47,000,000 ریال
تخفیف 1,200,000 ریال
45,800,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : موتور DC با جاروبک
توان نامی موتور (وات) : 500 وات
ولتاژ نامی (ولت) : 24
جریان - بار کامل : 20.8
جریان بی باری : 2
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
بهره محصول (درصد) : بیش از 80
تعداد سیم : : 2

مشخصات مکانیکی

سرعت بی بار (دور بر دقیقه) : 3600
گشتاور نامی : 1.8
وزن (گرم) : 4310
قطر بدنه (میلیمتر) : 90
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 200
قطر شفت (میلیمتر) : 14
نوع شفت : مستقیم
گیربکس :

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : موتور DC
وضعیت قطعه : نو
سرعت-بارکامل : 3000RPM

 موتور دیسی 24 ولت 500 وات 3000 دور

این الکتروموتور یک موتور DC بدون گیربکس(Gearless) با جاروبک است و ساخت کشور چین می باشد، ولتاژ کاری آن 24 ولت و توان نامی آن 500 وات می باشد. سرعت بدون بار این موتور 3600 دور در دقیقه و سرعت بار کامل 3000 دور در دقیقه است و گشتاوری معادل 1.8 نیوتن متر دارد و بیشترین کاربرد آن در صنعت می باشد.

  • وزن: 4.310 کیلوگرم
  • طول بدنه: 200 میلیمتر
  • قطر بدنه: 90 میلیمتر
  • قطر شفت: 14 میلیمتر
  • فلنج: 90 میلیمتر

توضیح مختصر الکتروموتور DC

به بیان ساده موتور الکتریکی یک نوع ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

الکتروموتورها به دو دسته DC و AC تقسیم می شوند که هر یک کاربردهای خاصی دارند. الکتروموتورهای DC بدون گیربکس از پرکاربردترین موتورها بشمار می آیند که اصل حاکم بر عملکرد آنها تولید میدان و گشتاور مغناطیسی و نیروی الکتریکی القایی می باشد.

بطور کلی هر موتور الکتریکی DC از یک بخش ثابت بنام استاتور و یک بخش چرخان و متحرک بنام روتور و یک بخش جاروبک یا نگهدارنده تشکیل شده است در موتورهای DC بدون گیربکس، استاتور از قطعات آهنربایی ساخته شده و درون استاتور و روی آرمیچر (آرمیچر قطعه ای است که ولتاژ به آن اعمال می شود) چند سری سیم پیچ قرار گرفته با عبور جریان الکتریکی و طبق پدیده جذب و دفع قطب های آهنربا (دفع قطبهای همنام و جذب قطبهای ناهمنام) آرمیچر شروع به چرخیدن می کند. این الکتروموتورها (DC) برای تامین نیروی لازم خود از ولتاژ DC استفاده می کنند و بسته به کاربرد و نوع موتور میزان ولتاژ متفاوت می باشد. از آنجایی‌که موتور DC با جریان مستقیم تغذیه می‌شود، برای چرخش مداوم آرمیچر آن، جهت جریان DC واردشونده به آرمیچر باید به‌طور مداوم و منظم عوض شود. این کار با کموتاتور انجام می‌شود. جاروبک ها وظیفه انتقال انرژی (جریان الکتریکی) را به کموتاتور و در نتیجه آرمیچر را به عهده دارند.

دیاگرام موتور DC

موتور های DC به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند:

1-موتور DC با آهنربای دائم

در این موتورها آهنربای دائم شار مغناطیسی را تامین می کند، این موتورها گشتاور راه اندازی( شروع) بالایی دارند.

2- موتور DC سری

در این موتورها تعداد دور سیم پیچ پایین اما ضخامت آن بالا است و آرمیچر و سیم پیچ تحریک بصورت سری نصب شده اند که این سری شدن باعث ایجاد گشتاور بالا در این موتورها می شود و از آن در آسانسور، قطار برقی، اتوبوس برقی و... استفاده می کنند.

3- موتور DC کمپوند (ترکیبی)

این موتورها ترکیبی از موتور DC شنت و سری هستند و برای کنترل بهتر روی گشتاور و سرعت مناسب هستند.

موتور DC بدون گیربکس

گیربکس برای کنترل کردن میزان سرعت و قدرت موتور می باشد. موتورهای بدون گیربکس (گیرلس) دارای مزیت هایی نسبت به نوع گیربکس دار هستند که عبارتند از:

  • به حداقل رساندن صدا و لرزش
  • مصرف کمتر انرژی
  • بازدهی و برگشت پذیری بالاتر نسبت به موتور گیربکس
  • بدون نیاز به روغن کاری و سازگار با محیط زیست
  • نصب، سرویس و نگهداری آسانتر
  • راندمان بالا تا حدود 2 برابر نسبت به گیربکس دار
  • nazari
    1400-03-24

    با درود لطفا بفرماید گریبکس حلزونی که دور این موتور رو به حدود 50 تا 60 دور برسونه موجود دارین؟ نسبت یک به پنجاه . مدل مکعبی 90 درجه منظورمه

    پاسخ مدیر

    سلام


    خیر متاسفانه

  • مهدی اسماعیلی
    1400-03-25

    سلام
    ایا این موتور قابلیت جابجایی وزن نیم تن یا بیشتر رو داره ؟؟

    پاسخ مدیر

    سلام


    جابجای وزن به نسبت ضرایب موتور به گیربکس بستگی دارد


    برای جابجایی 500 کیلو پارامتر های زیادی مطرح هست