پمپ شیشه شور

کد: MPM00010

پمپ آب شیشه شور

ولتاژ نامی: 12V DC

ورودی آب: مشکی

خروجی آب: سفید

نحوه نصب الکتریکی: سوکت فیشی

نحوه نصب مکانیکی: پیچ و مهره

موجود
970,000 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : PMDC
ولتاژ نامی (ولت) : 12
چرخه کاری : S2
نحوه نصب الکتریکی : دارای سوکت استاندارد

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 110
قطر بدنه (میلیمتر) : 33.5
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 60.5
جنس بدنه : پلاستیک

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : پمپ آب شیشه شور
وضعیت قطعه : نو
ساختار پمپ : براش
ولتاژ پمپ : 12 ولت
نوع پمپ : روتاری
ضد اسید :
نوع کارکرد : مایع

پمپ آب شیشه شور:

پمپ آب شیشه شور قطعه ای در خودرو است که مایع شیشه شور را به جریان در می آورد. این پمپاژ و جریان سبب می شود که مایع شیشه شور به شیشه خودرو پاشانده شود تا به کمک برف باکن نهایتا شیشه تمیز گردد. اگر این پمپ کار نکند شما شاهد خواهید بود که برف پاکن بدون مایع شیشه شور کار می کند. این قطعه دارای یک موتور داخلی کوچک جهت پمپاژ آب داخل مخزن به آب پاش های جلو و عقب شیشه ها میباشد،در واقع شما با روشن کردن تیغه برف پاکن ها با آب این قطعه وارد مدار شده و عمل پاشش آب را انجام میدهد.

طرز کار پمپ شیشه شور:

پمپ شیشه شور یک تلمبه الکتریکی است که مایع شیشه شور را از درون لوله های برف پاکن عبور داده و توسط نازل ها به شیشه خودرو می پاشاند . نیرو الکتریکی این قطعه از باتری خودرو تامین می شود . اگر این قطعه درست کار نکند شیشه شما به خوبی تمیز نمی شود و دید شما به شدت کاهش می یابد. پس این پمپ از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتباهات رایج در پمپ شیشه شور:

زمانی که عمل اسپری کردن صورت می گیرد اگر در لوله ها نشتی یا گرفتگی یا این که اگر در نازل گرفتگی باشد موجب استهلاک کار پمپ می شود. چون در تعمییرات دوره ای این سیستم مورد بررسی قرار نمی گیرد معمولا معرض خرابی است. اگر خودمان تجربه ی کافی داشته باشیم نیازی به تعمییرگاه نداریم و می توانیم در خانه این سیستم را بررسی کنیم. پس از بررسی این سیستم چشم پوشی نکنید چرا که باعث خرابی پمپ آن می شود.

اگر می بینید که مایع شیشه شور به خوبی اسپری نمی شود دیگر سعی نکنید که دکمه اسپری را بفشارید. البته در اکثر خودرو ها این عمل به صورت دکمه نبوده و بر روی دسته سمت راست فرمان نصب است . اگر شما همچین کار بکنید ممکن است پمپ شما سالم باشد و فقط در لوله گرفتگی باشد. با این کار نه تنها لوله باز نمی شود بلکه پمپ هم خراب می شود.

علائم خرابی پمپ شیشه شور:

در مورد این مطلب باید گفت نباید هر علامتی را به خود پمپ نسبت داد ممکن است ناشی از نازل ها لوله ها یا مخزن باشد. مهمتری علامت عدم اسپری کردن مایع شیشه شور است. معمولا کار شیشه شور صدا سوت مانندی ایجاد می کند ممکن است این صدا شنیده شود اما اسپری صورت نگیرد. این علامت یا ناشی از گرفتگی است یا ناشی از نیم سوز شدن پمپ . پمپ نیم سوز با چند بار زدن و رها کردن دسته مخصوص اسپری می کند اما در نهایت باید تعویض شود.

اگر می بینید از کنار پمپ نشتی وجود دارد یا مخزن فرسوئه شده است یا پمپ درست در جایش قرار نگرفته است. اگر تجربه ندارید خودتان در راستای تعویض پمپ عمل نکید چرا که سبب می شود یک پمپ سالم و بدون عیب خراب شود.

چه مواردی را کنترل کنیم:

–          تست کارکرد دکمه شیشه شور

–          بررسی نازل‌ها برای باز کردن هر نوع گرفتگی

–          تست قدرت موتور پمپ آب

–          تعویض پمپ شوینده  

–          تست و بررسی کارکرد درست سیستم شیشه شور

هیچ نظری ارسال نشده