تاریخ انتشار: 97-11-18 20:11:58 پنج شنبه
نمایش: (83305)

نحوه انتخاب شارژر ماشین شارژی کودکان

یک از قطعات ماشین شارژی، موتور شارژی، موتور برقی و کلیه دستگاه هایی که از باتری های شارژی استفاده می کنند شارژر باطری می باشد این وسیله ولتاژ برق 220 ولت شهری را کاهش داده و به مقدار مناسبی جهت شارژ باطری ماشین شارژی تبدیل می کند. جهت انتخاب شارژر مناسب ماشین شارژی، ماشین کنترلی و کلیه ی تجهیزات قابل شارژ باید به نکات زیر توجه کنید:

ولتاژ باطری

یکی از مهترین پارمترهای باطری، ولتاژ است. ولتاژ باطری بسته به نوع باطری و تعداد سلول های آن متفاوت است و در ماشین های شارژی ولتاژ 6، 12 و یا 24 ولت کاربرد دارد. در صورت نصب شارژر با ولتاژ اشتباه ممکن است به باطری و یا شارژر آسیب وارد گردد. اگر ولتاژ شارژر از ولتاژ باطری بیشتر باشد هیچ وقت به ولتاژ نامی نخواهد رسید لذا باعث اضافه شارژ و در نهایت باد کردن باطری خواهد شد. این پارامتر حتما روی باطری ذکر شده است و یا با اندازه گیری ولتاژ باطری که شارژ شده است بدست می آید.

جریان باطری

پارامتر پراهمیت بعدی جریان باطری است جریان در واقع همان ظرفیت باطری است که هر چه بیشتر باشد زمان کارکرد ماشین افزایش می دهد بطور مثال تفاوت باطری 18 آمپر 12 ولت و 7 آمپر 12 ولت در زمان کارکرد است و در واقع باطری 18 آمپر بیش از 2 برابر باطری 7.5 آمپر زمان کارکرد دارد.

نوع باطری

باطری ها انواع مختلفی دارند از جمله سرب اسید، سرب اسید ژله ای، لیتیومی، متال هالید، پلیمری و . . .  نگران نباشید در ماشین های شارژی معمولا از باطری های لید اسید ژله ای استفاده می کنند. به این علت که قیمت مناسبی دارند و در صورت جابجا یا برعکس شدن دچار نشتی اسید نمی شوند و ضمنا جایگزین آن همواره قابل تهیه می باشد.

پلاریته یا جهت شارژر

پلاریته همان جهت مثبت و منفی باطری است که باید در زمان اتصال به باطری دقت شود. اکثر شارژرها مجهز به محافظ پلاریته می باشند ولی برخی شارژرها بدون محافظ هستند که در صورت اتصال اشتباه، شارژر خواهد سوخت و در شارژرهای با محافظ دستگاه شروع به شارژ نخواهد کرد.

قطع کن خودکار

همانطور که می‌دانید باطری ها ظرفیت مشخص و متفاوتی دارند و بعد از پرشدن باید از شارژر جدا شوند ولی اگر این امر فراموش شود شارژر کماکان به شارژ باطری ادامه خوهد داد و نتیجه آن کاهش کارایی و در برخی موارد از بین رفتن صفحه های باطری خواهد بود لذا باید به این نکته توجه داشت که شارژرهای دارای قطع کن خودکار یا همان شارژرهای اتوماتیک باتری در زمان شارژ کامل، مدار شارژر را به طور اتوماتیک قطع کرده و مانع از تخریب باطری خواهد شد.

نمایشگر وضعیت شارژ

این ویژگی وضعیت شارژ را مشخص می کند در زمان شارژ چراغ نشانگر قرمز و پس از شارژ چراغ مربوطه خاموش یا سبز خواهد شد که بیانگر پر شدن باطری است و در این زمان می توان اطمینان حاصل نمود که باطری به طور کامل شارژ شده و آماده استفاده می باشد.

با توجه به توضیحات فوق جهت شارژ باطری تجهیزات قابل شارژ باید به پلاریته (قطب مثبت و منفی)، ولتاژ باطری و شارژر، جریان باطری و شارژر و نوع باطری توجه نمود تا از آسیب به باتری جلوگیری شود.

برای مشاهده و خرید باطری 6 ولت و 7 آمپر ماشین شارژی کلیک کنید!

برای مشاهده و خرید باطری 12 ولت و 9 آمپر ماشین شارژی کلیک کنید!

(92)
  • آرتام 1398-02-23

    آیا میشود با شارژ باتری12 ولت10آمپر ساعت دو عدد باتری 12 ولت 5 آمپر ساعت موازیو شارژ کرد یا باعث آسیب شارژر میشه

    پاسخ مدیر:

    با سلام

    با این کار به باطری ها به شدت آسیب وارد می شود شاید اگر یک یا دو بار این کار شود مشکلی خیلی حادی پیش نیاید و فقط طول عمر باطری کوتاه شود ولی بیشتر حتمی به باتری صدمه وارد خواهد شد لذا حتما از شارژر استاندارد استفاده نمایید .میزان شارژ استاندارد حداکثر یک پنجم جریان نامی است یعنی باطری لید اسید باید بین 5 تا 6 ساعته شارژ شود سریعتر باعث تخریب صفحه ها خواهد شد.

    پاسخ کاربر: مرتضی وفا 1399-05-16

    بله میشه . متاسفانه کارشناسی که جواب شما رو داده یا به اعدادی که گفتین توجه نکرده یا اصلا تفاوت مدار سری و موازی رو نمیدونه

    پاسخ کاربر: نبی عطایی آراسته 1401-02-06

    با سلام خدمت شما و همه دوستان همکاران شما که شما را یاری میدهند اینقدر مردم راهنمایی میکند بنده واقعا جا داره از شما تشکر ویژه بکنم ی سوال دارم خدمتتون و او اینکه موتور شارژی که دو عدد باطری 6 ولت میخوره باید با شارژر چند آمپر شارژ کرد متشکرم

  • عرفان 1398-05-16

    موتورشارژی از صب کار میکرد ولی یکم ضعیف بود زدم ب شارژ ۲ ساعت تو شارژ بود دیگ روشن نمیشه دوباره ۱ ساعت زدم بازم روشن نشد چراغ شارژم قرمزه حالا چکار کنم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    این مشکل باید توسط سرویس کار مربوطه بررسی شود بعید می دانم که مشکل از باطری و شارژر باشد .

