(9 رای)

جک برقی خطی 12 ولت 200 میلیمتر 500 نیوتن مدل LA Q

کد MDG00232

جک برقی خطی(اکچویتور خطی)
ولتاژ : 12V DC
کورس : 200 میلیمتر
نیرو : 500 نیوتن
سرعت : 16.5 میلیمتر / ثانیه
سرعت بار کامل : 14.5mm/s
جریان بار کامل : 2A
*6 ماه گارانتی*

موجود
38,000,000 ریال

مقدار تخفیف

تعدادقیمتشما بیش از
10 37,400,000 ریال ذخیره می‌کنید 6,000,000 ریال

مشخصات الکتریکی

ولتاژ نامی (ولت) : 12

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 1200
جنس بدنه : آلومینیوم - آهن
قطر بازوی ثابت : 35 میلیمتر
قطر بازوی متحرک : 20 میلیمتر
کورس اکچویتور خطی : 200 میلیمتر

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : جک خطی
وضعیت قطعه : نو
سرعت-بارکامل : 14.5 mm/s
نیرو (N) : 500

قیمت خرید جک برقی کوچک خطی(اکچویتور خطی) 12 ولت 

انواع اکچویتور ( جک ) چیست و انواع اکچویتور بر حسب نوع حرکت

اکچویتور خطی

این اکچویتور می تواند حرکت خطی ایجاد کند و مانند جک عمل می کند و نیروی زیادی ایجاد می کند و در عین حال دارای دقت بالایی است و به همین دلیل معمولاً در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد اما معمولاً فضای بیشتری نسبت به عملگر  چرخشی اشغال می کند و معمولاً در کاربرد های خاص استفاده می شود.

اکچویتور چرخشی

 اکچویتورهای پنوماتیک ساختاری ساده دارند ، به طور خلاصه دارای یک شافت دندانه دار است که باید به شیر در وسط و دو پیستون در دو طرف آن متصل شود که با دندانه ای به شافت متصل می شوند. در  اکچویتور دو محفظه جداگانه وجود دارد ، ناحیه داخلی بین دو پیستون و ناحیه خارجی بین هر پیستون و دیواره ، و آنها کاملاً جدا شده اند.

سیال محرک با پر و خالی شدن در این دو ناحیه باعث به حرکت درآمدن پیستون می­‌شود. پیستون نیز با استفاده از دنده­‌هایی که آن ­را به شفت متصل کرده، گشتاور لازم برای چرخاندن شیر را تامین می­‌کنند. اکچویتور تک و دو عملکردی از دیگر دسته بندی‌­های اکچویتور­ها است. در نوع تک عملکردی به جای محفظه خارجی پیستون که با پر شدن سیال در آن باعث حرکت شفت می­‌شود.

در این حالت از فنر بهره می­‌گیریم به صورتی که با پر شدن سیال در محفظه بین پیستون‌­ها، هر دو پیستون حرکت می­‌کنند و از هم دور می­‌شوند و فنر را که یک سر آن به دیواره اکچویتور و یک سر آن به پیستون است را فشرده می­‌کنند. با خالی شدن سیال از محفظه بین دو پیستون، فنر که در مرحله قبل جمع شده بود، باز شده و پیستون را به حالت قبلی برمی­‌گرداند.

با اعمال ولتاژ 12 ولت DC به این اکچویتور خطی، جک با سرعت 10میلیمتر در ثانیه در مسیری به طول 200 میلیمتر حرکت کرده و می تواند نیرویی معادل 500 نیوتن را متحمل شود. در صورتیکه پلاریته تغذیه را عوض کنیم حرکت جک نیز عوض می شود. این جک دارای دو عدد limit swich است که بعد از جمع شدن کامل جک یا باز شدن کامل آن، بطور اتوماتیک از حرکت می ایستد.

عملگر (اکچویتر خطی) چیست؟

در انتهای هر سیستم کنترلی المانی به نام عملگر یا ACTUATOR وجود دارد ( که در اصطاح جک برقی کوچک نیز نامیده میشود) که مهمترین بخش آن نیز به حساب می آید و فعالیت و هدف موردنظر را انجام می دهد. در واقع عملگرها نقش اساسی در کنترل حرکت و سیستم های اتوماسیون دارند و بدون آنها کنترل کردن حرکت غیر ممکن است. عملگرها قادرند اطلاعات به شکل سیگنال را به یک حرکت فیزیکی تبدیل کنند. در واقع وظیفه عملگرها تغییر مکان در ماشین آلات می باشد.

اکچویتورهای به دو دسته اصلی خطی و دورانی تقسیم می شوند.

اکچویتر(عملگر) های خطی

همانگونه که از نام عملگرها خطی معلوم است این عملگرها قادرند جابجایی خطی ایجاد کند و روی یک مسیر خطی محدود به جلو و عقب حرکت کنند. این عملگرها در همه دستگاه های الکتریکی که حرکت خطی نیاز دارند استفاده میشود. جک های خطی برقی با یک سیگنال الکتریکی تحریک می شوند و در مسیر مشخص شده حرکت می کنند. عملگرهای خطی جهت ایجاد کنترل حرکت های خطی و دقیق مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای جک های خطی برقی

  • ماشین آلات و اتوماسیون صنعتی
  • ماشین هی ابزار
  • لوازم جانبی کامپیوتر
  • سیستم های بسته بندی
  • تصویربردای پزشکی
  • کشاورزی
  • ساختمان سازی

هیچ نظری ارسال نشده