موتور dc گیربکس 12 ولت 60 دور RC385SA

کد محصول: MDG00260

  • موتور DCگیربگس دار
  • گیربکس پلاستیکی
  • شفت مستقیم
  • مدل: RC385SA
  • ولتاژ: 12 ولت
  • سرعت: 60 دور در دقیقه(rpm)
  • قطر شفت: 5 میلیمتر
  • طول شفت: 22 میلیمتر

موجود
3,850,000 ریال
تخفیف 1,000,000 ریال
2,850,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : موتور DC با جاروبک
ولتاژ نامی (ولت) : 12
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)

مشخصات مکانیکی

سرعت بی بار (دور بر دقیقه) : 60
قطر بدنه (میلیمتر) : 50
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 90
قطر شفت (میلیمتر) : 5
طول شفت (میلیمتر) : 22
نوع شفت : مستقیم

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : موتور DC گیربکس دار
وضعیت قطعه : نو
سرعت-بارکامل : 10%+-8400
استاندارد CE :
ساختار الکتروموتور : براش
جنس گیربکس : پلاستیکی

موتور dc گیربکس 12 ولت 60 دور RC385SA:

همانطور که از موتورهای گیربکس پیداست این موتورها از دو قسمت یعنی موتور و گیربکس تشکیل شده اند. نقش گیربکس در موتور افزایش قدرت و گشتاور موتور می باشد.

موتور RC385SA یک موتور DC گیربکس دار می باشد که با ولتاژ نامی 12 ولت کار میکند و در این ولتاژ قادر است با سرعتی معادل 60 دور در دقیقه (rpm) بچرخد.

با کاهش و افزایش ولتاژ ورودی این موتور می توان به سرعت های بیشتر یا کمتری دست یافت بطور مثال اگر ولتاژ بیشتر از 12 ولت به این موتور اعمال شود موتور با سرعت بیشتری می چرخد اما در این حالت به موتور فشار زیادی وارد می شود و از طول عمر آن کاسته می شود.

وجود گیربکس سر راه این موتور سبب شده قدرت و گشتاور آن افزایش یابد.

 موتور  RC385SA دارای دو پین ورودی می باشد که کنار یکی از پین ها نقطه قرمز رنگی قرار دارد. این پایه پایه مثبت و پایه دیگر منفی می باشد. در صورت اتصال پایه ها به ترتیبی که گفته شده موتور در جهت ساعتگرد شروع به چرخیدن می کند و در صورت اتصال پایه ها به صورت برعکس جهت چرخش موتور عوض می شود.

 موتور DC چیست؟

موتور الکتریکی نوعی ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی(حرکتی) تبدیل می کند اساس کار همه الکتروموتورها براساس اصل الکترومغناطیس می باشد.موتور های DC توسط جریان DC تغذیه می شوند. و از سه قسمت اصلی روتور، استاتور و کموتاتور تشکیل شده اند.

استاتور قسمت ثابت موتور است که متشکل از بدنه، هسته آهنی و سیم پیچی دور آن است و نقش آن ایجاد میدان مغناطیسی و متمرکز کردن شار میدان میدان مغناطیسی می باشد. وقتی که استاتور به یک منبع تغذیه DC وصل می شود و جریان در آن جاری می شود، استاتور را به یک آهنربای ثابت تبدیل می کند جریان جاری شده در استاتور سبب ایجاد میدان مغناطیسی زیر قطب ها می شود

روتور بخش چرخان موتور می باشد که آن هم از هسته، سیم پیچی دورهسته و بلبرینگ تشکیل شده است و به عنوان قطب موتور DC برای تبدیل انرژی است به همین دلیل به آن آرمیچر نیز گفته می شود... روتور یا آرمیچر نیز توسط یک منبع تغذیه خارجی یا همان جریان استاتور تغذیه می شود و در آن نیز یک میدان مغناطیسی بوجود می آید برای اینکه میدان مغناطیسی مناسب در روتور ایجاد شود نیاز است جهت جریان الکتریکی روتور در هر سیکل دو بار عوض شود که برای این منظور از کموتاتور (سوئیچ چرخشی) استفاده می شود و در نهایت آهنربای الکتریکی آرمیچر آهنربای استاتور را دفع و جذب می کند.

یکی از مزایای موتورهای DC این است که می توان سرعت چرخش را با تغییر ولتاژ تغذیه تغییر داد.

اجزای موتور dc

هیچ نظری ارسال نشده