مرجع: MDC00114
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
هاب موتور دوچرخه برقی یکی از اجزای کلیدی و حیاتی در سیستمهای دوچرخه برقی است که مسئولیت ایجاد حرکت و پیشرانه بر دوچرخه را بر عهده دارد. این تکنولوژی به طور گسترده در دوچرخههای الکتریکی استفاده میشود و به کاربران امکان میدهد تا با سهولت و سرعت بیشتر به مقصد خود برسند. در ادامه به توضیحاتی درباره ویژگیها، عملکرد و کاربردهای هاب موتور در دوچرخههای برقی میپردازیم.
قدرت و سرعت: هاب موتور دوچرخه برقی توانایی ایجاد حرکت و تسریع دوچرخه را فراهم میکند، معمولاً با دو حالت تک سرعته یا چند سرعته.
کارایی بالا: با توجه به طراحی مدرن و استفاده از تکنولوژی پیشرفته، هاب موتور دوچرخه برقی دارای کارایی بالا و مصرف انرژی کم است.
حفاظت و ایمنی: بسیاری از هابهای موتور دوچرخه برقی دارای سیستمهای حفاظتی مانند ضد آب و ضربه میباشند که ایمنی کاربر را تضمین میکنند.
صدای کم: معمولاً به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی، هاب موتور دوچرخه برقی صدای کمی دارد که راحتی کاربر را افزایش میدهد.
اگر قصد برقی کردن دوچرخه دارید موتور های هاب بهترین گزینه برای این کار می باشد چون شما را از نصب چرخ زنجیر و موتور الکتریکی و همچنین پیاده سازی سیستم انتقال قدرت به چرخ ها بی نیاز می کند. این مدل از الکتروموتور های جهت نصب بر روی دوچرخه طراحی شده و امکانات لازم برای به حرکت در آوردن دوچرخه استانداد را دارد. گیربکس داخلی و یک خودرو داخلی جهت آزاد کردن الکتروموتور در حالت که سرعت دوچرخه بیشتر از سرعت داخلی است.
توان این الکتروموتور 250 وات می باشد و با توجه به بهره حدود 84 درصدی توانی در حد 300 وات در حداکثر حالت خود مصرف می کنند. نصب الکترموتور با توان بیشتر بر روی دوچرخه باعث اضافه وزن و همچنین نیاز به باطری را سنگین تر را اجتناب ناپذیر می کنند.
طریقه نصب این قطعه بسیار ساده است فقط کافیست چرخ جلو دوچرخه را باز کرده این الکتروموتور را جایگزین آن نمایید قطعات دیگری که نیاز است درایور ، دسته گاز و سه عدد باطری 12 ولت است.
نحوه سیم کشی : الکتروموتور دارای دو دسته سیم است
جهت اطلاع از نحوه کارکرد الکتروموتور های هاب روی این لینک کلیک نمایید
مهمترین مزایا این نوع موتور ها :
معایب :
توجه !!
در نظر داشته باشید برای راه اندازی این موتور ها استفاده از درایور استاندارد ضرروی می باشد و اتصال برق بصورت مستقیم باعث آسیب جدی به الکتروموتور خواهد شد. نوع سیم بندی موتور بصورت سه فاز می باشد و درایور با تغییر فاز ها نسبت به موقعیت چرخ این توان فرکانسی را فراهم می آورد
حتما هنگام نصب به جهت چرخش موتور دقت کنید.این موتور ها فقط در یک جهت دوران ایجاد می کند و در جهت دیگر بصورت آزاد(خلاص) هستند.
سیم کشی موتور و درایور باید با نهاید دقت انجام شود ازالکتروموتور لحاظ سیم بندی به قرار زیر است :
5 سیم نازیک که مربوط به سنسور های اثر هال می باشد .
3 سیم ضخیم که به الکتروموتور متصل است .
این نوع الکتروموتور ها در واقع سه فاز هستند و زاویه شفت توسط 3 عدد سنسور اثر هال به درایور متصل می گردد نحوه اتصال سنسور های زاویه به این صورت است که شامل 5 سیم که معمولا نازک است و به اصطلاح فرمانی هستند بصورت استاندارد سیم قرمز 5+ و سیم مشکی GND می باشد. سه عدد سیم باقیمانده هر کدام متعلق به یک سنسور است و در بیشتر موارد رنگ آن با سیم های قدرت موتور یکسان است.
نحوه راه اندازی این نوع الکتروموتور :
جهت راه اندازی بهتر است از یک درایور استاندارد موتور های براشلس استفاده نمایید. چون به هیچ عنوان با اتصال به مستقیم به باطری یا ترانسفورماتور راه اندازی نخواهد شد و در صورت ورود برق با پلاریته و یا ولتاژ اشتباه به قطعه آسیب خواهد دید.
مشخصات
مرجع: MDC00114
مرجع: MDC00132
مرجع: MDC00117
مرجع: MDC00118
مرجع: MDC00079
مرجع: MDC00129
مرجع: MDC00133
مرجع: MDC00099
مرجع: MDC00120
مرجع: MDC00111
مرجع: MDC00116
مرجع: MDC00119
مرجع: MDC00115
مرجع: MDC00197
مرجع: MDC00121
مرجع: CMT00120
مرجع: CMT00116
مرجع: CMB00010
مرجع: CMB00002
مرجع: CMP00096
مرجع: CMP00097
مرجع: BOX00001
مرجع: BOX00002