کیت دوچرخه برقی 250 وات 36 ولت

کد محصول : KEB00003

  • کیت شامل هاب موتور،درایور،دسته گاز
  • ولتاژ کاری 36 ولت
  • هاب موتور براشلس گیربکسی 250 وات چرخ جلو
  • درایور 48-36 ولت 350 وات
  • دسته گاز 36 ولت دارای نمایشگر
  • توانایی جابجایی وزن تا 90 کیلوگرم
  • مناسب اسکوتر و دوچرخه برقی
موجود
86,000,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : هاب موتور براشلس گیربکسی
توان نامی موتور (وات) : 250
ولتاژ نامی (ولت) : 36

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : چین
نوع کالا : کیت دوچرخه برقی
وضعیت قطعه : نو

کیت دوچرخه برقی 250 وات 36 ولت  :

کیت دوچرخه برقی که به صورت مجموعه ای کامل از یک عدد هاب موتور 250 وات ، یک عدد درایور 350 وات براشلس و یک عدد دسته گاز 36 ولت دارای نمایشگرجهت استفاده در ساخت و یا تعمیر دوچرخه برقی و اسکوتر تهیه و جمع آوری شده است که هاب موتور 250 وات براشلس توانایی جابجایی 90 کیلو گرم وزن را دارا می باشد.درایور این کیت دوچرخه برقی، 350 وات در نظر گرفته شده تا در صورت متحمل شدن هر گونه جریان احتمالی ناگهانی به آن آسیب وارد نگردد.ولتاژ کاری این کیت دوچرخه برقی 250 وات 36 ولت بوده و دسته گاز آن با تبعیت از این ولتاژ کاری دارای نمایشگر است که اطلاعات کامل در خصوص ادوات این کیت در ادامه ذکر خواهد شد.

1)هاب موتور براشلس گیربکسی 250 وات 36 ولت مخصوص چرخ جلو   :

برای راه اندازی یا ساخت یک دوچرخه برقی(یا اسکوتر) تهیه و نصب هاب موتور براشلس با توجه به عدم نیاز به نصب چرخ زنجیر، موتور الکتریکی و از همه مهمتر طراحی و ساخت سیستم انتقال قدرت به چرخ ها استفاده از هاب موتور می تواند بهترین گزینه باشد.این مدل از الکتروموتورها جهت نصب بر روی دوچرخه برقی استاندارد ساخته شده اند و توانایی جابجایی بار تا 90 کیلوگرم و گشتاور بیش از 4 نیوتون بر متر را دارا هستند.نصب ساده و آسان این هاب موتور بدین صورت است که کافیست چرخ جلوی دوچرخه را باز کرده و با استفاده از اتصالات مکانیکی روی هاب موتور آن را جایگزین کنید.سپس با استفاده نصب باتری لیتیومی آن را آماده استفاده و بهره برداری کنید.توان این هاب موتور 250 وات و دارای سرعت چرخش 250 الی 400 دور در دقیقه است و با توجه به بهره 84 درصدی که دارد به درایوری با حداقل توان 300 وات نیاز دارد.از جمله مزایای استفاده از این الکتروموتورها عدم تغییر ظاهری دوچرخه ، نصب آسان و بدون دردسر نسبت به الکتروموتورهای اسکوتوری،بی نیاز به چرخ و زنجیر و هرگونه وسیله جهت انتقال قدرت،عمر و بهره بالا نسبت به سایر الکترو موتورها،وزن بسایر معقول و امکان باز و بسته کردن بسیار راحت را می توان نام برد.

نحوه سیم کشی :این هاب موتور دارای دو دسته سیم است
سیم های قدرت که به صورت سه رشته سیم ضخیم بوده که در اصل به سیم پیچ ها متصل میگردد و نحوه اتصال آن به صورت سع فاز است.
سیم های کنترل زاویه چرخش : این دسته شامل 5 رشته سیم نازک بوده که سیم های قرمز و مشکی جهت اتصال به ولتاژ 5DC و سه سیم دیگر که دقیقاً هم رنگ سیم های ضخیم هستند جهت کنترل زاویه چرخش موتور استفاده می گردد.
توجه داشته باشید که این هاب موتور حتماً بایستی به وسیله درایور مربوطه خود راه اندازی گردد و اتصال آن به صورت مستقیم به برق سبب سوختن آن خواهد شد.نوع سیم بندی این موتور به صورت سه فاز است که درایور با تغییر فازها نسبت به موقعیت چرخ این توان را فراهم می آورد.و نکته مهم این است که حتماً هنگام نصب به جهت چرخش موتور توجه فرمائید زیرا این موتور فقط در جهت دوران داشته و در جهت دیگر همواره خلاص و آزاد است.

