درایور استپ موتور DM542-IO

کد: DST00021

  • درایور استپ موتور DM542-IO
  • امکان راه‌اندازی مستقل توسط ولوم (بدون نیاز به پالس)
  • جریان پیک :4.2 آمپر
  • ولتاژ  :20 الی 50 ولت DC
  • دوفاز و چهارفاز
  •  صنعتی و قابل نصب در تابلو
  • ماکزیمم جریان:حداکثر 4.5 آمپر
  • رزولوشن Microstep: تا 256 میکروگام در...
موجود
21,600,000 ریال

مشخصات الکتریکی

چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
نحوه نصب الکتریکی : سوکت فونیکس
ولتاژ ورودی (INPUT) : 20+ تا 50+ ولت جریان مستقیم
نحوه کنترل درایو : پالس
حداکثر جریان پیک : 4.2A
پشتیبانی از استپرهای : 2 فاز و 4 فاز
محافظت اضافه جریان :
چراغ نشانگر :
نوع درایور : درایور استپر

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 238
طول محصول(میلیمتر) : 118
عرض محصول (میلیمتر) : 75
ارتفاع محصول (میلیمتر) : 33
نحوه خنک کاری : بدنه آلومینیومی(هوا خنک)
نیاز به سرویس و نگهداری :

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : چین
نوع کالا : درایور استپر موتور
وضعیت قطعه : نو
رزولوشن میکرواستپ : 25000
محدوده رطوبت کارکرد : 40%-90%
امکان تغییر جهت :
نوع : صنعتی
پشتیبانی دسته گاز :
ولوم :

درایور استپر موتور  DM542:

DM542-IO یک درایور موتور پله ای است که برای کنترل حرکت موتورهای پله ای دوقطبی طراحی شده است. این درایور یک نسخه ارتقا یافته از DM542 است که شامل پورت های ورودی/خروجی و رابط های ارتباطی اضافی است.

یکی از ویژگی های کلیدی DM542-IO قابلیت های ورودی/خروجی گسترده آن است که شامل چندین ورودی برای سوئیچ های محدود، سنسورهای خانه و سایر دستگاه های خارجی است. همچنین دارای خروجی هایی است که می توان از آنها برای کنترل دستگاه های خارجی مانند شیر برقی یا رله استفاده کرد. این ورودی ها و خروجی ها به DM542-IO اجازه می دهد تا در سیستم های کنترل حرکت بزرگتر ادغام شود و وظایف پیچیده تری را انجام دهد.

DM542-IO همچنین دارای یک رابط ارتباطی RS-485 است که به آن اجازه می دهد با سایر دستگاه ها در یک سیستم کنترل بزرگتر ارتباط برقرار کند. این امر ادغام DM542-IO را در سیستم‌های موجود و کنترل حرکت چندین موتور از یک کنترلر ساده‌تر می‌کند.

از دیگر ویژگی های DM542-IO می توان به میکرواستپینگ، حفاظت در برابر جریان بیش از حد و تنظیم ولتاژ اشاره کرد. حداکثر جریان جریان 4.2 آمپر دارد که برای راندن طیف وسیعی از موتورهای پله ای دوقطبی مناسب است.

به طور کلی، DM542-IO یک درایور موتور پله ای همه کاره و انعطاف پذیر است که برای استفاده در انواع برنامه های کنترل حرکت مناسب است. قابلیت های I/O گسترده و رابط های ارتباطی آن، آن را به گزینه ای ایده آل برای ادغام در سیستم های کنترل بزرگتر تبدیل می کند.

این درایور انتخاب مناسب وایده آلی برای کاربردهای ساده و کنترل مستقیم استپر موتورهای نما 17 (NEMA17) و نما 23(NEMA23) است.

استپ موتور های دوفاز:

  • درایوهای استپر دو فاز بطور کلی به دو دسته unipolar و bipolar تقسیم میشوند .
  • درایوهای استپر دو فاز bipolar دارای چهار خروجی A+) , (A- ), (B+) ,(B-) ) برای موتور هستند .
  • درایوهای استپر دو فاز unipolar دارای شش خروجی A+ , A- , AC , B+ , B- , BC برای موتور هستند .
  • در درایوهای unipolar جهت جریان در سیم پیچها همواره در یک جهت است و فقط جریان آنها وصل یا قطع میشود ، ولی در درایوهای bipolar جهت جریان در سیم پیچها متناسب با توالی مربوطه ، مثبت یا منفی میشود ، یعنی جهت جریان در سیم پیچ عوض میشود .
  • درایوهای استپ موتورهای دو فاز ، هم unipolar و هم bipolar ساخته میشوند اما درایوهای استپ موتورهای سه فاز فقط bipolar ساخته میشوند .

