(37 رای)

ماژول ترموستات 5 ولت دیجیتال XH-W1209 دارای نمایشگر و کلید کنترل دما

کد محصول:MDL00019
ولتاژ کاری  5  ولت DC
جریان مصرفی کمتر از ۴۰mA
اندازه گیری دمای ۵۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد
دارای رله خروجی ۱۰ آمپر
دقت اندازه گیری ۰٫۱ درجه
اندازه ابعاد: 50x40x15mm
نرخ تازه سازی اطلاعات: 0.5 ثانیه

نا موجود
580,000 ریال

مشخصات الکتریکی

ولتاژ ورودی (V) : 5

مشخصات مکانیکی

وزن (گرم) : 20
طول محصول(میلیمتر) : 48
عرض محصول (میلیمتر) : 40
ارتفاع محصول (میلیمتر) : 15

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : ماژول ترموستات
وضعیت قطعه : نو

ترموستات دیجیتال 5 ولت مدل XH-W1209:

ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209یک کنترلرارزان قیمت با کارایی بالا است که دارای نمایشگر و کلید های کنترلی می باشد.
بوسیله این ماژول می توانید دستگاه های الکترونیکی که در آن ها نیاز به کنترل و اندازه گیری دما می باشد، به صورت کاملا هوشمند مدیریت کنید. همچنین می توان در مواردی که در آن ها از کنترل دما توسط مقاومت های گرمایی (ترمیستر) با دقت بالا و ضریب دمایی منفی استفاده میشود نیز، این ماژول را به کار برد. از ویژگی مثبت این ماژول می توان به عدم نیاز به برنامه نویسی اشاره کرد که به علت وجود میکروکنترلر نصب شده (embedded) در این ماژول می باشد.
میکرو سوییچ های(tactile switches) موجود در ماژول این امکان را به شما می دهند تا بتوانید تنظیمات پارامترهای دمایی مانند دمای روشن یا خاموش شدن و راه انداز را به راحتی انجام دهید. وظیفه سوییچینگ بر عهده ی یک رله نصب شده بر روی ماژول می باشد که قابلیت سوییچ 5 آمپر جریان در 240 ولت (AC) یا 10 آمپر جریان در 14 ولت (DC) را دارد. واحد اندازه گیری که در صفحه نمایش ظاهر می شود، سانتی گراد می باشد.
این ماژول دارای یک سون سگمنت سه عددی به همراه LED می باشد که مشاهده ی دما و جریان را امکان پذیر می نماید.

ماژول ترموستات دیجیتال  XH-W1209 توانایی اندازه گیری دمای ۵۰- تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد را دارد. با استفاده از این ترموستات قادر خواهید بود دمای محیط را بروی نمایشگری که به همین منظور بروی برد تعبیه شده مشاهده کنید. و تنظیمات دلخواه خود را جهت فعال شدن رله با استفاده از سوییچ های موجود بروی ماژول انجام دهید. با فشردن دکمه set نمایشگر موجود بروی برد به حالت چشمک زدن در می آید. حال با استفاده دو سوییچ + و – می توان دمای مورد نظر را جهت فعال شدن رله تنظیم کرد. با رسیدن دمای محیط به دمای تنظیم شده رله خروجی فعال می شود.

ولتاژ کاری این ترموستات 5 ولت dc است و از یک سنسور NTC 10k 0.5% برای اندازه گیری دما استفاده شده است. نمایش علامت LL بروی نمایشگر در هنگام کار با ترموستات نشان از عدم ارتباط سنسور با برد را دارد. وهمچنین نمایش علامت HH بروی نمایشگر نشان از فراتر بودن دما سنسور از دمای مورد نظرمان دارد که در این حالت رله خروجی قطع می شود.

ترموستات دیجیتال  XH-w1209 دارای ۳ کلید کنترل Set ، + و – می‌باشد. اگر کلید SET را برای ۲ ثانیه نگه داریم ۷ گزینه برای تنظیم ترموستات به این صورت P0,P1,P2,P3,P4,P5,P6 نمایش داده می‌شود.   پس از وارد شدن در منوی تنظیمات با دو کلید + و – محدوده دمایی را انتخاب می‌کنیم. نمایشگر سون سگمنت زمانی که رله فعال باشد، روشن شده و تا زمان فعال بودن روشن خواهد ماند. با قطع شدن رله LED خاموش می‌شود.  در ادامه به مدهای کاری و پارامتر های قابل تنظیم  پرداخته شده است.

