تاریخ انتشار: 98-02-24 19:02:10 سه شنبه
نمایش: (802)

ساخت اسلیپ رینگ

ساخت اسلیپ رینگ

اسلیپ رینگ قطعه مکانیکی الکتریکی است که به کمک آن می توان به تجهیزات و ادوات دورار اتصال الکتریکی چه از نوع قدرت و یا فرمانی فراهم کرد. در گذشته برای ساخت اسلیپ رینگ صفحه های مسی خاصی به همراه زغال های  کربنی جهت انتقال توان استفاده می شود.

اسلیپ رینگ قدیمی

از مهمترین مشکلات این نوع اسلیپ رینگ تاثیر رطوبت و آلودگی های از جمله گرد و غبار می باشد ضمنا نویز بسیار بالاتری نسبت به مدل های جدید دارند و فقط مناسب کارهای ساده و ارزان قیمت می باشند . اما اسلیپ رینگ های جدید بصورت کپسول های بسته و مقاوم در برابر رطوبت و گردغبار می باشند و نویز ایجاد شده آن کنترل شده و در حد استاندارد است .

برای انتقال جریان الکتریکی یا از صفحه با لایه نازک طلا و یا مس با خلوص بالا استفاده می شود. نوع دیگری از اسلیپ رینگ ها از جیوه که فلزی هادی می باشد استفاده کرده است که علاوه بر امکان عبور جریان بالا و نویز بسیار پایین ، استهلاک بسیار ناچیزی داد و در نهایت طول عمل قطعه بسیار بالا رفته است .

برای ساخت اسلیپ رینگ می توان از روش ساده حلقه های مسی و زغال یا همان براش های کربنی استفاده کرد و در حال حاضر در ایران در حال تولید می باشد ای نوع اسلیپ رینگ ها برای کارهای رباتیک یا ضد انفجار و تجیزات بسیار خاص مانند دوربین ها یا اتصالات شبکه و یا USB قابل استفاده نمی باشد در این شرایط از مدل های بسیار متنوع با بدنه پلاستیکی ، فلزی و یا اسلیپ رینگ های جیوه ای می توان استفاده کرد.

برای مشاهده انواع اسلیپ رینگ و قیمت و خرید کلیک کنید

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*