قلم سه بعدی 3D Pen

  • قطر فیلامنت : 1.7mm
  • سرعت فید: قابل تغییر(متغییر)
  • دما: از 160 تا 210 درجه قابل تغییر است
  • ولتاژ کاری: 5 ولت و جریان 2 آمپر
  • قطر نازل: 0.7 میلی‌متر
  • با نمایشگر دیجیتال
  • پشتیبانی از ABS و PLA
  • شامل چند رنگ فیلامنت  PLA(38g)
  • آبی
  • زرد
  • بنفش
  • صورتی
موجود
7,100,000 ریال

مشخصات الکتریکی

جریان(A) : 2 آمپر
ولتاژ تغذیه : 5 ولت

سایر مشخصات محصول

نوع کالا : قلم سه بعدی
وضعیت قطعه : نو
رنگ : آبی،بنفش،زرد

 قلم سه بعدی

 قلم سه بعدی از تکنولوژی ساخت پرینتر های سه بعدی الهام گرفته وکار کرد آن نیز به گونه ای ست که با  اکسترودر موجود، رشته های پلاستیکی (فیلامنت)را در رنگ های متنوع ذوب و از نازل خود خارج می کند.  قطعات و طرح های زیبا و کاربردی را ایجاد کرده و به جا می گذارد. این قلم با طراحی و کاربرد ویژه ای که دارد می تواند بهترین ابزار و همیار مهندسان و طراحان در طراحی و ساخت ماکت طرح های بزرگ باشد،و همچنین هنرمندان و علاقه مندان هنر نیز می توانند با استفاده از آن طرح های فوقالعاده زیبا و جذاب خلق کنند. شما می توانید روی برگه های مخصوص طراحی، روی اشیاء مختلف یا حتی در هوا، با استفاده از قلم سه بعدی خود، ایده ها و طرح های خلاقانه خودتان را بسازید.از قلم سه بعدی می توان برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت تفکر خلاق و تجسم سه بعدی آنها استفاده نمود. اگر در زمان کودکی شما چنین ابزار جذابی وجود نداشت ناراحت نباشید، چرا که هنوز هم در هر سنی می توانید به یاد دوران خوش کودکی، این قلم سه بعدی را در دست بگیرید و طرح ها، ایده ها و هنر های خود را به نمایش درآورید.امروزه قلم های سه بعدی در دنیا بسیار رواج پیدا کرده است. اگر شما طراح یا هنرمند هستید می توانید با استفاده از قلم سه بعدی طرح های هنری خود را پیاده‌سازی و از تجربه کار با آن لذت ببرید. شما همچنین می توانید با استفاده از قلم سه بعدی گجت ها و لوازم کاربردی خلاقانه طراحی کنید و حتی از این راه کسب درآمد کنید. قلم های سه بعدی قابل استفاده برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می باشد.

دراین مقاله میخواهیم شما را با یک تجهیز بسیار کاربردی اشنا کنیم. اسم این تجهیز قلم سه بعدی است.این قلم وسیله کاربردی برای مهندسان، معماران، طراحان، هنرمندان و سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان است. با این قلم می­توان ماکت­های سه بعدی ساخت که برای معماران و مهندسان و طراح­ها هزینه کاری را کاهش داده و دید فیزیکی و واقعی خوبی به آن­ها می­دهد. این تجهیز با کارایی ساده، باعث افزایش خلاقیت در کودکان می­شود. همچنین می­توان تعمیر بعضی از وسایل پلاستیکی را نیز انجام داد . هر ایده ای که در ذهن دارید را می­توانید به راحتی و با صرف هزینه بسیار کم خلق کنید.

کاربرد های مختلف قلم سه بعدی

شکل(1): چند کاربرد از قلم سه بعدی

خرید سری و المنت قلم سه بعدی

**توجه داشته باشید که فیلامت PLA و PLU  در رنگ های مختلف در فروشگاه سما موتور به صورت گرمی و کیلویی به فروش میرسد جهت خرید لطفا با فروشگاه تماس بگیرید.**

اصول عملکرد  قلم  سه بعدی  چه شکلی است؟؟؟

این قلم با بهره ­گیری از فناوری پرینتر­های سه بعدی باعث انقلابی در دنیا شده است. پرینتر­های سه بعدی با استفاده از موتور­های الکتریکی و سیستم­های کامپیوتری اجسام سه بعدی را می­سازد، اما قلم سه بعدی دستی این عمل را انجام می­دهد که رشد و خلاقیت را برای شخص به همراه دارد.

