(10 رای)

ماژول تایمر با تاخیر در سوئیچ XY-J04

کد محصول:MDL00061

  • ماژول سوییچ تاخیر ترانزیستوری
  • مدل XY-J04
  • توان 400 وات
  • ولتاژ کارDC 5V-36V 
  • ابعاد 12*40*60 میلیمتر
  • 400 وات 15 آمپر
  • دارای حفاظت اتصال کوتاه
  • دارای حفاظت اتصال معکوس ولتاژ
  • دارا بودن حالت SLEPP پس از 5...
موجود
1,700,000 ریال

مشخصات الکتریکی

چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
جریان(A) : 15 آمپر
نوع تغذیه : تغذیه تکی

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 17گرم
طول محصول(میلیمتر) : 60
عرض محصول (میلیمتر) : 40
ارتفاع محصول (میلیمتر) : 12

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : چین
نوع کالا : ماژول تایمر با تاخیر
وضعیت قطعه : نو
تعداد پین : 6

ماژول سوئیچ تایمر با تاخیر ترانزیستوری مدل XY-J04:

این ماژول سوییچ تایمر دار،یک ماژول جهت خاموش و روشن کردن ادوات و تجهیزات الکترونیکی با محدودیت و تنظیم خاص می باشد.تفاوت آن با ماژول سوییچ رله ای تعداد نامحدود سوییچ کردن آن است.از آنجاکه تایمر رله ای با رله مکانیکی به مرور زمان معیوب و رله آن نیاز به تعویض دارد، در این ماژول تایمر ساده از ترانزیستورهای دوبل ماسفت با جریان دهی بالا و تعداد سوییچ نامحدود استفاده شده است.دقت این ماژول از 0.1 ثانیه(دقیقه) تا 999 دقیقه بوده که به صورت مداوم قابل تنظیم می باشد.از جمله مزیت های این ماژول ارزان قیمت و پرکاربرد عبارت است از :

1)دستیابی به فرکانس بالا،قطعی مکرر مدار و سوییچ بدون محدودیت

2)فرایند وقفه بدون صدا،بدون کوچکترین جرقه الکتریکی و بدون تداخل های الکترومغناطیسی می باشد.

3)عمر مفید آن از رله های الکترومغناطیسی رایج بیشتر است.

4)خروجی فعال دوگانه و موازی شده ماسفت،مقاومت داخلی کمتر ، جریان و توان بالا تا 15 آمپر و 400 وات در دمای اتاق که قادر است نیاز بسیاری از تجهیزات را کاملا تامین نماید.

5)بیشتر کارایی آن ها برای موتورها و ادوات روشنایی ، LED ، پمپ ها و شیرهای مغناطیسی می باشد.

6)دارا بودن حالت SLEEP  پس از 5 دقیقه در صورت کار نکردن با برد مورد نظر.

7)قابلیت تنظیم پارامترهای OP ، CL ، LOP که به صورت مستقل از یکدیگر هستند.

نحوه راه اندازی ماژول سوئیچ تایمر با تاخیر ترانزیستوری مدل XY-J04:

این مدار تایمر اتوماتیک دارای هفت مد کاری است.برای دسترسی به هر یک از مد ها کافی است بعد از اتصال تغذیه به پورت های VIN و GND ،کلید SET  را به صورت طولانی نگه داشته و رها کنید.سپس با استفاده از کلیدهای UP و DOWN بین مد های P1-1 ، P1-2 ، P1-3 ، P-2 ، P3-1 و P3-2 و P-4 جابجا شوید. پس از انتخاب مد کاری با فشار مجدد کلید SET مد مورد نظر انتخاب شده و پارامترهای OP ، CL و LOP بسته به مدی که انتخاب کرده اید با هر بار فشار کلید SET به شما نمایش داده شده و با استفاده از کلید های UP و DOWN می توان زمان را تنظیم نمود.توجه داشته باشید که در این مرحله با زدن کلید STOP میتوانید مقادیر ثانیه و دقیقه را مطابق آنچه که در پایان توضیح داده خواهد شد تنظیم نمایید.

