ضخامت سنج ورق

کد محصول : CMM00061

ضخامت سنج ورق دیجیتال

دارای دکمه خاموش و روشن ، صفر ، اینچ و میلیمتر

باتری :1.5 ولت مدل LR44

کورس اندازه گیری از  0 تا 12.7 میلیمتر یا 0.5 اینچ

دقت : 0.01 میلیمتر یا 0.0005 اینچ

بدنه فلزی

کیفیت ساخت بالا

ساخت چین

نا موجود
9,321,840 ریال

مشخصات الکتریکی

چراغ نشانگر :
نمایشگر دیجیتال :
رنج تشخیص : 0-12.7 میلی متر

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 380
جنس بدنه : فلز

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : چین
نوع کالا : ضخامت سنج
وضعیت قطعه : نو
محدوده دمایی کارکرد : 20- تا 70
محدوده رطوبت کارکرد : کمتر از 80%
دقت : 0.01 میلی متر
جنس دسته : پلاستیکی
مناسب برای : ضخامت انواع ورق، صفحه،فلز،چوب و ...

ضخامت سنج ورق:

ضخامت سنج ورق وسیله ای بسیار پر کاربرد است که برای اندازه گیری ضخامت انواع ورق استفاده می شود. استفاده از ضخامت سنج های دیجیتال با وجود نمایشگر بسیار ساده هست

همانطور که از اسم آن پیداست این وسیله به راحتی میتواند با دقت زیاد ضخامت انواع ورق را از0 تا 12.7 میلیمتر یا 0.5 اینچ با دقت بک صدم میلیمتر یا 0.0005 اینچ اندازه گیری کند.

ابزار ذکر شده معمولا جهت تست خطوط تولید ، فروشگاه های ورق ، مهندسی معکوس قطعات و کاربردهای فراوان دیگر استفاده دارد .

در ادامه به توضیح ضخامت سنج ورق می پردازیم.

ویژگی ها :

  • مناسب جهت اندازه گیری ضخامت کاغذ،فیلم،سیم و ورق های فلزی
  • دارای دکمه خاموش/روشن
  • در دو حالت اینچی و میلیمتر

مشخصات فنی ضخامت سنج ورق دیجیتال :

  • باتری مدل :LR44
  • کورس اندازه گیری از  0 تا 12.7 میلیمتر
  • دقت 0.01 میلیمتر
  • بدنه فلزی
  • کیفیت ساخت بالا
  • ساخت چین

نحوه کار با ضخامت سنج دیجیتال:

این ضخامت سنج رنج 0 تا 12.7 میلیمتر یا 0.5 اینچ را  با دقت 0.01 میلی متر یا 0.0005 اینچ اندازه گیری می کند و روی یک صفحه نمایشگر دیجیتال  نشان می دهد.این ضخامت سنج دارای یک اهرم دستی است که با با فشار دادن آن به اندازه نیاز دو فک اصلی آن از هم باز شده و می توان ورق یا جسم مورد نظر را بین این دو فک قرار داد و ضخامت آن را اندازه گیری کرد.  این نمایشگر دارای سه دکمه است که اولین دکمه  برای تغییر واحد اندازه گیری از میلیمتر به اینچ و یا بلاعکس است. دومین دکمه یا دکمه وسط برای روشن و خاموش کردن ضخامت سنج است. و دکمه سوم  که به نام zero است برای انتخاب مرجع اندازه گیری است  و به این صورت است که اگر ضخامت سنج در هر موقعیتی  قرار گیرد و دکمه zero را فشار دهید آن نقطه به عنوان صفر ضخامت سنج انتخاب میشود. به عنوان مثال اگر ضخامت سنج تا 12.7 میلی متر(آخر) باز شود و دکمه zero را فشار دهید و ضخامت سنج اعداد منفی را نشان می دهد.

ضخامت سنج چیست ؟

ضخامت سنج  یک تجهیز برای انجام تست های اساسی بدون تخریب است که جهت اندازه گیری ضخامت در شرایطی که به  سطح  جسم دسترسی داریم بکار می رود.  این ضخامت سنج ها را می توان از نظر تکنولوژی ساخت به انواع  زیر اشاره کرد.

انواع ضخامت سنج و کاربرد های آن:

ضخامت سنج لیزری:

 ضخامت سنج لیزری این ضخامت سنج ها دستگاههایی هستند که به صورت C Frame بر روی قطعه یا دور پلیت قرار گرفته و به کمک اشعه لیزر  ضخامت پلیت ، لوله یا شمش را اندازه گیری می نماید.این دستگاه می تواند به صورت تک کاناله و دو یا چند کاناله ضخامت یک یا چند نقطه از پلیت یا قطعه را به صورت آنلاین و روی خط تولید اندازه گیری کرده بر روی نمایشگر نشان دهد.

ضخامت سنج پرتویی:

ضخامت سنج پرتویی ابزاریست که در صنایع خودرو سازی، کارخانجات فولاد، ماشین سازی، پتروشیمی، سیمان و لوله سازی  و حتی تکنولوژی هسته ای و… کاربرد گسترده ای دارند که از آن جمله بکارگیری آزمون های غیر تخریبی و آنالیز ترکیبات و ساختار مواد اشاره نمود و در اندازه گیری ضخامت محصولات ورقه ای مانند کاغذ، فولاد، آلومینیوم، لاستیک، پلاستیک، پوشش ها و آبکاری ها کاربرد دارند که براساس خاصیت انتقالی و هم  پراکنی بازتاب پرتوها طراحی و ساخته می شود.
ضخامت سنج پرتویی

ضخامت سنج مغناطیسی:

ضخامت سنج مغناطیسی که عمدتا به ضخامت سنج رنگ و پوشش یا ضخامت سنج رنگ خودرو معروفند. كاربرد عمده اين روش در اندازه گيری پوشش های روی سطوح  به صورت مايع و يا پودری می باشد به علاوه بر روی سطوحی زیرین رنگ کاری شده(زیر آیندهای) آهنی و فولادی كه آبكاری كروم٬ روی٬ كادميوم و فسفاته شده نیز استفاده می شود

ضخامت سنج  جریان گردابی:

دارای كاربردهای عمومی تر  جهت  ضخامت سنجی پوشش ها می باشند که شامل  پوشش مايع و پودری بر روی آلومينيوم و فولاد ضد زنگ غيرمغناطيسی همچنين برروی آلومينيوم آنودايز  شده می باشد.

امروزه بسیاری از دستگاه های اندازه گیری ضخامت بر اساس ترکیبی از مکانیسم های القای مغناطیسی و جریان گردابی کار می کنند. این به مصرف کننده اجازه می دهد تا بدون تغییر نوع ضخامت سنج ، در محدوده وسیع تری اندازه گیری کند. مصرف کننده معمولاً می تواند بین ضخامت سنجهای اصلی که فقط ضخامت را به صورت دیجیتال نشان می دهد یا سنجهای ضخامت دیجیتال پیشرفته تر که مقادیر اندازه گیری شده را ذخیره می کنند ، انتخاب کند و اطلاعات آماری مانند داده های متوسط ، انحراف معیار را به ما بدهد. یا بالاترین و کمترین مقادیر را برای انتخاب یکی ارائه می دهد.
هیچ نظری ارسال نشده