تفاوت DM542 و DM542-IO:

DM542 و DM542-IO هر دو درایورهای موتور پله ای هستند که برای کنترل حرکت موتورهای پله ای طراحی شده اند. با این حال، تفاوت هایی بین این دو وجود دارد.

DM542 یک درایور استپر موتور مستقل است که می تواند موتورهای پله ای دوقطبی را با حداکثر جریان 4.2 آمپر هدایت کند. دارای طیف وسیعی از ویژگی ها مانند میکرواستپینگ، حفاظت در برابر جریان بیش از حد و تنظیم ولتاژ است. همچنین دارای یک رابط ورودی پالس و جهت است که به آن اجازه می دهد تا توسط دستگاه های مختلفی از جمله PLC، کنترلرهای CNC و سایر سیستم های کنترل حرکت کنترل شود.

از سوی دیگر، DM542-IO نسخه ارتقا یافته DM542 است که دارای پورت های ورودی/خروجی اضافی است. این پورت های ورودی/خروجی برای ارائه عملکردهای اضافی مانند ورودی های سوئیچ محدود، سیگنال های هومینگ و سایر ورودی های دستگاه خارجی طراحی شده اند. DM542-IO همچنین دارای یک رابط ارتباطی RS-485 است که می تواند برای ارتباط با دستگاه های دیگر در یک سیستم کنترل بزرگتر استفاده شود.

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین DM542 و DM542-IO این است که دومی شامل پورت های ورودی/خروجی اضافی و رابط های ارتباطی است که امکان ادغام بیشتر با سایر دستگاه ها را در یک سیستم کنترل حرکت فراهم می کند.

سیم کشی و اتصالات DM542-IO:

سیم کشی و اتصال درایور استپر موتور DM542-IO شامل چندین مرحله است. در اینجا یک راهنمای کلی در مورد نحوه انجام آن وجود دارد:

1. منبع تغذیه: منبع تغذیه را به ورودی برق DM542-IO وصل کنید. درایور به یک ولتاژ DC بین 20 تا 50 ولت با حداقل جریان 4 آمپر نیاز دارد.

2. اتصال موتور: چهار سیم استپر موتور را به پایانه های خروجی موتور DM542-IO وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که جفت سیم ها را مطابق با مشخصات موتور به ترتیب صحیح وصل کرده اید.

3. اتصالات ورودی/خروجی: هر گونه لیمیت سوئیچ خارجی یا دستگاه های دیگر را به پورت های ورودی/خروجی DM542-IO وصل کنید. ممکن است لازم باشد این پورت ها را در تنظیمات درایور بسته به نیاز برنامه خود پیکربندی کنید.

4. سیگنال کنترل: سیگنال های پالس و جهت را از کنترل کننده یا سیستم CNC خود به پایانه های ورودی پالس و جهت DM542-IO وصل کنید. این سیگنال ها چرخش استپر موتور را کنترل می کنند.

5. رابط ارتباطی: اگر قصد دارید از رابط ارتباطی RS-485 استفاده کنید، کابل های مناسب را به درگاه ارتباطی DM542-IO و سایر دستگاه های موجود در سیستم کنترل خود وصل کنید.

6. پیکربندی تنظیمات: در نهایت، تنظیمات DM542-IO را با توجه به موتور و الزامات برنامه خاص خود با استفاده از دیپ سوئیچ ها یا ابزار پیکربندی نرم افزار ارائه شده توسط سازنده پیکربندی کنید.

هنگامی که تمام مراحل سیم کشی و پیکربندی را انجام دادید، می توانید با استفاده از کنترلر یا سیستم CNC، درایور و موتور را آزمایش کنید. هنگام کار با قطعات ولتاژ بالا مانند درایورهای موتور پله ای و منابع تغذیه، حتماً از تمام دستورالعمل های ایمنی پیروی کنید.