  • حانیه 1398-08-09

    سلام ی ماشین شارژی خریدم نزدمش ب شارژ شارژش تموم شد زدم ب شارژ حالا روشن نمیشه باید چکار کنم

    پاسخ مدیر:

    سلا م

    به احتمال زیاد شارژر خراب است

    پاسخ کاربر: حسین 1399-12-13

    درحالت شارژ نباید روشن شود

  • احمد 1398-08-16

    سلام. برد ماشین شارژی من خراب شده کسی نتونست تعمیر کنه یه تعمیر کار برام برد را حذف کرد و مشتقیمش کرد حالا دیگه باتری هام شارژ نمیشه در صورتی که شارژر سالمه و همینطور ولتاژ تا سر باتری هم میره. آیا شارژ نشدنشون ربطی به اون بردی که خذف کردم داره(در ضمن زمانی که با منبع تغذیه ولتاژ 18 ولت به باتری می زنم شارژ میشه البته اول فکر کردم باتری ها خوابیده که این کار را کردم)

    پاسخ مدیر:

    سلام ، مدار داخلی شارژ ها برای ایجاد محافظ در برابر اتصال کوتاه و دیگر موارد طوری طراحی شده است که تا زمانی ولتاژ معینی در خروجی آن نباشد شارژ را آغاز نمی کند بنابراین اگر باطری ها دارای ولتاژ پایینی باشند بهتر است توسط یک منبع معمولی تا حد معینی شارژ گردد و سپس از شارژر استفاده نمایید

    البته این نکته هم باید در نظر گرفت بردی که  از مدار خارج شده ولتاژ باطری را همواره اندازه گیری و در صورت افت ولتاژ بیش از حد اجازه کار را نمی داده است.

  • سرچاهی 1398-08-17

    سلام ماشین شارژی دو موتوره چند ساعت باید شارژبزنی

    پاسخ مدیر:

    سلام

    زمان شارژ بستگی به ظرفیت باطری های و جریان شارژ دارد بطور مثال اگر باطری 12 ولت 7.5 آمپر باشد و شارژر یک آمپر زمان شارژ با درنظر گرفتن تلفات داخلی باطری ها که بین 10 الی 20 درصد است حدود 8 الی 9 ساعت زمان نیاز دارد. حال هرچقدر مقدار جریان بیشتر باشد این زمان کوتاهتر خواهد شد به شرط اینکه از حداکثر جریان مجاز شارژ تجاوز نکند .

  • وحید 1398-08-20

    سلام و عرض ادب
    با تشکر از وقتی که گذاشتین
    ماشین شارژی پسرم یکی دو ساله خوابیده بوده الان باطریشو باز کردم باطری آبی هست داخلش خشکه میخواستم ببینم آیا میشه احیاش کرد یا فایده ای نداره؟
    ممنون

    پاسخ مدیر:

    سلام،

    نمی توان بصورت دقیق تعیین کرد که باطری خراب یا سالم است. ولی اگر مدت زمان طولانی (بیشتر از چند ماه ) باطری در شرایط کمتر از ولتاژ نامی خود قرار گیرد الکترود های صفحه سربی آن به شدت آسیب دیده و حتی غیر قابل استفاده می شود. بهتر است ابتدا باطری توسط یک منبع تغذیه شوک داده شود و سپس به یک شارژر با قطع کن خودکار متصل گردد.حال بطور کاملا صحیح وضعیت آن مشخص می گردد.

  • کامل درویش زاده 1398-09-08

    سلام وقت عالیتان بخیر لطفا از تجربیات من درباره ماشین شارژر کودک استفاده کنید متشکرم ۰۹۱۴۸۵۸

    پاسخ مدیر:

    با سلام

    دوست عزیز امکان ارائه تبلیغ با توجه به قوانین سایت مقدور نمی باشد.

  • موسوی 1398-09-17

    سلام ماشین شارژی ما بعد 5 دقیقه کار کردن خود به خود صدایی استارت زدن میده و تند تند این کارو تکرار میکنه علتش چیه؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    لطفا به تعمیر کار مراجعه کنید

  • مصطفی فولادپور 1398-10-03

    ماشین شارژی دو موتوره ، دارای دو باطری 6 ولت 7 آمپر به صورت سری هست ، با توجه به ااینکه شارژرش گم کردم و مشخصاتش یادم نیست شارژر مناسب براش چیه ؟ 12 ولت 1 آمپر یا 6ولت 1 آمپر ؟؟؟؟

    پاسخ مدیر:

    از شارژر 12 ولت 1 آمپر می تونین استفاده کنین

  • محمد 1398-10-29

    سلام برای باطری ۶ولت ۴.۵ آمپر موتور شارژر چه شارژر باید بخرم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    شارژر 6 ولت 1 آمپر که در سایت با کد PCH00017 موجود است مناسب این باتری می باشد.

  • علی 1398-10-30

    سلام سوکتی که شارژر میره توش خراب شده چیکار کنم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    این سوکت باید تعویض گردد متاسفانه در حال حاضر موجود نمی باشد جهت خرید آن ابتدا آن را باز کنید و دقیقا مدل مشابه را تهیه کنید که هنگام نصب دچار مشکل نشوید .

