کوپلینگ برنجی با قطر داخلی 3 در 5 و قطر خارجی 9 میلیمتر

کد COP00005
کوپلینگ(رابط شفت به موتور)
جنس: آلیاژ برنج
قطر داخلی: 3 و 5 میلیمتر
قطر خارجی: 9 میلیمتر
طول قطعه: 20 میلیمتر
ساخت چین
مناسب موتورهای با شفت 3 و 5 میلیمتر

موجود
230,000 ریال

مشخصات الکتریکی

چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)

مشخصات مکانیکی

قطر بدنه (میلیمتر) : 9 میلیمتر
طول قطعه : 20 میلیمتر
قطر : 3 و 5 میلیمتر
جنس : برنجی

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : کوپلینگ
وضعیت قطعه : نو

این محصول یک کوپلینگ برنجی با قطر داخلی (سوراخ) 3 و 5 میلیمتر است که مناسب موتورهای با شافت 3 و 5 میلیمتر می باشد جنس این کوپلینگ برنجی است و بسیار مقاوم و با کیفیت می باشد. 

کوپلینگ چیست

کوپلینگ ها(یا رابط شفت موتور) قطعات مکانیکی هستند که برای اتصال شفت ها به منظور انتقال قدرت استفاده می شوند. کوپلینگ ها در زمان کارکرد به شفت اجازه کمی انحراف را می دهند. 

البته در کوپلینگ های محدود کننده گشتاور زمانیکه گشتاور از حدی بالاتر رود کوپلینگ ها لغزش می کنند و شافت از هم جدا می شود.

با استفاده از کوپلینگ ها می توان توان و قدرت را بین دو محور با قطرهای متفاوت منتقل کرد.

 

ویژگی و کاربرد کوپلینگ ها

ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی و قابلیت فراهم کردن نا همترازی شافت ها

جلوگیری از انتقال بارهای شوک از یک شافت به شافت دیگر

محافظت در برابر اضافه بار

خواص ارتعاشی دستگاه دورا را تغییر می دهد

انتقال توان بین دو انتها(مانند توان انتقال موتور به پمپ  در کوپلینگ)

انواع کوپلینگ

1- کوپلینگ splid  یا صلب یا ریجید کوپلینگ (rigid coupling)

2- کوپلینگ انعطاف پذیر

 

کوپلینگ solid

این نوع کوپلینگ ها برای اتصال دو شافت در موتور یا سیستم های مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

کوپلینگ صلب این قابلیت را دارد که برای اتصال دو سیستم جداگانه مثل موتور و ژنراتور و یا در یک سیستم واحد استفاده شود.

از دیگر قابلیت این کوپلینگ می توان به اضافه شدن آن بین شافت ها جهت کاهش شوک و سایش در محل اتصال شافت ها اشاره کرد. بطور کلی کوپلینگ های صلب در مواردی که نیاز به تراز دقیق شافت ها باشد استفاده می شود و ناهم ترازی شافت ها موجب کاهش عمر کوپلینگ می شود

  

کوپلینگ انعطاف پذیر

انتقال قدرت و توان با استفاده از یک شفت و بدون کوپلینگ ها مستلزم هزینه زیاد و محدودیت در مونتاژ است بنابرین برای انتقال قدرت بهترین روش استفاده از کوپلینگ ها می باشد.

کوپلینگ های انعطاف پذیر برای انتقال گشتاور بین دو شافتی که دارای نا همترازی باشند استفاده می شوند. 

کولینگ های انعطاف پذیر این قابلیت را دارند که تا 3 درجه ناهمترازی و اندکی ناهمترازی موازی را در خود نگه دارند. علاوه بر این موارد گفته شده، جهت کاهش ارتعاش و نویز نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت بین کوپلینگ صلب و انعطاف پذیر میزان حرکت و جایجایی بین شافت ها امی باشد. در کوپلینگ انعطاف پذیر امکان کمی جابجایی بین شفت وجود دارد در حالیکه در کوپلینگ صلب اتصال بین شافت ها بسیار محکم بوده و جابجایی و حرکتی نخواهند داشت

کوپلینگ های انعطاف پذیر بصورت یک تکه هستند و  این توانایی را دارند که انحراف بین دو محور شفت را اصلاح کنند. در واقع مسیر مارپیچ روی آن سبب انعطاف پذیری آن شده است. این کوپلینگ ها نسبت به نوع دو تکه آن لقی کمتری دارد.

زمانیکه دو شفت به هم متصل می شوند دچار برخی انحرافات می شوند که دلایل مختلف و متعددی دارد.

این انحرافات شامل:

  1. انحراف محوری
  2. انحراف زاویه ای
  3. انحراف مختلط

 انحراف محوری:

این حالت زمانی رخ می دهد که محور دوران شفت ها باهم موازی بوده و بر هم منطبق نباشد

انحراف زاویه ای:

این مورد زمانی است که محور دوران شفت های اتصالی باهم موازی نبوده و نسبت به هم زاویه ذاشته باشند

انحراف مختلط:

این انحراف ترکیبی از دو حالت قبل است یعنی محور شفت ها یاتصالی هم محور نباشند و هم نسبت به هم زاویه داشته باشند.

انحراف کوپلینگ ها

هیچ نظری ارسال نشده