با سلام، آیا با کوپلینگ 5 میلمتری (برای شفت موتور) برنجی که قطر خارجی آن 9 میلیمتر بیان شده ، می توان این سه نظام را بدون لقی و بدرستی روی موتور 775 فیکس نمود؟
همه دریل ها از سه قسمت اصلی موتور، بدنه و سه نظام تشکیل شده اند. مته از طریق سه نظام به دریل متصل می شود و عمل سوراخ کاری را انجام می دهد.
سه نظام ها دارای دو مدل اتوماتیک و آچاری هستند که مدل اتومات آن دارای دو نوع نیمه فلزی و تمام فلزی می باشند. سه نظام های مصرفی اغلب از سایز 6.5 تا 16 میلی متر تقسیم می شوند که نوع 13 میلی متر از همه کاربردی تر می باشد.
سه نظام سایز 1 تا 13 میلی متر به معنی آن است که این سه نظام توانایی قرارگیری و استفاده از مته 1 الی 13 میلی متر را دارد.
تفاوت سه نظام اتوماتیک و سه نظام آچارخور یا آچاری در نوع گیرایی مته و محکم کردن آن است. زمانی که شما مته را درون سه نظام آچاری قرار می دهید می بایست برای باز و بسته کردن دهانة آن از آچار مخصوص آن استفاده شود ولی در سه نظام اتومات این کار با استفاده از دست بسیار ساده بوده و نیازی یه آچار سه نظام نمی باشد.
سه نظام اتوماتیک که در سما موتور به فروش می رسد سایز 1 تا 10 میلیمتر است به این معنا که این سه نظام قابلیت قرارگیری و استفاده از مته 1 تا 10 میلیمتر را دارد.
برای تعویض سه نظام،ابتدا باید سه نظام با سایز و جنس مناسب با کاربرد انتخاب و خریداری کنید.بعد از مطمئن شدن از متصل نبودن دریل خود به برق یا باتری،سه نظام قبلی را تا بیش ترین حد ممکن باز کنید.پیچ اتصال سه نظام به دریل را در جهت ساعتگرد باز کنید،برخی پیچ ها با پیچگوشتی و برخی با آچار آلن باز می شوند.
بعد از شل شدن سه نظام،آن را از دریل جدا کنید.سه نظام جدید را روی دریل قرار دهید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سفت شود.دهانه سه نظام را تا آخر باز کنید و به وسیله پیچ سه نظام،آن را به دریل سفت کنید.از سفت بودن سه نظام و مته به دریل مطمئن باشید.اگر در حین کار با دریل احساس لرزش کردید،حتما پیچ سه نظام شل می باشد.
این سه نظام توسط شرکت sanou چین تولید و روانه بازار شده است
باید خاطر نشان کرد برای تعویض سه نظام دریل باید به مشخصات و رزوه سه نظام دریل توجه شود. رزوه سه نظام از مشخصات مهم برای تعویض آن است که باید به دقت به آن توجه کرد.