مدهای کاری و پارامترهای قابل تنظیم:

P0:

دارای دو حالت سرد(Cool) و گرم(Heat) که رله را در دمای تعیین شده(دمای تحریک) قطع یا وصل کند. 

اگر کنترل دما را روی حالت (Cool) تنطیم کنیم. به محض کاهش دما از حد تعریف شده؛ رله فعال خواهد شد. اگر کنترلر رادر حالت (Heat)  تنظیم کنید. به محض افزایش دما از حد تعریف شده؛ رله فعال خواهد شد.


P1: 

باند هیسترزیس یا تلورانس، برای تعیین تلورانس حساسیت به کار می رود. تغییرات وضعیت رله با حساسیت تعیین شده برای سیستم مرتبط است و بعد از تغییر وضعیت رله، تغییرات جزئی دما موجب تغییر وضعیت رله نمی شود تا زمانی که حساسیت تعیین شده رفع شود. به طور مثال دمای تعیین شده 30 درجه است بعد از گذشتن از این دما سیستم رله را قطع می کند در صورتی که حساسیت سیستم روی 2 درجه تنظیم شده باشد تا 28 درجه رله تغییر وضعیت نمی دهد.


P2:

در این حالت می‌توانید بیشترین حد دما را تنظیم کنید. البته کمتر از ۱۱۰ درجه سانتی گراد باشد.


P3:

در این حالت می‌توانید کمترین حد دما را تنظیم کنید. البته کمتر از 50- درجه سانتی گراد نباشد.


P4:

 برای کالیبره کردن مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که با توجه به اختلاف دمای اندازه گیری شده با دمای واقعی یک Offset برای سیستم تعریف می شود. که در صورت نداشتن دماسنج دقیق مقدار پیش فرض صفر مطلوب می باشد.


P5: 

 زمان تاخیر در قطع، تعیین زمان تاخیر برای تغییر وضعیت رله بعد از گذشتن از حد مجاز دما(قابل تنظیم از 0 تا 10 دقیقه با دقت 1 دقیقه)


P6: 

 با فعال کردن این گزینه و تنظیم دمای اخطار حداکثری، در صورت رسیدن دما به حد تعیین شده عبارت “---” نمایش داده می شود. برای ذخیره تنظیمات 3 ثانیه کلید SET را فشار داده و یا 5 ثانیه صبر کنید.
در صورتی که سنسور متصل نشده باشد و یا داده ای ارسال نکند پیام “LLL” بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. در این حالت، ابتدا برد را خاموش و سپس روشن کنید. سپس با کلید Set وارد تنظیمات شوید. دمای مورد نظر را تنظیم کنید. 

 اجزا ترموستات دیجیتال 5 ولت مدل XH-W1209:

  •  نمایشگر سون سگمنت ۳ دیجیت با ابعاد ۱*۲٫۳ سانتی متر که مقدار دما را به صورت ده دهی نمایش می‌دهد.
  • در زیر نمایشگر ۳ کلید برای کنترل ترموستات XH-W1209 قرار گرفته اند. کلید اول set و دوکلید دیگر + و – برای کم و زیاد کردن مقدار دما تعبیه شد است.
  •  در زیر کلیدها، رله‌ی مشکی 5 ولت ۲۰ آمپری برای قطع و وصل جریان مدار قرار گرفته است.
  •  همچنین در روی برد دو عدد ترمینال ۲ پین سبز رنگ، یکی برای رله K0 و K1  و دیگری برای تغذیه 5 ولت و GND می‌باشد.
  •  سنسور کنترل دما XH-W1209 دارای سوکت سفید رنگ XH است. طول کابل آن ۳۰ سانتی متر می‌باشد. همچنین سنسور دارای روکش فلزی است.

کاربرد:

  • دستگاه جوجه کشی
  • کنترل هیترمرغداری
  • کنترل هیتر گلخانه و ...

  • سلام ، اگر فن رو به مشترکا به خروجی این مدار ترموستات و خروجی مدار تایمر وصل کنم . زمانی که که تایمر و ترموستات همزمان خروجی شان فعال شود مشکلی پیش نمیاد ؟ ممنون

    پاسخ مدیر

    سلام این مدار می بایست بررس شود ولی اگر بصورت سری باشد زمانیکه تایمر و ترموستات فعال شد فن نیز فعال می شود