  • محمدپور 1398-11-06

    سلام
    باتری ماشین شارژی رو عوض کردم
    و موقع نصب مثبت و منفی رو اشتباه زدم
    یه جرقه زد و بوی سوختگی اومد
    و روشن هم نمیشه
    چکار کنم؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    برد درایور ، فیوز و حتی شارژر ممکن است که سوخته باشد باید تعمیر یا تعویض شود

  • محمد 1398-11-19

    سلام ببخشید یک ماشین شارژی گرفتم برای دخترم میزنم به شارژ چهر پنج ساعت پنج دقیقه بیشتر کار نمیکنه ممکن باطریش خراب شده باشه .بد از پنج دقیقه دیگه راه نمیره وهی استارد میزنه انگار خاموش روشن بشه ویک صفحه نمایش داره وقتی میزنی به شارژ از ۱۲۲ بالا تر نمیره

    پاسخ مدیر:

    سلام

    بله اگر وقتی به شارژ متصل می شود و وسیله برای دقایقی کار می کند به احتمال بسیار زیاد مشکل از باطری است که باید تعوض شود. این مورد در نظر داشته باشید که اگر ولتاژ باطری برای مدت طولانی کمتر ولتاژ نامی مثلا 12 ولت باشد به آن آسیب می رسد حتی اگر باطری مورد نظر نو باشد.

    در آخر باید شارژ هم تست شود که در زمان مناسب قطع می کند که با شارژ اضافی باطری جدید را خراب نکند

  • سهراب 1398-12-18

    یه روز میشه ماشین شارژی خریدیم،دوازده ساعت شارژ بشه،دو ساعت متوالی کار میکنه،مدت کارکردش کم نیس؟؟
    و شش ساعت شارژ بشه،نیم ساعت را میره.مشکلش چیه؟

    پاسخ مدیر:

    احتمالا شارژر ضعیف است ولی مشکل حاصی ایجاد نمی کند

    دقت کنید که شارژر قطع کن داشته باشد که در شارژ طولانی مدت به باطری آسیب وارد نکند

  • Elahe 1398-12-19

    سلام بعد از چندوقت که از ماشین شارژی استفاده نکردم صداش قطع شده دلیلش چیه‌دیگه صدای استارت ....نمی یاد کلا‌صداش قطع شده

    پاسخ مدیر:

    ممکن است از سیم کشی باشد.باید توسط تعمیر کار چک شود

  • موسی برترانک 1398-12-26

    سلام موتور شارژری پسرم دو سه ماه نزدم به شارژ .دوباره زدم چراغ شارژ روشن میشه ولی شارژ نمیشه.مشکل را بفرمائید

    پاسخ مدیر:

    سلام

    احتمالا باتری دشارژ شده

    باید باتری شارژ یا تعویض گردد .

  • بهنام 1398-12-29

    سلام . باطری ماشین پسرم خراب شده به جاش دوتا باطری ۶ ولت ۱۰ آمپر گذاشتن. مشکلی پیش نمیاد؟ با همون شارژر قبلی میشه شارژش کرد؟ شارژر ۱۲ ولت ۱۰ آمپر هستش

    پاسخ مدیر:

    سلام

    مشکلی نداره میشه استفاده کرد

  • حسین ارشد 1398-12-29

    سلام خداقوت
    بنده ماشین شارژی که خریدم رو برای اولین بار با آداپتوری که داشت به برق وصل کردم و بعد مدتی(حداقل ۵-۶ ساعت) که کلیدهای ماشین رو امتحان کردم فقط یه کلید بوق و موزیک و چراغ روشن میشه و هیچ حرکتی نداره ماشین!
    آیا اقدام دیگه ای باید انجام بشه کلن!؟

    پاسخ مدیر:

    سلام ممنونم

    به احتمال زیاد مشکل از باتری می باشد

    لطفا تاریخ باتری رو چک کنید اگر زمان زیادی از تولید آن گذشته قطعا باتری معیوب است

  • مهدی 1398-12-29

    با سلام و خسته نباشید
    ماشین شارژی پسرم بعد چند سال که کار نکرده بود باطری عوض کردم ماشین کار کرد ولی کنترلش کار نمی کنه می خواستم بدونم علتش از چی میتونه باشه.

    پاسخ مدیر:

    با سلام 

    متاسفانه با این توضیحات نمیشه عیب یابی کرد.

    لطفا به تعمیرکار مراجعه کنید

    پاسخ کاربر: علی 1402-07-23

    باتری کنترلشو عوض کنید

  • امیر 1399-01-05

    سلام ماشین شارژی پسرم دارای دوعددباطری ۶ولت بوده حالا ان رابه یک باطری ۱۲ولت تعویض کردیم ایامیشود با همان شارژر قبلی ان را شارژکرد

    پاسخ مدیر:

    بله اگر باطری ها سری بوده هیچ مشکلی ندارد.

  • غلامرضا شفیعی 1399-01-05

    سلام باطریهای ماشین شارژی خراب شد.دوتا باطری ۶ولت ۴.۵ امپر بود عین همین باطری براش خریدم چه شارژری براش خوبه ؟ ۱۲ولت ۳ آمپر خوبه؟

    پاسخ مدیر:

    برای 4.5 آمپر باطری شارژر 3 زیاد است بهتر است از یک آمپر استفاده کنید تا باطری ها عمر مفید داشته باشند

  • کریم نجفزاده 1399-01-06

    باسلام اگه بخواهیم یک باطری لتیومی رو برای مدتی ازش استفاده نکنیم ونگهش داریم باید مر باشه یا خالی

    پاسخ مدیر:

    شرایط نگهداری معمولا روی باطری درج می شود ولی بهترین شرایط برای نگهداری باطری معولا 50 درصد است
    خالی بودن و یا پر بودن باطری طولانی مدت کارایی آن را کاهش می دهد

  • Tahereh 1399-01-09

    سلام من یک سال و نیمی میشه ماشین شارژی رو خریدم ولی فقط همون اول تست کردم بعد گذاشتمش کنار الان میخواستم بدونم برای اینکه باطریش خراب نشه باید ازش استفاده کنم یا استفاده نکردن ازش خرابش نمیکنه از همون اول هم شارژ نشده

    پاسخ مدیر:

    بهتر است باطری شارژ کنید تا ولتاژش از مقدار نامی آن کمتر نشود. ولی استفاده یا عدم استفاده تاثیری ندارد

  • کیان 1399-01-11

    ماشین شارژی خریدم مدل MBWi8.
    باطیش درست وشارژ میشه ولی نمیتونم از کنترلش استفاده کنم .میشه راهنمایی کنید .