قلم سه بعدی ابزاری است که با استفاده از هیتر الکتریکی، مواد اولیه پلاستیکی(فیلامنت) را ذوب کرده و از نازل خود خارج می کند. روش کار آن بسیار شبیه به سیستم کار تفنگ چسب حرارتی است. پلاستیک ذوب شده بسیار نرم است و می تواند بر روی یک سطح ریخته شود یا به هر شکلی که شما می خواهید در بیاید. پلاستیک ذوب شده به محض اینکه از اکسترودر خارج می شود، شروع به خنک شدن می کند. بعد از گذشت چند ثانیه، پلاستیک سفت شده و به هر حالتی که به آن داده اید شکل می گیرد. 

نحوه عملکرد قلم سه بعدی؟؟؟

مرحله اول راه‌اندازی قلم 3 بعدی :

این تجهیز با ولتاژ 12ولت کار می­کند که طبیعتا نیاز به یک آداپتور دارد. آداپتور را به پریز برق وصل کرده و سر دیگر آن را که ولتاژ مستقیم 12 ولت است را به سوکت قلم سه بعدی وصل کنید . آداپتور قلم سه بعدی مایریول 12 ولت 2 آمپر است که همراه قلم به شما تحویل داده می­شود. شکل(1)، سوکت و اتصال اداپتور به قلم را نشان می­دهد. با اتصال برق به قلم صفحه نمایش قلم روشن می­شود و LED زرد روشن می­شود که نشان دهنده آماده به کار بودن قلم است.

توجه داشته باشید تنها زمانی قلم سه بعدی را به آداپتور و برق وصل کنید که قصد استفاده از آن را داشته باشید.در صورتیکه این قلم سه بعدی برای مدت طولانی بدون استفاده در برق باشد بالا رفتن دمای المنت به آن آسیب وارد خواهد کرد.بنابراین این نکته حائز اهمیت است که قلم سه بعدی را طولانی مدت و بدون فیلامنت به برق وصل نکنید.

                                                  

شکل(2): سوکت مخصوص توان و محل ورود فیلامنت قلم و نحوه اتصال آداپتور به قلم

مرحله دوم راه‌اندازی قلم 3 بعدی :

با روشن شدن  صفحه نمایش و ال ای دی زرد روی صفحه نمایش یا کلمه ABS  و یا PLA نوشته شده است. این­ها نوع فیلامنت هستند که از هر نوع فیلامنتی بخواهید استفاده کنید، می­توانید با دکمه های سفید رنگ مخصوص افزایش و کاهش دما بین آن­ها سوئیچ کنید و نوع فیلامنت را مشخص کنید. 

                                                                    

شکل(3): انتخاب نوع فیلامنت

مرحله سوم راه‌اندازی قلم 3 بعدی :

بعد از انتخاب نوع فیلامنت دکمه رو به جلو(بارگذاری فیلامنت) را فشار دهید تا پیشگرم کن روشن شود و دما شروع به افزایش کند تا به دمای فیلامنت انتخاب شده برسد. این افزایش دما را می­توان روی صفحه نمایش دید.

مرحله سوم راه‌اندازی قلم 3 بعدی :

در این مرحله فیلامنت را در محل محصوص قلم قرار داده و دکمه رو به جلو را فشار می دهید تا فیلامنت به داخل قلم به صورت خودکار کشیده شود.

                                            

شکل(4): قرار دادن فیلامنت در قلم سه بعدی

مرحله پنجم راه‌اندازی قلم 3 بعدی :

در این مرحله فیلامنت به صورت ذوب شده از نازل خارج می­شود که با دکمه کنترل سرعت می­توان سرعت خروج آن را نیز تنظیم کرد. بعد از چند ثانیه فیلامنت ذوب شده سرد می­شود و به صورت یک جسم محکم می­شود. با استفاده از دکمه برگشت نیز می­توان فیلامنت را خارج کرد و فیلامنت با همان نوع و رنگ متفاوت وارد کرد.

نکته:

اگر بخواهید نوع فیلامنت را عوض کنید باید ابتدا فیلامنت را خارج کنید و قلم را خاموش کنید و مجددا آن را روشن کنید و در ادامه تمام مراحل فوق را عینا تکرار کنید. 

https://www.instagram.com/p/CYQsT1FI0Wc/

تفاوت فیلامنت ABS  و PLA؟؟؟

مزایا فیلامان ABS :

  • دارای مقاومت  بالاتر و همچنین تحمل  قرار گیری در دمای بالاتر را دارند.
  • فشار بیشتری را تحمل میکنند
  • به راحتی سمباده کشیده میشوند
  • با استون سیقل داده می شوند

مزایا فیلامان PLA :

  • تنوع رنگی زیادی دارد
  • برای ساخت قطعات زینتی مناسب تر است
  • نسبت به ABS دارای بوی نامطلوب کمتری است

هیچ نظری ارسال نشده