اسلیپ رینگ M125C-18

کد محصول: SLR00017

  • جریان: 1.5 آمپر
  • 18 کانال مجزا هر کانال 1.5 آمپر
  • ولتاژ کاری : حداکثر 240 ولت AC/DC
  • حداکثر سرعت چرخش :250 دور بر دقیقه
  • مقاومت عایق : بیشتر از 300 مگااهم در دمای 300ولت
  • نویز کمتر از 0.01 اهم
  • فلنچ نوع C
  • قطر 12.5mmو طول 23.5mm
موجود
15,350,000 ریال

مشخصات الکتریکی

چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
تعداد ارتباط (کانال) : 18
حداکثر جریان در هر کانال : 1.5
نویز الکتریکی ایجاد شده : کمتر از 0.01 اهم
قابلیت گردش 360 درجه :
طول سیم : 20 سانتیمتر

مشخصات مکانیکی

نیاز به سرویس و نگهداری :
حداکثر سرعت دوران : 250 دور بر دقبقه
جنس بدنه : پلاستیک
طول قطعه : 23.5 میلیمتر
قطر قطعه : 12.5 میلیمتر

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : اسلیپ رینگ کپسولی
وضعیت قطعه : نو
طول عمر متوسط : بیش از 10 میلیون چرخش
محدوده دمایی کارکرد : -30تا 80 درجه سانتیگراد
محدوده رطوبت کارکرد : 0-85 درصد
سری ساخت : M125C-18
حداکثر ولتاژ کارکرد : 240
گشتاور مورد نیاز : 0.05 نیوتن متر
IP : 51
موجود بودن کالا : موجود
استاندارد CE :

مشخصات M125C-18

این مدل اسلیپ رینگ بیشتر کاربرد الکترونیکی دارد و برای دوربین های با سرعت بالا و تجهیزات دورانی که نیاز به اتصال الکترویکی دارند مناسب است و قابلیت گردش 360 درجه دارد .

ویژگی های M125C-18

  • حداکثر سرعت 250 دور برد دقیقه
  • حداکثر جریان در هر کانال 1.5 آمپر
  • 18 سیمه
  • فلنج: 24 میلیمتر
  • حداکثر ولتاژ :240 ولت
  • جنس بدنه پلاستیک
  • طول عمر بیش از 10 میلیون چرخش
  • اطمینان از پایداری
  • دمای کاری 30- الی 80+ درجه سانتیگراد
  • گشتاور سیم 0.05N.m+0.01N.m

مزیت های M125C-18

  • ابعاد کوچک
  • طول عمر بالا
  • نصب آسان
  • سبک
  • قیمت مناسب

معایب M125C-18

  • بدنه پلاستیکی
  • آمپر پایین

کاربرد M125C-18

  • دوربین های مدار بسته
  • اسباب بازی های پیشرفته
  • تجهیزات تصویر داخل لوله و چاه
  • تجهیزات پزشکی
  • کابل جمع کن های جریان پایین

اسلیپ رینگ (Slip ring) یا روتاری کانکتور چیست؟

اسلیپ رینگ یا روتاری کانکتور وسیله ای است که انتقال قدرت و سیگنال های الکتریکی را از یک ساختار ثابت به یک ساختار دورانی فراهم می کند. به عبارت دیگر روشی برای ایجاد یک اتصال الکتریکی بین تجهیزات دوار است که اجازه می دهد انرژی بین دو بخش الکتریکی دوار جریان پیدا کند. اسلیپ رینگ ها باعث بهبود و ساده سازی عملکرد مکانیکی سیستم و حذف سیم های مستعد خرابی که از مفاصل متحرک آویزان هستند می شود.
اسلیپ رینگ که به نام رابط الکتریکی دورانی(rotary electrical interface یا rotating electrical connector)و حلقه گردنده(swivel) نیز شناخته می شود،در موتورهای اسلیپ رینگ یا موتورهای حلقه ای لغزنده، ژنراتورهای الکتریکی برای سیستم های متناوب (AC)،ژنراتورها و همچنین در ماشین آلات بسته بندی، حلقه های کابلی و توربین های بادی استفاده می شود.

ساختار واجزاء تشکیل دهنده اسلیپ ­رینگ ها:

امروزه با توجه به کاربردها و ویژگی­ های مورد انتظار، اسلیپ­ رینگ­ها در انواع متفاوتی ساخته می شوند. بطور معمول، اسلیپ رینگ از دو بخش اساسی تشکیل شده است که شامل برس(Brush) و رینگ فلزی می باشد. برس که بخش ثابت بوده از جنس گرافیت یا فلز است و معمولا به صورت یک سیم واحد یا فنری ست که به انتهای آن قسمتی برای برقراری تماس با رینگ نصب شده است. با چرخش رینگ فلزی، برس روی قطر خارجی رینگ می ساید و جریان الکتریکی یا سیگنال را از آن به رینگ فلزی هدایت میکند. رینگ (Ring)  جزئی است که با سرعت ثابت میچرخد و جریان الکتریکی را از طریق برس ثابت هدایت میکند. تعداد رینگ­ های بکاررفته در اسلیپ­رینگ با توجه به نیاز دستگاه و تعداد مدارهای الکتریکی مورد نیاز متفاوت است و همواره ترکیبی از برس و رینگ­ ها در امتداد محور اصلی چرخش کنار هم قرار میگیرند. عایق­کاری بین محور و حلقه معمولا بوسیله نایلون و پلاستیک فنولی صورت می گیرد.

کاربرد اسلیپ رینگ ها در صنایع مختلف:

امروزه اسلیپ­ رینگ­ ها با توجه به کاراییشان کاربردهای بسیار گسترده ­ای دارند و در صنایع گوناگونی از آنها استفاده می شود، از جمله:

  • سیستم ­های حفاظتی
  • جرثقیل­ها
  • رادارها
  • پزشکی 
  • زیردریایی
  • تجهیزات دفاعیی
  • وسایل سرگرمی 
  • اتوماسیون   
  • تجهیزات اندازه­ گیری
  • رباتیک 
  • توربین­ها   
  • دوربین­های ایستاده
  • نمایشگرهای تبلیغات   
  • تجهیزات کارواش 
  •  تجهیزات حفاری   
  •  سانتریفیوژها

ابعاد اسلیپ رینگ  M125C-18:

ملاحظات نصب و استفاده از اسلیپ­ رینگ ­ها:

  •  اسلیپ­ رینگ­ ها باید در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت شوند. در صورتیکه استفاده از اسلیپ­ رینگ­ ها در فضای باز صورت میگیرد، در طراحی باید محفظه ه­ایی برای قرارگیری اسلیپ­رینگ­ درنظر گرفته شود. بدلیل وجود امکان ناراستایی، محکم کردن سر و ته اسلیپ­رینگ­ به­ هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • بیرینگ­های بکاررفته در اسلیپ ­رینگ ­ها برای تحمل نیروهای خارجی شعاعی یا محوری طراحی نشده­اند. از این رو قسمت دوّار آن باید بگونه­ای نصب شود که نیروهای محوری و شعاعی وارده به بیرینگ­های اسلیپ­رینگ به حداقل برسد.
  • خروجی­های اسلیپ­رینگ باید در برابر برخورد با سطوح یا تجهیزات دیگر درحین چرخش محافظت شوند. همچنین در هنگام سیم ­کشی باید دقت شود که کشش سیم­ ها نیروی جانبی به اسلیپ­ رینگ وارد نکند.
هیچ نظری ارسال نشده

مقالات مرتبط