    پاسخ مدیر:

    باید از شرکت سازنده درخواست خدمات کنید

    پاسخ کاربر: علی 1402-07-23

    کنترلش هم باتری داره ، تعویض کنید

  • امیررضا 1399-01-12

    با سلام ماشین شارژی داشتم که شارژ نمی شد و طبق فرمایش شما احتمال را به خرابی شارژر را دادیم و آن را عوض کردیم اما شارژ نشد و بخاطر سردرگمی ما در علت خرابی و شارژ نشدن،باتری خراب شد.بنظرتون کدوم بخش از ماشین شارژی،این برق را به باتری نمیرساند؟باتری ۱۲ ولت ۷ آمپر است!بنظرتون میتونیم ادابتو شارژر رو مستقیم به باتری وصل کنم؟

    پاسخ مدیر:

    این مشکل باید توسط تعمیر کار بررسی شود

    ولی اتصال مستقیم شارژر معملا هیچ مشکلی ایجاد نمی کند مگر آنکه مدار شارژ درون ماشین تعبیه شده باشد

  • محمدی 1399-01-16

    سلام
    وقت بخیر
    من برای ماشین شارژی یه باطری ۶ولت ۴.۵ آمپر گرفتم ولی شارژری که ازش دارم ۱۲ ولت ۲ آمپر هست آیا این درسته یا شارژر باید تعویض بشه؟ممنون

    پاسخ مدیر:

    ولتاژ کارکرد ماشین شارژی و باطری و شارژر آن باید دقیقا یکی باشد. در غیر این صورت به قطعات آسیب جدی وارد می شود.
    ولتاز ماشین شارژی ملاک انتخاب باطری و شارژر است

  • رمضانی 1399-01-17

    سلام
    من یک باتری دارم ۶ وات ۱۰ آمپر است اگر باتری با آمپر بالا تر بگیرم مشکل بر می خورم
    با تشکر از شما

    پاسخ مدیر:

    سلام

    خیر فقط وزن و فضای نصب باتری در نظر بگیرید.

  • Hesm 1399-01-18

    اگر روی ماشین کنترلی 48 ولت و ۷۰۰ میلی آمپر باتری قوی بندازیم مشکل ایجاد میشود؟؟؟
    همچین باتری رو با شارژرش رو دارید؟؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    جریان باتری می توانید در حتی که وزن آن زیاد نشود بیشتر کنید. ضمنا شارژ می تواند همان باتری شارژ کند ولی زمان شارژ طولانی تر می گردد

  • مهدی 1399-01-20

    سلام.من واسه پسرم دوسال پیش ماشین کنترلی گرفتم از استفاده نکردم تا امروز ک باطریشو زدم ب شارژ۴ساعت ب شارژ بود بعد که گذاشتم رو ماشین ی لحظه چراغ ماشین روشن شد و خاموش شد.دیگه کلا هیچ کار نکرد اینو هم بگم دکمه ماشین موقع وصل باطری ها on بود.ممکنه لطفا بفرمایید مشکل چی هست؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    باتری نیاز به نگهداری دارد و در زمانی که استفاده نمی شود می بایست شارژ نگه داشته شود. بنابراین به احتمال زیاد باتری معیوب شده است

  • امید 1399-01-21

    سلام.ی ماشین شارژری دارم هنگامی که پدال و میگیرم جلو حرکت میکنه اما دنده عقب که میزنم حرکت نمی کنه میخواستم بدونم ایراد از موتوره یا سیم کشی. تشکر

    پاسخ مدیر:

    سلام

    از سیم کشی و شاسی انتخاب دنده عقب

    پاسخ کاربر: چرخنده 1402-09-29

    بنزینش تموم شده ببر پمپ بنزین،حله

  • سعیداشتیانی 1399-03-14

    سلام برای ماشین برقی پسرم آیا میشه یه باطری دیگه بخرم و اضافه کنم که اگه اون یکی شارژش تموم شد باطری جدید با یک تکمه به مدار اضافه شود و استفاده کنم

    پاسخ مدیر:

    سلام بله امکان پذیر می باشد

    ولی در نظر داشته باشید که این موضوع باعث افزایش وزن ماشین شده و مصرف را بالاتر و شتاب را کاهش می دهد.

    در صورت لزوم به افزایش زمان کارکرد می توانید از بطری با ظرفیت بالاتر استفاده نمایید

  • میثم 1399-04-17

    سلام عرض ادب خسته نباشید ببخشید میخاستم بپرسم عمر باطری شارژی ماشین چند سال هستش و چه چیزی باعث خراب شدنش میشه من بعد یه سال ماشین رو زدم به شارژ ولی شارژ نشد 24 ساعت گذاشتم دیشب از شارژ جدا کردم فقط با زدن کلید بوق چراغها رقص نور سو سو زدن خیلی خیلی ضعیف ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ مدیر:

    سلام

    یک باتری با کیفیت مناسب طول عمر 3 سال دارد (البته این در صورت استفاده و شارژ درست است)

    عوامل خرابی باتری ماشین شارژی :

    1- کنار گذاشتن ماشین برای طولانی مدت (باتری باید بصورت دوره ای شارژ شود)

    2-استفاده از شارژ نامرغوب و غیر استاندارد (اکثر ماشین شارژی ها از آداپتور به عنوان شارژ استفاده می کنند که همین یکی از عوامل خرابی است.)

    3- شارژ بیش از حد (یعنی زمانی شارژ تکمیل است همچنان شارژر متصل باشد.)

