موتور گیربکس دار 12 ولت 1.1 دور بوهلر مدل 161.065.430.04

کد MDG00167
موتور DC
گیربکس دار
ولتاژ: 12 ولت
مدل: 1.61.065.430
برند: بوهلر
ساخت: آلمان
سرعت: 1.1 دور در دقیقه
جریان بی بار: 0.5 میلی آمپر
گشتاور: 20 نیوتن سانتیمتر
قطر شفت: 3 میلیمتر
طول شفت:8.5 میلیمتر

نا موجود
0 ریال

مشخصات الکتریکی

نوع موتور : موتور DC با جاروبک
ولتاژ نامی (ولت) : 12
جریان - بار کامل : 0.5
جریان بی باری : 0.05
چرخه کاری : S1(کارکرد دائم)

مشخصات مکانیکی

سرعت بی بار (دور بر دقیقه) : 1.1
گشتاور نامی : 0.2
وزن (گرم) : 185
قطر بدنه (میلیمتر) : 40 میلیمتر
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 43 میلیمتر
قطر شفت (میلیمتر) : 3 میلیمتر
طول شفت (میلیمتر) : 8.5 میلیمتر
نوع شفت : مستقیم

سایر مشخصات محصول

کشور سازنده : آلمان
نوع کالا : موتور DC گیربکس دار
وضعیت قطعه : نو

موتور dc گیربکس دار 12 ولت 1.1 ولت بوهلر

این محصول یک موتور DC گیربکس دار است که با ولتاژ نامی 12 ولت در حالت بهینه کار می کند و در این ولتاژ قادر است 1.1 دور در دقیقه بچرخد. این موتور گیربکس دور پایین ساخت کمپانی بوهلر آلمان است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. گشتاور این موتور 20 نیوتن سانتیمتر است و جریان بی بار آن 0.05 آمپر می باشد.

با کاهش و افزایش ولتاژ ورودی این موتور می توان به سرعت های بیشتر یا کمتری دست یافت بطور مثال اگر ولتاژ بیشتر از 12 ولت به این موتور اعمال شود موتور با سرعت بیشتری می چرخد اما در این حالت به موتور فشار زیادی وارد می شود و از طول عمر آن کاسته می شود. وجود گیربکس سر راه این موتور سبب شده قدرت و گشتاور آن افزایش یابد.

موتور 12 ولت بوهلر در رباتیک(ربات مازخط،جنگجوی سبک، ربات آتشنشان و ….)، درب گاو صندوق، درب و پنجره های ضد سرقت، پرده کرکره برقی و... کاربرد دارد.

موتور DC چیست؟

موتور الکتریکی نوعی ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی(حرکتی) تبدیل می کند اساس کار همه الکتروموتورها براساس اصل الکترومغناطیس می باشد. موتور های DC توسط جریان DC تغذیه می شوند. و از سه قسمت اصلی روتور، استاتور و کموتاتور تشکیل شده اند.

استاتور قسمت ثابت موتور است که متشکل از بدنه، هسته آهنی و سیم پیچی دور آن است و نقش آن ایجاد میدان مغناطیسی و متمرکز کردن شار میدان میدان مغناطیسی می باشد. وقتی که استاتور به یک منبع تغذیه DC وصل می شود و جریان در آن جاری می شود، استاتور را به یک آهنربای ثابت تبدیل می کند جریان جاری شده در استاتور سبب ایجاد میدان مغناطیسی زیر قطب ها می شود

روتور بخش چرخان موتور می باشد که آن هم از هسته، سیم پیچی دورهسته و بلبرینگ تشکیل شده است و به عنوان قطب موتور DC برای تبدیل انرژی است به همین دلیل به آن آرمیچر نیز گفته می شود... روتور یا آرمیچر نیز توسط یک منبع تغذیه خارجی یا همان جریان استاتور تغذیه می شود و در آن نیز یک میدان مغناطیسی بوجود می آید برای اینکه میدان مغناطیسی مناسب در روتور ایجاد شود نیاز است جهت جریان الکتریکی روتور در هر سیکل دو بار عوض شود که برای این منظور از کموتاتور (سوئیچ چرخشی استفاده می شود و در نهایت آهنربای الکتریکی آرمیچر آهنربای استاتور را دفع و جذب می کند.

یکی از مزایای موتورهای DC این است که می توان سرعت چرخش را با تغییر ولتاژ تغذیه تغییر داد.

اجزای موتور DC

هیچ نظری ارسال نشده