رله خودرویی 12V جریان 80A سوکتی 5 فیش

کد محصول:CMP00066

  • ولتاژ تحریک بوبین : 12VDC
  • حداکثر جریان :80A
  • کنتاکت NO/NC
  • چراغ دار LED
  • پایه نصب فلزی به بدنه
  • بدنه پلاستیکی شفاف
  • برند :M.R.S

موجود
285,000 ریال

سایر مشخصات محصول

ولتاژ نامی (ولت) : 12VDC بوبین
وزن (گرم) : 30
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)
نوع کالا : رله خودرویی
وضعیت قطعه : نو
طول محصول(میلیمتر) : 27
عرض محصول (میلیمتر) : 27
ارتفاع محصول (میلیمتر) : 25
نحوه نصب الکتریکی : 5 فیش (2 عدد بوبین، 3 عدد رله NC-NO-C)
نحوه نصب مکانیکی : دارای پایه فلزی با سوراخ قطر 6 میلیتر
تعداد سیم : : 5 فیش کولری
حداکثر جریان : 80A
نیاز به سرویس و نگهداری :
چراغ نشانگر :

رله خودرویی 12V جریان 80A سوکتی 5 فیش

 این محصول یک رله خودرویی است. یعنی کاربرد اصلی آن در خودرو و ماشین برقی است. و ویژگی اصلی این قطعه تحمل جریان بالا تا 80 آمپر و همچنین وجود کنتاکت نرمال-باز و نرمال-بسته است. چراغ داخلی آن که از یک LED کوچک تشکیل شده در زمان تحریک روشن شده و وضعیت رله را نشان می دهد. ضمنا قاب آن از جنس پلاستیک شفاف بوده و به صورت عایق بندی نصب شده یعنی در صورت استفاده در مکان مرطوب مشکلی برای قطعه پیش نمی آید. این رله توسط پایه فلزی آن به هر قسمت از خودرو یا بدنه هر وسیله ایی قبل نصب است.

کاربرهای این رله ۸۰ آمپر:

  • جایگزین رله های خودرو (بوق، چراغ، فن، کولر . . .)
  • تقویت جریان در موتور شارژی و وسائلی که باتری کار می کنند
  • امکان پیاده سازی مدار فرمان چپ گرد و راستگرد در الکتروموتور های DC (ولتاژ الکتروموتور تا 100 ولت ولی ولتاژ تحریک باید 12 ولت باشد)
  • برق اضطراری و UPS

نحوه عملکرد رله های مکانیکی:
هنگامی که جریان نسبتا ضعیفی وارد سیم پیچ می شود سیم پیچ وهسته آهنی تبدیل به آهنربا می گردد وپس از غلبه بر فنریت صفحه پلاتین,آنرابه سمت هسته سیم پیچ حرکت داده و باعث اتصال کنتاکت ها به یکدیگر وعبور جریان اصلی می شود. بطور مثال در مدار بوق یا چراغهای جلوخودرو از رله استفاده میشود. در این صورت با وصل نمودن کلید بوق یا چراغهای جلو, رله ای وصل می گردد و این رله برق مورد نیاز بوق یا چراغهای جلو راازطریق مدار شارژیا باتری تامین می کند. ملاحظه می شود که رله با جریان برق ضعیفی فعال می گردد وازاین رو جریان زیادی از کلید بوق یا کلید چراغهای جلوعبور نمی کند و از سوختن یا جرقه زدن در کلید بوق در کلید بوق یا کلید چراغهای جلو, جلوگیری میشود

طرز کار رله 

رله دارای ۵ پایه میباشد که دو پایه ان مربوط به دو سر سیم پیچ است که ۸۵ و ۸۶ نامگذاری میشود و وقتی ما به یکی از این پایه ها برق ( مثبت)و به دیگری بدنه ( منفی)بدهیم این سیم پیچ میدان آهنربائی به وجود می آورد این میدان مغناطیسی باعث کشیده شدن کنتاکت بالائی که کنتاکت ۳۰ میباشد به سمت پائین میشود و از کنتاکت ۸۷a جداشده و به کنتاکت یا پایه ۸۷ میچسبد . و برق ورودی به خود را (پایه ۳۰ ) از کنتاکت ۸۷a جدا کرده و به کنتاکت ۸۷ میرساند.که از آن در ساخت آفتامات بوق و رله فن و رله ۳ قلو کولر و رله دوبل در ماشینهای انژکتوری استفاده شده است.

در حالت عادی پایه های POLE و (NC (Normal Close به هم متصل هستند که با اتصال جریان برق به پایه های COIL ، پایه PLOE به پایه (NO (Normal Open متصل خواهد شد.

تصویر رله ۱۲ ولتی موجود در ردیاب خودرو اتوبیل که شماتیک و نام پایه های آن به شرح زیر است:

پایه 30= POLE (به سیم ورودی پمپ بنزین وصل میگردد)

پایه 85 = COIL (به مثبت دائم وصل میگردد)

پایه 86 = COIL (به سیم سبز رنگ دستگاه ردیاب خودرو اتوبیت یا CUT وصل میگردد)

پایه 87 = NO

پایه NC = 87a (به پمپ بنزین وصل میگردد)

ملاحظات کاربردی رله 12 ولت 80 آمپر :

  • ولتاژ بوبین این رله 12 ولت DC است و ولتاژ بین 9 الی 16 ولت به درستی کار خواهد کرد.
  • چراغ نمایشگر LED است در صورتی که برق به درستی به بوبین برسد و چراغ روشن نشود جای قطبین + و - ولتاژ ورودی تحریک برعکس کنید
  • این قطعه فقط در برابر ریزش آب از بالا مقاوم است و در صورت قوطه ورشدن در آب آسیب خواهد دید.
  • در صورت که از این قطعه برای بار هایی مشابه الکتروموتور استفاده می کنید جریان راه اندازی الکتروموتور را در نظر بگیرید.
  • برای مدار چپ گرد و راستگر به دو عدد از این رله نیاز می باشد.
  • این رله برای قطع و وصل وسائل با ولتاژ بالاتر از 100 ولت مناسب نیست.( برای قطع و وصل ولتاژ 220 ولت استفاده نشود.)

پایه های رله 5 فیش

هیچ نظری ارسال نشده