    این مهمتری عوامل است و عواملی مثل نحوه جریان کشی و دما و غیره تاثیر بسیار ناچیزی دارند.

  • محمد احمدی 1399-04-18

    سلام باطری ماشین پسرم چهارسال خوابیده بود باطری رو عوض کردم با شارژ اولیه ۱/۵ساعت کارکرد پس از خالی شدن شارژ به مدت ۱۶ ساعت داخل شارژ زدم وباطری شارژ شده بیش از ۱۵ دقیقه شارژنگه نمیداره. سه تا باطری دیگه هم عوض کردم همین مشکل وجود داره باطری ۶ ولت ۱۲ آمپر و شارژر ماشین ۶ ولت ۱ آمپر هست

    پاسخ مدیر:

    سلام

    با توجه به موارد ذکر شده حتما شارژر تعویض نمایید و دقت کنید که شارژر جدید دارای قطع کن خودکار باشد

    شارژر 6 ولت 1 آمپر با قطع کن خودکار

  • حمید 1399-04-20

    سلام من ی موتور برقی گرفتم میخوام گازشو وصل کنم میشه روش نصبشو بگید

    پاسخ مدیر:

    سلام

    معمولا از دسته گاز با سنسور اثر هال استفاده می شود. دارای 3 سیم است که یکی 5v+  و GND و خروجی

    قرمز 5+

    مشکی GND

    است

  • سید علیرضا صفوی 1399-04-20

    سلام میشه روش نصب باتری به گاز موتور برقی رو بگید

  • جلالی 1399-04-22

    سلام بنده براماشین شارژی پسرم باتری۱۲ولت۷.۵خریدم خواستم ببینم چندساعت بادستگاه بایدتوشارژباشه؟دستگاه شارژر۱۲ولت و۶ولت داره که من۱۲ولت گذاشتم خواستم ببینم چندساعت بایدتوشارژباشه؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    زمان شارژ به همین سادگی قابل محاسبه نیست. می بایست اول بدانید که در حال حاضر ظرفیت باتری چند درصد نامی است. دوم آنکه در حال حاضر چه میزان از ظرفیت قابل استفاده باتری پر است و همچنین شارژر در ساعت چند آمپر شارژ می کند. بهترین راه استفاده از شارژر با قطع کن است که پس از شارژ باتری بصورت خودکار قطع کرده و مانع از شارژ مازاد و خرابی صفحه های باتری می گرددپ

    شارژر12 ولت یک آمپر با قطع کن خودکار

  • جلالی 1399-04-22

    سلام بنده براماشین شارژی پسرم باتری۱۲ولت۷.۵خریدم خواستم ببینم چندساعت بادستگاه بایدتوشارژباشه؟دستگاه شارژر۱۲ولت و۶ولت داره که من۱۲ولت گذاشتم خواستم ببینم چندساعت بایدتوشارژباشه؟

  • حسن 1399-04-22

    سلام باتری۱۲ولت۷.۵برای ماشین پسرم خریدم وبادستگاه شارژش میکنم که آمپر۱۲ولته حالاخواستم ببینم چندساعت بایدتوشارژباشه؟

  • هادی 1399-04-27

    سلام
    چطوری بفهمیم شارژی که داریم دارای قطع کن هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ مدیر:

    شارژر های دارای قطع کن خودکار حتما یک چراغ نمایشگر دارند که بعد از تکمیل شارژ رنگش تغییر می کند

  • یوسف 1399-05-07

    سلام ماشین ما برق برای باتری نمیبره یه باتری دیگه گذاشتم روشن میکنه ولی برق رو سر باتری نمیاد

    پاسخ مدیر:

    باید مسیر شارژر تا سر باتری چک کنید معمولا مشکل از سوکت شارژ است

  • علی 1399-05-12

    سلام وقت شما بخیر یه ماشین شارژی چهارچرخ متحرک 12 ولت برای پسرم گرفتم و این سرعتش یه مقدار کمه میشه با تعویض بردش سرعتش رو کمی افزایش داد؟ اگه امکانش هست میشه بفرمایید اسم این برد چیه؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    معمولا برد کنترل است. بطور معمول درور ثابت هستند.

  • شیما 1399-05-22

    با درود و احترام
    خسته نباشید
    یک موتور شارژی خریدم میخواستم بدونم باید چند ساعت بزنم به شارژ برای شارژ اولیه موتور شارژی دو موتوره می باشد
    سپاس

    پاسخ مدیر:

    سلام ممنوم

    باید تا زمانی که چراغ شارژر به رنگ سبز تغییر کند صبر کنید

  • وحید 1399-06-10

    سلام میشه از باطری موتورسیکلت برای ماشین شارژی استفاده کرد

    پاسخ مدیر:

    سلام  بله میشه استفاده کرد به شرط آنکه در محل نصب به مشکل فضا بر نخورید

    اگر باتری اسیدی باشد حتما دقت که باتری به سمت بالا قرار گیرد تا از ریختن اسید و مسائل آن جلوگیری شود

  • عبدالکریم 1399-06-12

    ماشین شارژی پسرم باتریش خوابیده.ماشین دوموتوره هست دوعدد باتری شش ولت هفت آمپره.ولی الان میخوام از باتری دوتا شش ولت 12 آمپر استفاده کنم .مشکلی پیش نمیاد.

    پاسخ مدیر:

    جایگزین مناسب آن باتری 12 ولت 7  آمپر می باشد.

  • آزاد 1399-06-13

    امروز موتور شارژی خریدم زدم ب شارژ اولش شارژرش قرمز بود بعد چند ساعت سبز شد اما اصلا دکمه خاموش روشن نمیشه .

    پاسخ مدیر:

    لطفا به تعمیر کار مربوطه مراجعه کنید به احتمال زیاد مشکل از باتری و شارژر نباشد

  • مهران 1399-06-15

    سلام
    ممنون میشم جواب سوال منو بدین
    برای ماشین شارژی دوتا باطری ۱۲ ولت ۱۲ آمپر خریدم چه شارژر باید براش بگیرم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    شارژر 12 ولت 1 تا 3 آمپر مناسب باتری شما می باشد.

