ماژول کنترل شارژ باتری 0-60 ولت

کد محصول:MDL00055

  • ماژول کنترل شارژ باتری 
  • حفاظت از باتری
  • ولتاژ تغذیه 40-6 ولت 
  • اندازه گیری ولتاژ از 0 تا 60 ولت
  • مناسب برای باتری های مختلف زیر 60 ولت
  • ابعاد 64*40 میلیمتر
  • محدوده زمان قابل تنظیم 999 دقیقه
  • دقت اندازه گیری 0.1 ولت
موجود
1,750,000 ریال

مشخصات الکتریکی

محافظت اضافه جریان :
نوع تغذیه : DC
تعداد صفحات نمایش : 1
رنج اندازه گیری ولتاژ : 0 الی 60 ولت DC
ولتاژ تغذیه : 6 الی 40 ولت DC
نوع کانکتور : پیچی

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 28گرم
طول محصول(میلیمتر) : 64
عرض محصول (میلیمتر) : 40

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : ماژول کنترل شارژ باتری
وضعیت قطعه : نو
تعداد پین : 7
دقت : 0.1 ولت
رنگ نمایشگر : قرمز
مناسب برای : کنترل شارژ انواع باتری

ماژول کنترل شارژ باتری 0-60 ولت 10 آمپر :

این ماژول کنترل شارژ  باتری جهت کنترل میزان شارژ اعمالی به باتری های مختلف با محدوده ولتاژ 0 الی 60 ولت طراحی و ساخته شده است.حداکثر جریان قابل عبور از رله این ماژول 10 آمپر , و ولتاژ 250 VAC بوده و بسته به نوع اتصال آن به شارژر و باتری تا حداکثر 60 ولت DC با جریان 10 آمپر اندازه گیری کرده و متناسب با آن و تنظیمات اعمالی از سوی مصرف کننده روند شارژ باتری را ادامه و یا متوقف خواهد کرد.از آنجایی که باتری های تولیده شده در زمان شارژ کامل بایستی عملیات قطع مسیر شارژ روی آن ها انجام گیرد و از وارد شدن آسیب به آن ها جلوگیری گردد می توان از این ماژول کنترل شارژ باتری استفاده نمود.

منوی این ماژول دارای 6 حالت مختلف جهت تنظیم توسط کاربر بوده که شرح هر آن به صورت زیر است :


U-1)در این حالت دو مقدار توسط مصرف کننده بایستی تنظیم گردد.ولتاژ حد بالا و ولتاژ حد پایین.در صورتی که ولتاژ اندازه گیری شده توسط ماژول از ولتاژ حد پایین کمتر باشد رله وصل، و در صورتیکه ولتاژ اندازه گیری شده از ولتاژ حد بالا بیشتر باشد رله قطع خواهد شد.


U-2)این حالت دقیقاً همان روند حالت قبل را ادامه می دهد با این تفاوت که روند اندازه گیری و نمونه برداری ولتاژ در زمان ثبت شده توسط مصرف کننده انجام خواهد شد.این زمان از 0 تا 999 دقیقه قابل تنظیم است و ماژول بعد از هر بار اندازه گیری و تصمیم و اقدام انجام شده و همچین پایان یافتن تایم تنظیم شده برای آن مجدد اندازه گیری و اعمال تصمیم خواهد کرد.


U-3)در این حالت ماژول کاری برعکس حالت اول را انجام خواهد داد یعنی درصورتیکه ولتاژ اندازه گیری شده بیشتر از حد ولتاژ بالا باشد رله وصل شده و در صورتیکه ولتاژ اندازه گیری شده کمتر از حد ولتاژ پایین باشد رله قطع خواهد شد.

U-4)در این حالت ماژول همان روند حالت U-3 را انجام می دهد با این تفاوت که این بار بر اساس زمانی که کاربر برای آن تنظیم کند روند اندازه گیری ولتاژ انجام خواهد شد.

توجه : دو حالت ذکر شده اول را حالت کنترل شارژ باتری و دوحالت ذکر شده دوم را حالت کنترل دشارژ باتری می نامند.(داشتن دو پین NO و NC در خروجی رله این ماژول چنین قابلیتی را به آن داده است)


U-5)در این حالت درصورتیکه ولتاژ اندازه گیری شده در محدوده بین ولتاژ های حد بالا و پایین باشد رله وصل شده و در صورتیکه خارج از این محدوده باشد رله قطع خواهد شد.

 U-6)در این حالت درصورتیکه ولتاژ اندازه گیری شده در محدوده بین ولتاژ های حد پایین و بالا نباشد رله وصل شده و درصورتیکه در محدوده میان دو ولتاژ تنظیم شده باشد رله قطع خواهد شد.