مشخصات درایور استپ موتور DM542-IO:

1. نوع موتور: از موتورهای پله ای 2 فاز و 4 فاز پشتیبانی می کند.

2. ولتاژ ورودی: محدوده ولتاژ ورودی از 24 ولت DC تا 50 ولت است.

3. جریان خروجی: می تواند حداکثر جریان حداکثر 4.5 آمپر و جریان نامی 2.8 آمپر را پشتیبانی کند.

4. رزولوشن Microstep: تا 256 میکروگام در هر مرحله کامل را پشتیبانی می کند.

5. ویژگی های حفاظت: دارای ولتاژ بیش از حد، ولتاژ کمتر، جریان بیش از حد، حفاظت از اتصال کوتاه، و عملکرد هشدار دما است.

6. رابط کنترل: از سیگنال های پالس و جهت برای کنترل حرکت استفاده می کند.

7. استپ پالس فرکانس: حداکثر فرکانس پالس پله 200 کیلوهرتز است.

8. دمای عملیاتی: می تواند در محدوده دمایی -10 تا 45 درجه سانتیگراد کار کند.

9. ابعاد: ماژول جمع و جور با ابعاد 118mm x 76mm x 33mm است.

به طور کلی، DM542-IO یک ماژول درایور موتور پله ای همه کاره است که ویژگی های عالی مناسب برای کاربردهای مختلف را ارائه می دهد.

نکات جداول و پارامتر های روی درایور استپر موتور DM542 :

روی این درایور استپر موتور دو جدول وجوددارد که جدول اول برای محدود کردن جریان خروجی درایو و جدول دوم تعداد پالس در دور یا به عبارتی رزلوشن درایور را مشخص می کند. در ابتدا جدول اول توضیح داده میشود.

ستون اول این جدول ماکزیمم جریان هر فاز را نشان می دهد. این ستون 8 ردیف دارد که از 1 آمپر تا 4.2 آمپر مرتب شده است و با دیپ سوئیچ آبی رنگ بغل میتوان هر کدام از جریان ها را انتخاب کرد. انتخاب جریان به موتوری که به درایو متصل میشود بستگی دارد. با سه سوئیچ شماره 1 و 2 و 3 میتوان به هر کدارم از این 8 حالت دسترسی پیدا کرد.

برای مثال برای انتخاب ماکزیمم جریان 4.2 آمپر باید هر سه سوئیچ OFF باشند و یا برای انتخاب ماکزیمم جریان 1.91 آمپر باید سوئیچ اولی ON ، سوئیچ دومی OFF، سوئیچ سومی ON باشد. در اصل این سه سوئیچ جریان خروجی را محدود می کند.

نکته: به خاطر اندوکتانس موتور باید جریان موتور همیشه کمتر از جریان تنظیمی باشد.

جدول دوم دارای 15 حالت است که از 400 شروع شده و به 25000 ختم میشود. این اعداد تعداد پالس برای یک دور چرخش موتور می باشد. به عنوان مثال عدد 400 به این معنی است که موتور برای یک دور چرخش نیاز به 400 پالس دارد.  و هر پالس  (360/400=0.9 درجه)   است. طبیعتا با افزاش تعداد پالس ها سرعت کاهش می یابد و دقت یا رزولوشن بیشتر شده و همچنین موتور نرم تر کار می کند. انتخاب تعداد پالس بر دور مناسب توسط سوئیچ های شماره 5،6،7،8 انجام میشود. به عنوان مثال برای انتخاب 3200 باید سوئیچ 5 و 6 و 8 on و سوئیچ 7 off  باشد.

برای عملکرد بهتر موتور می توان پارامتر های موتور را به درایو داد. این عمل به صورت اتوماتیک و با استفاده از سوئیچ شماره 4 و به صورت زیر انجام می شود.

1- موتور را به درایو وصل کنید.

2- درایو را نیز به برق وصل کنید.

3- مطمئن شوید که هیچ پالسی به درایو اعمال نمی شود.

4- سوئیچ شماره 4 را دو بار در یک ثانیه، یا ON-OFF-ON و یا OFF-ON-OFF کنید.

هیچ نظری ارسال نشده