  • محمدامین 1399-06-22

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم وقتی شارژر رو برای شارژ وصل میکنیم ماشین باید روشن باشه یا خاموش؟؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    بهتره که ماشین خاموش باشد

  • آریو 1399-06-29

    سلام ماشین شارژی خریدم دیروز ولی فورا شارژش تموم میشه نمیدونم باید چند ساعت شارژ بشه و چرا زود شارژش تموم میشه همه ی باتریهاشم تازه هستند لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ مدیر:

    سلام

    به احتمال زیاد باتری مشکل دارد لطفا جهت تست باتری به تعمیر کار مربوطه مراجعه کنید

  • محسن قاسمی 1399-06-30

    سلام این مدت زمان شارژ برا باتری ۱۲ ولت ۷ امپر که گفتید ۸تا ۹ساعت میباشد موقعیه که راتری خالی خالی باشه یا نه وقتی که احسدس بشه ماشین از جون ریفته
    بعدبه مقدار امپری که رو شارژر ها نوشته میشه اعتماد کرد
    ممنون

    پاسخ مدیر:

    سلام

    بهترین حالت شارژ باتری بین 30 تا 90 درصد است تخلیه کامل باتری آسیب جدی به آن وارد میکند و در بلند مدت باعث دشارژ عمیق باتری و در نهایت به خرابی آن منجر می گردد

  • امیر صدیقی 1399-07-01

    باطری ماشین شارژی ما 12v7 هست اما شارژر آن 12v1
    باتری توسط باتری ساز چک شده و کاملا سالم هست
    متاسفانه زمان زیادی برای شارژ شدن میبره ( بیشتر از 24 ساعت برای شارژ کامل)
    آیا تعویض شارژر با مدل 12v5 یا 12v7 برای سریعتر شدن شارژ باتری مشکلی برای باتری یا ماشین شارژی به وجود میاره؟

    پاسخ مدیر:

    برای شارژ باتری 7 آمپر شارژر 1 آمپر مناسب است اگر باتری با جریان بیشتر از حد مجاز شارژ شود آسیب جدی می بیند و از عمر آن کاسته میشود

    بیشترین مشکل شارژ ماشین های شارژی این است که معمولا از آداپتور به جای شارژر استفاده میشود.

  • عرشیا 1399-08-15

    سلام ی ماشین دوموتوره دارم ماشین قدیمی هست سنگین هست وقتی سالم بود تا هفتاد هشتاد کیلو وزن را جابجا میکرد الان باطری هاش سوختن میشه باطری مثلا پراید بزارم جای دوتا باطریش ممنونم

  • عرشیا 1399-08-15

    سلام ی ماشین دوموتوره دارم ماشین قدیمی هست سنگین هست وقتی سالم بود تا هفتاد هشتاد کیلو وزن را جابجا میکرد الان باطری هاش سوختن میشه باطری مثلا پراید بزارم جای دوتا باطریش ممنونم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    خیر باتری خودرو برای کاربرد استارتر طراحی و ساخته شده است. لذا در صورت استفاده در کاربرد دیگر به سرعت تخریب شده. بهتر است از نوع باتری دیپ سایکل که مناسب مسائل نقلیه شارژی است استفاده کنید.

  • امیر 1399-12-14

    سلام دخترم شارژر ماشین شارژی به پریز تلفن زده
    حالا دیگه شارژر کار نمیکنه
    به نظرتون قابل تعمیر ؟؟؟یا باید شارژر نو بخرم؟؟؟؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    با زدن شارژ به پریز تلفن، شارژر خراب نمیشه و حتما خرابی شارژر دلیل دیگه ای دارد. وشارژر ها رو معمولا تعویض می کنند نه تعمیر

  • وحید 1399-12-15

    برای شارژ باطری ۶ ولت ۱۰ امپر میشه از شارژر ۱۲ ولت ۱ امپر استفاده کرد؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    خیر ، باید ولتاژ باتری با شارژر برابر باشد و جریان شارژر 20% جریان باتری باشد که در هنگام  شارژ شدن به باتری فشار وارد نشود.

  • علی رضا داودی 1400-02-14

    سلام پسرم ماشین شارژی بزرگ داره 2 نفر چند سال یعنی نزدیک 5 سال روشن نکردیم الان شارژ زدم دیدم روشن نمیشه علت چی میتونه باشه

    پاسخ مدیر:

    سلام

    قطعا باتری خراب شده و باید تعویض گردد

  • سینا 1400-02-20

    سلام ماشین پسرم رو زدم به شارژ چراغش سبز ولی دکمه روشن میزنم روشن نمیشه احتمال داره باطریش خراب شده باشه؟اگه باطریش خراب شده باشه قابل تعمیر؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    بله باتری خراب است و قابل تعمیر نمی باشد

  • حسن 1400-02-23

    سلام. ماشین تازه شارژی خریدم روز دوم وقتی شارژر میزنم برق چراغ سبزه. درصورتی که ماشین شارژ نداره

    پاسخ مدیر:

    سلام

    به احتمال زیاد باتری مشکل دارد

  • قاسم شیرازی 1400-08-18

    سلام.شارژرماشین ۱۲ولت۱۰۰۰میلی آمپرخراب شده میتونم ازشارژر۱۲ولت ۳آمپراستفاده کنم.ممنون

    پاسخ مدیر:

    سلام

    بصورت موقف امکان پذیر است. ولی با توجه به افزایش جریان شارژ به میزان 3 برابر باتری به سرعت تخریب می شود.