این ماژول نیاز به منبع تغذیه مجزای DC از 6 ولت تا 40 ولت دارد و می توانید از هر آداپتور برق 6 ولت، 9 ولت، 12 ولت، 15 ولت، 24 ولت یا 36 ولت با جریان 200 میلی آمپر یا بالاتر استفاده کنید.


نکته : در موارد فوق الذکر قطع رله به معنای عدم اعمال ولتاژ به بوبین و وصل رله به معنای اعمال ولتاژ به بوبین می باشد.

ویژگی های ماژول کنترل شارژ باتری:

1. کنترل شارژ و تخلیه باتری، پس از تنظیم به طور خودکار خاموش می شود.

2. شارژ و زمان تخلیه را می توان تنظیم کرد.

3. با عملکرد ارتباط پورت سریال، وضعیت کار رله را می توان در زمان واقعی از طریق پورت سریال کنترل کرد.

4. یک عملکرد توقف اضطراری کلیدی وجود دارد (کلید STOP)، با حفاظت از اتصال معکوس، اتصال معکوس نمی سوزد.

نحوه راه اندازی ماژول کنترل شارژ باتری 0-60 ولت 10 آمپر :

این ماژول درارای هفت پین پیچی بوده که شرح آن ها به صورت ذیل است :

VIN و GND : به این دو عدد پین ولتاژ جهت تغدیه ماژول متصل می گردد.محدوده ولتاژ های مجاز جهت اتصال به آن از 6 تا 40 ولت DC می باشد.توجه داشته باشید معکوس شدن پلاریته قطب منبع تغذیه به ماژول موجب سوختن آن می گردد.

V+ و V- : ولتاژ دوسر باتری جهت اندازه گیری به این دو پین مجزا وصل می گردد.حداکثر ولتاژ اعمالی به این پین ها 60 ولت می باشد.توجه داشته باشید نحوه اتصال باتری و شارژر به این برد جهت شارژ شدن آن حداکثر این ولتاژ را مشخص می کند.در صورتیکه رله قبل از شارژر و در سر راه برق اصلی اعمال شده به شارژر قرار گیرد باتری که می توان به این ماژول متصل کرد می تواند تا حداکثر 60 ولت باشد.اما اگر رله بر سر راه تغذیه باتری و بعد از شارژر قرار گیرد به علت آستانه تحمل اختلاف پتانسیل مجاز بر روی رله تا مقدار 30 ولت، تنها مجازیم باتری با حداکثر ولتاژ 30 ولت به این ماژول متصل نماییم.

در صورت وصل کردن باتری با ولتاژ بیشتر به مرور زمان رله این ماژول دچار آسیب خواهد شد.(تصویر های قرار داده شده در ادامه به عنوان راهنما و نحوه اتصال هستند)

NO-COM-NC : پایه های مربوط به رله می باشد.قبل از اتصال پایه های رله به باتری و شارژر حتماً به NC یا NC بودن پایه توجه کنید.

سایر پین های کنترلی :

TX-RX-GND : از این پایه به جهت اتصال این ماژول به میکروکنترلر استفاده شده و می توان توسط داده ارسالی از طرف میکروکنترلر آن را به راحتی کنترل نمود.
OUT-GND : اینم ماژول دارای خروجی 5 ولت 100 میلی آمپر است که همراه با اعمال ولتاژ به بوبین رله این پایه نیز اعمال ولتاژ خواهد شد و برای کنترل قطعات و ادوات دیگر به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

توجه : برای ورودی به منوی تنظیمات ماژول کافی است کلید SET را فشار و به مدت سه ثانیه نگه دارید سپس رها کنید.با فشار دادن هر کدام از کلید های UP  یا DOWN می توان بین منوهای U-1 تا U-6 به آسانی جابجا شوید.بعد انتخاب منوی مورد نظر کافی است مجدد کلید SET را فشار داده و بدون مکث رها کنید تا وارد تنظیمات اصلی حالت انتخاب شده شوید.با فشار دادن هر بار کلید SET می توانید بین زیرمنوهای هر حالت ذکر شده فوق اعم از حد ولتاژ بالا،حدولتاژ پایین و زمان جابجا و به وسیله کلید های UP یا DOWN آن را روی حالت دلخواه تنظیم کنید.پس از پایان یافتن تنظیمات کافی است کلید SET را مجدد فشار و به مدت 3 ثانیه مکث و رها کنید تا تنظیمات بارگذاری و ماژول شروع به کار کند.برای متوقف کردن ماژول هم کافی است کلید STOP را فشار دهید.

نتیجه کلی که میتوان گرفت این است که با خرید این ماژول میتوانید ازباتری خود محافظت کنید و باعث بالارفتن طور عمر کاری آن شوید،این ماژول باعث حفاظت هوشمند  باتری از اضافه ولتاژ ،حفاظت از آسیب های ناشی  جریان معکوس و باعث کنترل زمان شارژ باتری میشود.

هیچ نظری ارسال نشده