المنت هویه 60 وات ( 60W)

کدمحصول : SDO00007

المنت هویه 60 وات
ولتاژ :220 ولت
مناسب برای هویه های برند گوت ( GOOT ) و ...
ساخت چین
قطر: 11 میلی متر
ارتفاع:111 میلی متر
دارای روکش وارنیشی

نا موجود
420,129 ریال

مشخصات الکتریکی

چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
ولتاژ ورودی (V) : 220V AC
توان : 60 وات

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 21
مدل : KS/KX-60H

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : چین
نوع کالا : المنت 60 وات
وضعیت قطعه : نو
ابعاد : 11*111 قطر*ارتفاع
رنگ : شفاف
مناسب برای : انواع هویه های 60 ولت

المنت هویه 60 وات:

یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای مونتاژ، لحیم کاری و اتصال قطعات به یکدیگر هویه می باشد. هویه با گرم شدن میتواند آلیاژ لحیم را ذوب کند. در این روش، هویه توسط المنتی که درون آن قرار گرفته گرم می شود.

هویه یکی از معروف ترین ابزار الات لحیم کاری است که ساده ترین آن از یک دسته و یک میله فلزی تشکیل شده که با گرم شدن میله می توان آلیاژ لحیم را ذوب نمود .

روش گرم شدن نوک میله هویه به روش های مختلف صورت می گیرد که معروف ترین آن استفاده از المنت برقی است . هویه ها به دو دسته هویه با دمای ثابت و متغیر تقسیم می شوند که در نوع متغیر می توان دمای نوک هویه را بسته به آلیاژ های مختلف و قطعه لحیم کاری تغییر داد .

نوک هویه را نیز می توان بسته به کاربرد های مختلف تغییر داد که معروف ترین آن ها نوک سوزنی ، نوک سوزنی کج و هویه پنسی است . همچنین ممکن است در کاری نیاز به هویه قابل حمل باشد که در چنین کاربردی نمی توان از هویه برقیاستفاده نمود و چاره استفاده از هویه گازی است که با پر کردن محفظه هویه از گاز ، می توان بدون نیاز به انرژی الکتریکی المنت را گرم نمود . برخی هویه ها نیز معروف به هفتیری هستند که ظاهر هویه بیشتر شبیه تفنگ است و در لحیم کاری با دمای زیاد از آن ها استفاده می شود .

نکات کاربردی:

  • قسمت بالایی به استفاده راحت‌تر از هویه کمک می‌کند. برای کار کردن با این هویه ابتدا باید سیم قلع و روغن هویه تهیه کنید و دستگاه را به برق وصل کنید. پس از داغ شدن کامل هویه که حدودا چند دقیقه زمان می‌برد، سیم قلع را به روغن آغشته کرده و با چسباندن همزمان هویه و سیم قلع به محل اتصال، لحیم‌کاری را انجام دهید.
  • در نظر داشته باشید که باید سطح موردنظرتان را حتی‌الامکان تمیز کنید و آن را ثابت نگه‌دارید. پس از خنک شدن دستگاه هم می‌توانید برای محافظت از نوک هویه، سری پلاستیکی را روی دستگاه ببندید. برای تعویض نوک هویه در این محصول، باید با استفاده از پیچ‌گوشتی دو طرف سری هویه را بازکرده و نوک هویه را عوض کنید.
  • المنت هویه ۶۰ وات کامل KS/KX-60H برای هویه های معمولی با توان ۶۰W مناسب می باشد.
  • المنت مخصوص هویه های قلمی ۶۰ واتی (مناسب دسته هویه گات) است.
  • عایق نسوز فابریک و همچنین وارنیش نسوز روی سیم ها  بهمراه غلاف فلزی روئی آن جهت بالا بردن طول عمر المنت
  • تعداد دفعات قطع و وصل المنت به برق  در هر بار استفاده باعث کاهش طول عمر آن میشود. پس برای استفاده ی روزانه بهتر است به جریان برق متصل بماند.
  • در صورت امکان از دیمر در مسیر استفاده شود و هنگام استفاده در بیشترین مقدار تنظیم شود.
  • میتوان مانند سشوار از یک دیود ۱N4007 با یک عدد شستی توان را نصف کرد و هنگام استفاده شستی فشرده شده تا توان نامی از المنت گرفته شود.
  • ضربه زدن به المنت و یا نوک هویه برای تمیز کردن باعث کاهش طول عمر آن میشود. و برای تمیز کاری فقط از اسفنج نسوز مرطوب شونده استفاده شود.
  • عدم تبادل حرارتی مناسب با محیط باعث کاهش طول عمر المنت میشود.
  • پیشنهاد میشود از پایه هویه مناسب برای نگه داشتن هویه استفاده شود.
هیچ نظری ارسال نشده

مقالات مرتبط