    خرید شارژر باتری 12 ولت 1000 میلی آمپر با قطع کن و چراغ نشانگر شارژر

  • ارشا 1400-08-23

    سلام باطری ماشئن شارژی ۱۲ ولت ۵.۵ امپره
    شارژرش گم شده شارژر رو باید همین ولتاژ بگیرم یا نه شارژر متفاوته. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ مدیر:

    سلام

    باتری 12 ولت 5.5 آمپر نیاز به شارژر 12 ولت و جریان حدود 20 در درصد نامی دارد که همان شارژر 12 ولت 1 آمپر مناسب است

  • علی رضا 1400-09-08

    سلام یه شارژر خریدم وباتری نو پسرم یه روز استفاده کرد شارژش تموم شدزدمش به شارژگفتن شارژاولیه حدود دوازده ساعت هم اینکه رنگ این شارژر تغییرنمیکنه مدام سبزه ماشینم فول شارژنشده مشکل ازچه قسمتیش ممکنه باشه

    پاسخ مدیر:

    سلام

    اول چک کنید که آداپتور معولی است یا شارژر چون آداپتور معولی رنگ چراغش تغییر نمی کند.

  • علیرضا 1400-09-18

    سلام
    یک موتور شارژی دارم دو ماه هست خریدم برای بچه امروز زدم شارژ بعد یه ساعت بوی اتصال اومد و نگاه کردم خیلی داغ کرده بود محل شارژ باطری رو دراوردم اون هم بسیار داغ بود علتش چی میتونه باشه؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    اتصالی باید توسط سرویس کار بررسی شود. ولی می تواند باتری خراب شده باشد و شارژر نشود در این حالت باتری فقط گرم می کند

  • حسین 1400-09-19

    سلام ماشینای شارژی ۴ موتوره آیا موقع شارژ شدن علامتی یا نمایشگر اینکه داره شارژ میشه یا درحال شارژ هس داره؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    اگر دارای شارژر خودکار باشد چراغ وضعیت شارژر معمولا روی شارژر است

  • ابوذر 1400-12-24

    باسلام،،،ببخشید،،،باتری موتور شارژی پسرم خراب شد،،من یک باتری نو برای موتورشارژی خریدم،،پسرم همان لحظه چون باتری شارژ داشت سوارشد ،،وشارژ تموم شد ،،حالا می خوام توشارژ بزنم،،شارژربا ولتاژ ۶ویک آمپرگرفتم،زدم به شارژ،،ولی حس میکنم،،،شارژ نمیشه ،نزدیک یک ساعت زدم،،زین موتور بازکردم وسیم ها رابا فازمترامتحان کردم که بدونم برق رد میشه یانه ،،ولی نشون نمیده،،به نظر شما مشکل ازکجاست،،باید چند ساعتی صبرکنم،،چندساعت شارژ میشه

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    از سلامت باطری و خود شارژر مطمئن شوید (قدم اول).......

  • دانیال 1401-02-08

    سلام میشه به جای شارژر ۱۲ ولت ۱ آمپر ماشین شارژی از شارژر ۱۲ ولت ۱ آمپر دریل شارژی استفاده کرد برای باتری ۱۲ ولت ۵.۵ آمپر

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    باید مشخص شود نوع باطری دریل(لیتیومی یا سیلد اسید یودن) با نوع باطری ماشین شارژی یکی باشد!

  • روح اله 1401-02-23

    سلام ماشین شارژی رو میزنم به برق چراغ شارژ روشن نمیشه .
    شارژر رو هم تست کردم سالم هست

    پاسخ مدیر:

    سلام

    1- مسیر شارژ تا باتری بررسی شود.

    2- ولتاژ باتری چک کنید کمتر از 10 ولت نباشد(در باتری های 12 ولت)

  • محمد فرخ نیا 1401-02-24

    سلام.پسرم ماشین شارژی داره که با باطری ۶ ولت ۴/۵ آمپر کار میکنه با اینکه براش باطری نو خریدم اما بازهم ماشین ضعیف کار میکنه و قدرت لازم رو نداره. آیا باطری نو هم احتیاج با شارژ داره؟ شارژر من ۷ ولت و ۳/۵ آمپر هتسش. آیا خوبه؟ آیا آمپر خروجی شارژر ملاکه یا آمپر ورودی شارژر. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ مدیر:

    سلام

    در شارژر ها آمپر خروجی ملاک است. عیوب احتمالی :

    1- باتری بی کیفیت یا خراب

    2- شارژ استاندارد نیست و نمی تواند باتری به درستی شارژ کند

  • محمد 1401-04-04

    باسلام
    موتور شارژی پسرم ، باتریش رو عوض کردم زمانی که موتور خالی هست و سوار نمیشه پدال رو فشار می دی کار میکنه اما زمانی که سوار میشه و حرکت میکنه بعد از چند دقیقه خاموش میشه و مجد بعد چند ثانیه استارت میخوره و روشن میشه و دوباره که حرکت میکنه این اتفاق تکرار میشه .میخواستم ببینم مشکلش چیه .

    پاسخ مدیر:

    سلام

    ابتدا شارژر بررسی کنید که باتری به درستی شارژ می کند. این مشکل معمولا به باتری بر می گردد که یا به درستی شارژ نمی شود و یا خراب است. اگر باتری کیفیت لازم نداشته باشد یا تاریخ قدیمی داشته باشد این احتمال هست

  • کیوان 1401-04-12

    سلام باطری ماشین شارژی ۱۲ ولت ۹امپر ساعت داره .آیا شارژر ۱۲ ولت ۸۰۰ میلی آمپر مناسب هستش برای شارژ گردن باطری یا اینکه تعویضش کنم یا اگر با همین شارژری که هست شارژ کنم چه اتفاقی میفته

    پاسخ مدیر:

    سلام

    ابتدا بررسی کنند که حتما شارژر استاندارد است و دارای مدار قطع کن می باشد. اگر این ویژگی داشته باشد بله شارژ باتری انجام می شود

  • ناشناس 1401-05-02

    من یه ماشین دیوانه دارم میزنم به شارژ کامل شارژ میشه ولی میارم بازی کنم باهاش خاموش میشه دیگه کار نمیکنه.مشکلش چیه؟

