- ناموجود
![موتور 24ولت-دائم کار -ساخت ژاپن- 2000 دور-SHINANO KENSHI موتور 24ولت-دائم کار -ساخت ژاپن- 2000 دور-SHINANO KENSHI](https://samamotor.ir/7469-large_default/موتور-24-ولت-2200-دور-shinano-kenshi-dx050-017nn01.jpg)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
(ویرایش با ماژول اعتمادسازی مشتری)
موتور کلاسیک جریان مستقیم دارای آرمیچری از آهنربای الکتریکی است. یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس میکند تا در آرمیچر جریان یابد و آهنرباهای الکتریکی، آهنربای دائمی را در بیرون موتور جذب و دفع کنند. سرعت موتور DC به مجموعهای از ولتاژ و جریان عبوری از سیم پیچهای موتور و بار موتور یا گشتاور ترمزی، بستگی دارد. سرعت موتور جریان مستقیم وابسته به ولتاژ و گشتاور آن وابسته به جریان است. نه تنها این اصطکاک منجر به سر و صدای موتور میشود بلکه این امر یک محدودیت بالاتری را روی سرعت ایجاد میکند و به این معنی است که جاروبکها نهایتاً از بین رفته نیاز به تعالکتریکی نیز تولید نویز الکتریکی در مدار متصل میکند. این مشکلات با جابجا کردن درون موتور با بیرون آن از بین میروند، با قرار دادن آهنرباهای دائم در داخل و سیم پیچها در بیرون به یک طراحی بدون جاروبک میرسیم. اگرچه کاربرد این نوع الکتروموتورها محدود شدهاست، ولی به واسطه مزیت کنترلپذیری مطلوبی که این الکتروموتورها دارند، همچنان در صنعت کاربرد دارند. ویژگی موتورهای جریان مستقیم، تنوع آن است که با ترکیب متنوع در مدار تحریک آنها، میتوان مشخصههای گشتاور–دور گوناگونی بدست آورد؛ لذا موتورهای جریان مستقیم به خاطر سادگی کنترلشان، در سیستمهایی به کار میروند که نیاز به کنترل سرعت در محدوده وسیع و گشتاور زیاد دارند.در ماشینهای DC وجود یکسوکننده عاملی است که گشتاور موتور DC و ولتاژ ژنراتور DC با هم یکسو گردد که به این مکانیزم کموتاتور گفته میشود. این پدیده باعث خواهد شد که فرسودگی بیشتری در این الکتروموتورها رخ داده و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.
مشخصات