- ارزان شده
مرجع: MDG00161
موتور گیربکس حلزونی 120 دور
موتور سانروف خودرو
دو سر شفت
12 ولت
دور بی بار (موتور): 120 Rpm
جریان بی بار: 0.6 آمپر
ساخت: فرانسه
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
به طور کلی ، به هر صفحه ای که در سقف خودرو تعبیه شده است تا نور یا هوا وارد ماشین شود سانروف یا مونوریل گفته می شود. برخی از سقف های سانروفی یا مونوریل ها را می توان باز و بسته کرد در حالی که برخی دیگر ثابت هستند. سقف های سانروف معمولاً شفاف هستند ، در حالی که سقف های مونروف رنگی هستند. در حقیقت ، سقف مونروف نوع خاصی از سقف سانروف است. در دهه 1970 سانروف های شیشه ای داخلی و برقی مونروف نامیده می شد. البته امروزه به طور کلی فقط سقف های شیشه ای داخلی را تک رشته می نامند. سقف داخلی در واقع نوعی صفحه متحرک است که بین سطح بیرونی و داخلی سقف حرکت می کند. عملکرد مونرو می تواند برقی یا دستی باشد. بنابراین ، هر سانروف شیشه ای با قابلیت باز و بسته شدن کشویی بین سطح بیرونی و داخلی سقف را مونروف می نامند. از آنجایی که تقریباً تفاوت قابل توجهی بین سانروف و مونرو ف وجود ندارد ،
موتور معرفی شده در زیر دقیقا موتور سانروف DC یا حلزونی شکل است که 12 ولت برق مصرف میکند و گشتاور 120 دور در دقیقه را ارائه میکند
در زیر بیشتر به معرفی این موتور میپردازیم:
همانطور که از نام موتور گیربکس پیداست این موتور از ترکیب یک موتور dc و گیربکس تشکیل شده است. گیربکس با کاهش سرعت چرخش موتور قدرت آن را افزایش می دهد.
موتورهای dc الکتروموتورهایی هستند که با جریان ثابت و مستقیم (DC) تغذیه می شوند و به دلیل سهولت در استفاده و کنترل پذیری سرعت و گشتاور آنها در بسیاری موارد مورد استفاده قرار می گیرند.
موتورهای dc بطور کلی از سه قسمت اصلی استاتور، روتور و جاروبک تشکیل شده اند.استاتور قسمت ثابت موتور است و شامل بدنه موتور، هسته آهنی و سیم پیچی روی آن می شود و نقش آن تولید میدان مغناطیسی است. وقتی که استاتور به یک منبع تغذیه وصل می شود جریانی در استاتور جاری می شود و میدان مغناطیسی را ایجاد می کند.قسمت متحرک موتور را روتور می نامند که شامل هسته و سیم پیچی دور آن و بلبرینگ است و وظیفه تولید گشتاور و نیروی الکتریکی القایی را بر عهده دارد. همچنین روتور به عنوان قطب موتور dc برای تبدیل انرژی نیز هست از این رو به آن آرمیچر هم می گویند.هنگامی که آرمیچر توسط منبع تغذیه خارجی یا توسط جریان استاتور تغذیه شود در آرمیچر هم میدان مغناطیسی القا می شود و از بر هم کنش میدان های روتور و استاتور موتور شروع به چرخیدن می کند.هسته روتور و استاتور جهت متمرکز کردن و هدایت کردن شار مغناطیسی بکار برده شده و جاروبک نیز باعث انتقال جریان به کلکتور می شود.
از دیگر ویژگی های این موتور می توان به صدای کم و دائم کار بودن آن اشاره کرد.
برای دیدن سایر موتورهای dc گیربکس دار اینجا وارد شوید.
مشخصات
مرجع: MDG00161
مرجع: MDG00101
مرجع: MDG00216
مرجع: MDG00179
مرجع: MDG00178
مرجع: MDG00008
مرجع: MDG00261
مرجع: MDG00162
مرجع: MDG00126
مرجع: MDG00132
مرجع: MDG00259
مرجع: MDG00114
مرجع: MDG00144
مرجع: MDG00055
مرجع: MDG00061
مرجع: DDC00002
مرجع: PTR00004
مرجع: CMD00045