با سلام
آیا امکان تعویض موتور همراه گیربکس با موتور 775 وجود دارد؟
موتور گیربکس دار از دو قسمت موتور و گیربکس تشکیل شده است. که مشخصات هر بخش به تفصیل در زیر آورده شده است.
موتور ازنوع PMDC است. به جای سیم پیچ تحریک در این موتور ها از آهنربا استفاده شده است. سیم پیچ آرمیچر این موتور نیز از طریق زغال های نصب شده به بدنه موتور برقدار میشود. ولتاژ تغذیه این موتور 12 ولت و جریانی حدود 250 میلی آمپر دریافت می کند. طول این موتور 57 میلی متر و قطر آن 37 میلی متر می باشد. گشتاور نامی این موتور 3.5kgcm و سرعت نامی 3700rpm است.
گیربکس استفاده شده برای کاهش سرعت موتور از 3700 دور بر دقیقه به 120 دوربر دقیقه است. این گیربکس 5 مرحله دارد و نسبت تبدیل آن 1/31.6 است. این گیربکس دارای قطر 42 میلی متر و طول 36.5 میلی متر است. گیربکس از نوع ساده یا (Spur Gearbox) است.با استفاده از این گیربکس سرعت به 120 دور بر دقیقه و گشتاور نامی خروجی به 7kgcm می رسد.
شفت استفاده شده از نوع D شکل،با طول 14 و قطر 6 میلی متر است.
1- جابجایی پلاریته مثبت و منفی در موتور PMDC گیربکسی فقط جهت چرخش را جابحا می کند.
2- اعمال ولتاژ کمتر از ولتاژ نامی (12ولت) نیز موتور را به حرکت در می آورد، فقط دور آن کمتر از دورنامی (120 دور در دقیقه) است.
3- اعمال ولتاژ بیشتر از ولتاژ نامی(12ولت) نیز موتور را با سرعت بیشتر از 120 دو بر دقیقه می چرخاند، فقط اعمال ولتاژ بیشتر از ولتاژ نامی(12ولت) باعث کاهش عمر موتور و یا حتی به سوختن آن منجر می شود.
4- نوع شفت مستقیم و D شکل با قطر 6میلی متر و طول 16.4 میلی متر است.
5- گیربکس دارای یک فلنج مربعی شکل با ابعاد 42.9 *42.9 میلی متر است که چهار سوراخ پیچی با قطر 3.4 میلی متر دارد. فاصله مرکز تا مرکز سوراخ ها 37 میلی متر است.