مد کاری P1-1 : در این حالت کاری پس از اعمال شدن سیگنال به پورت SIGN ، رله به مقدار زمان مشخص شده در متغیر OP روشن مانده و سپس خاموش خواهد شد.اگر در مدت شمارش معکوس تایمر سیگنالی به پورت SIGN اعمال گردد هیچگونه محدودیتی تا پایان کار تایمر نخواهد داشت .در نتیجه هیچ تاثیری بر خروجی تایمر ندارد.

مد کاری P1-2 :در این حالت با اعمال سیگنال به پورت SIGN مد کاری P1-1 تکرار خواهد شد.یعنی اگر تایمر در حین شمارش معکوس باشد و سیگنال اعمال شود تایمر به نوعی ریست و مجدد شمارش انجام خواهد داد.

مد کاری P1-3 :در این حالت مد کاری P1-1 دقیقاً انجام می شود.با این تفاوت که اگر بار اول سیگنال اعمال گردد تایمر شروع به شمارش معکوس می کند و در صورت اعمال مجدد سیگنال شمارش متوقف و تایمر غیر فعال خواهد شد.در صورت اعمال سیگنال برای بار سوم تایمر شورع به کار خواهد کرد.این این حالت می توان گفت که تایمر دارای قابلیت start و stop خواهد شد با این نکته که بعد از هر بار start  ریست و شمارش معکوس از سر گرفته خواهد شد.

مد کاری p-2 : در این حالت کاری با تنظیم متغیر CL مدت خاموش شدن خروجی تایمر و با تنظیم OP مدت روشن شدن خروجی تایمر تنظیم خواهد شد.پس از تنظیم کردن متغیر ها و انتخاب این مد کاری ، با اعمال سیگنال تایمر به مدار زمان CL خاموش و سپس به مقدار زمان OP روشن و در نهایت متوقف خواهد شد.در انجام این روند اعمال مجدد سیگنال هیچگونه تغییری تا پایان انجام این مد کاری ایجاد نخواهد کرد.

مد کاری P3-1 : در این حالت کاری ، مانند حالت قبل متغیر ها تنظیم و عملیات روشن و خاموش شدن خروجی تایمر آغاز خواهد شد، با این تفاوت که با تنظیم متغیر LOP در این مرحله ، تعداد روشن خاموش شدن خروجی رو خود کاربر تعیین خواهد نمود.با سیگنال این فرایند شروع و با اعمال مجدد سیگنال ریست و مجدد شروع خواهد شد.

مد کاری P3-2 :این حالت همانند حالت قبل است با این تفاوت که برای شروع کار تایمر نیازی به اعمال سیگنال نیست و به صورت اتوماتیک این کار را انجام خواهد داد.

مد کاری P-4 :در این حالت در صورت اعمال سیگنال به تایمر و نگه داشتن آن خروجی تایمر روشن شده و در همان وضعیت خواهد ماند.به محض رها کردن یا قطع سیگنال تایمر شروع به شمارش معکوس با خروجی روشن کرده که در نهایت خروجی خاموش خواهد شد.در این وضعیت با اعمال مجدد سیگنال عملیات از سر گرفته خواهد شد.

نکات مهم که حین راه اندازی باید به آن توجه نمود :

در زمان تنظیمات هر مد کاری ، پس از اتمام کار با نگه داشتن کلید SEP به صورت طولانی و رها کردن آن تایمر کار خود را آغاز خواهد کرد.

سیگنال اعمالی جهت کنترل تایمر در بازه ولتاژ 3 الی 20 ولت می باشد.

توان خروجی این تایمر در دمای اتاق در بازه ولتاژ 5 الی 36 ولت با توان 400 وات بوده که در صورت اتلاف دمای تولید شده توسط تایمر می توان این جریان را تا 30 آمپر افزایش داد.

با قطع برق تنظیمات این تایمر تغییر نخواد کرد.

ولتاژ خروجی تایمر دقیقاً برابر با ولتاژ اعمالی 5 الی 36 ولت له آن خواهد بود.

 تنظیمات زمان تایمر :

.XXX : یک ثانیه الی 999 ثانیه
XX.X : یک دهم(0.1) ثانیه الی 99.9 ثانیه
.X.X.X : یک دقیقه الی 999 دقیقه

هیچ نظری ارسال نشده