2)درایور براشلس 48-36 ولت 350وات :

این درایور براشلس توانایی راه اندازی انواع موتور های براشلس که دارای سنسور اثر هال هستند را دارد. خروجی آن بصورت سه فاز  بوده و سوکتی شامل 5 سیم برای نصب سنسور اثر هال دارد و برای موتورهای براشلس با زاویه 120 درجه طراحی شده است. یکی از ویژگی های بارز موتورهای براشلس امکان کنترل سرعت بسیار عالی می باشد. بدین صورت که با تغییر بار در خروجی، سرعت ثابت بوده و درایور با اعمال جریان بیشتر سرعت را ثابت نگه می دارد. این درایور ساخت کشور چین با وزنی معادل 0.460 کیلوگرم و با ابعاد 42*84*147 (ارتفاع*عرض*طول) می باشد.

از مهم ترین مزایای درایور 48-36 ولت 350 وات عبارتند از :

  • امکان پشتیبانی از دسته گاز با سنسور اثر هال یا پتاسیومتر برای کنترل سرعت
  • ورودی کلید خاموش و روشن برای قطع جریان توسط کلید
  • خاموش کردن خودکار در صورت کاهش ولتاژ ورودی به کمتر از 21 ولت جهت محافظت از باطری
  • همه ورودی و خروجی ها سوکتی هستند.
  • خروجی نمایشگر گشتاور با کمک این خروجی می توانید گشتاور خروجی موتور را توسط یک ولت متر عقربه ای نمایش دهید.
  • برنامه پذیری جهت دوران توسط یک سوکت می توانید جهت که باید موتور همواره به آن جهت بچرخد را تعیین کنید.
  • سوکت شارژر جهت سهولت نصب شارژر
  • سوکت ورودی ترمز (با فرمان دادن به این سوکت درایور موقتا خاموش می شود)
  • سوکت خروجی لامپ ترمز عقب با استفاده از این خروجی می توانید یک لامپ 24 ولت حداکثر 10 وات را روشن کنید.
  • محل نصب مکانیکی درایور
  • قیمت مناسب تر نسبت به درایور های صنعتی
  • نصب آسان

توجه داشته باشید که فایل راهنمای سیم بندی درایور را می توانید از قسمت دانلود دریافت نمایید.

3)دسته گاز دوچرخه برقی 36 ولت با نمایشگر:

دسته گاز مناسب دوچرخه و اسکوتر برقی 36 ولت از ویژگی های آن بدنه آلومینیومی مقاوم در برابر خوردگی و ضربه است. دارای کابل یک تیکه به طول 1.5 متر که شامل 5 سیم می گرد. این دسته قابل اتصال به درایور های که ورودی سنسور اثر هال دارند می شود.
سیم های قرمز - سبز - مشکی برای کنترل سرعت می باشند که می بایست به درایور متصل گردد.
سیم های زرد و سفید نیز برای کلید است که سیم سفید به باتری 36 ولت و سیم زرد به فرمان روشن درایور متصل می شود.

برای نصب و راه اندازی این قطعه می بایست ابتدا بر روی دوچرخه یا اسکوتور نصب گردد. قطر داخلی لوله فرمان برای این دسته گاز در حدود 22 میلیمتر باشد. در نهایت توسط پیچ مغزی به دسته محکم می شد. برای نصب الکتریکی نیز 3 سیم به رنگ های  قرمز مشکی و سبز به قسمت کنترل درایور بصورت مستقیم وصل می گردد. در نظر داشته باشید که به روی درایور سوکت 3 پین با ترتیب رنگی مشابه وجود دارد که بصورت نظیر  به نظیر متصل می گردد. دو سیم زرد و سفید سیم های سوئیچ دستگاه است که سیم سفید به + باتری 36 وصل نمایید و سیم زرد خروجی کلید است که با وصل کردن دارای ولتاژ 36 ولت می شود.

هنگام وصل کردن دسته گاز و استفاده از آن رعایت نکات ذکر شده ذیل ضروری می باشد :

  •   این دسته گاز برای ولتاژ 36 ولت مناسب است و برای ولتاژ های دیگر قسمت نمایشگر به درستی کار نخواهد کرد.
  • در نظر داشته باشید ولتاژ 36 ولت به سیم های قرمز و سبز حتی بصورت لحضه ای وصل نگردد در غیر این صورت سنسور اثر هال داخل دسته گاز خواهد سوخت.
  • سوئیچ دسته گاز دارای کنتاکت قوی نمی باشد لذا حداکثر جریان مجاز برای دسته گاز یک آمپر است که برای روشن کردن درایور کافی است
  • دسته فوق دارای محافظت در برابر بارش باران است ولی نباید در زیر آب قرار گیرد.

هیچ نظری ارسال نشده

مقالات مرتبط