    پاسخ مدیر:

    سلام

    احتمالا نیاز به تعویض باتری دارد. اگر فقط وقتی شارژ متصل است کار می کند مشکل از همان باتری است

  • حمیدفکور 1401-09-16

    سلام ماشین شارژی دوموتوره دارم دوعدد باطری 6وات 12 امپر میخوره شارژرش گم کردم شارژر6 وات 1امپر گفتن خریدم شارژ نکرد شارژر داغ شد سیم لحیم جدا شد لطفا چه شارژری بگیرم

    پاسخ مدیر:

    سلام وقت بخیر 

    داغ کردن شارژر و جدا شدن سیم لحیم ناشی از خالی بودن کامل باتری ها و کشیدن جریان ناگهانی زیاد از شارژر میباشد .جهت انجام شارژ از تست ولتاژ خروجی شارژر و سالم بودن آن اطمینان حاصل کرده و جهت شارژ از اتصالات محکم استفاده کنید ممکن است جریان ناگهانی کشیده شده توسط باتری سبب آسیب به شاژرر یا سیم آن شده باشد.باتری ها حتما به صورت تکی توسط شارژر شارژ گردد و از شارژ نمودن آن به صورت موازی اکیدا خودداری فرمایید.

  • حمیدفکور 1401-09-16

    سلام ماشین شارژی دوموتوره دارم دوعدد باطری 6وات 12 امپر میخوره شارژرش گم کردم شارژر6 وات 1امپر گفتن خریدم شارژ نکرد شارژر داغ شد سیم لحیم جدا شد لطفا چه شارژری بگیرم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    اگر دو باتری 6 ولت به صورت سری است شارژر می بایست 12 ولت باشد. ضمنا باتری ها حتما چک کنید اگر برای مدت طولانی شارژ نشده  است احتمال خرابی وجود دارد

  • سیداحمدترابی نژاد 1401-11-07

    سلام ماشین شارژی ۲باطری ۶ولت ۷امپر میخور ه سوال اول باطری ها چطوری به هم باید وصل شوند ازلحاظ سیم کشی سوال دوم چه نوع شارژری مناسب شارژ میباشد سوال سوم آیا می‌شود از یک باطری ۱۲ استفاده کرد آمپر هم باید۷ باشد یا فرق نمی‌کند ممنون از پاسخگویی شما بزرگوار

    پاسخ مدیر:

    سلام

    1- معمولا بصورت سری وصل می شود تا ولتاژ 12 ولت ایجاد شود.

    2- اگر ولتاژ کار ماشین شارژی 12 ولت است یک شارژ 12 ولت یک الی دو آمپر اتومات بهترین گذینه است.

    3- بله، هیچ مشکلی ندارد فقط ابعاد باتری در نظر بگیرید

  • مسعود 1401-12-02

    سلام
    ممنون از اطلاعات و پاسخگویی شما
    یه دیود سر راه سوکت ماشین شارژ پسرم هست که قطع شده بود من همونو لحیم کاری کردم ولی با اولین شارژ که پس از چند ماه انجام دادم پس از ۶ ساعت شارژر بیش تر از حد معمول گرم شده بود و Led هم هنوز قرمز بود و باطری هم شارژ کمی گرفته بود علت از باطریه که ۲ساله رو ماشینه یا از دیود پورت شارژ ماشین یا از شارژر؟!
    ممنون و سپاسگزارم از پاسخگویتون

    پاسخ مدیر:

    سلام

    اگر برای مدت طولانی مثلا 3 ماه باتری شارژ نکنید باتری خود به خود خراب می شود. ضمنا پیشنهاد می شود از یک شارژ با مدار قطع کن استفاده کنید که نیازی به پل دیود و دیود نباشد

  • مسعود 1401-12-03

    سلام و سپاس
    علت گرم شدن بیش از حد شارژر ماشین شارژی که بعد از چند ماه شارژ شده و بعد از ۸ ساعت شارژر ضعیفی گرفته شارژره یا باطری یا دیود سوکت که خودم لحیم کاریش کردم

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    علت خرابی باتری است

  • مسعود 1401-12-03

    سلام و سپاس
    علت گرم شدن بیش از حد شارژر ماشین شارژی که بعد از چند ماه شارژ شده و بعد از ۸ ساعت شارژر ضعیفی گرفته شارژره یا باطری یا دیود سوکت که خودم لحیم کاریش کردم

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    علت خرابی باطری است

  • مسعود 1401-12-03

    سلام و سپاس
    علت گرم شدن بیش از حد شارژر ماشین شارژی که بعد از چند ماه شارژ شده و بعد از ۸ ساعت شارژر ضعیفی گرفته شارژره یا باطری یا دیود سوکت که خودم لحیم کاریش کردم

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    مشکل از باطری است!

  • مسعود 1401-12-03

    سلام و سپاس
    علت گرم شدن بیش از حد شارژر ماشین شارژی که بعد از چند ماه شارژ شده و بعد از ۸ ساعت شارژر ضعیفی گرفته شارژره یا باطری یا دیود سوکت که خودم لحیم کاریش کردم

    پاسخ مدیر:

    سلام ،

    این مشکل معمولا از باتری است، وقتی مدت طولانی باتری شارژ نکنید دچار دشارژ عمیق شده و سریع تخریب می شود. ضمنا اگر شارژر استاندارد باشد نیاز به قطعات جانبی مثل دیود و پل دیود نیست.
    راه حل ابتدا توسط یک منبع تغذیه به باتری شوک وارد کنید اگر جواب نگرفتید می بایست باتری عوض شود

  • ناصر 1401-12-24

    سلام
    برای ماشبن شارژی دوتا باطری گرفتم که از نظر مشخصات با باطری اصلی یکی هستش ولی الان کا شارژ باطری ها کم شده و به شارژر وصل کردم هنوز چراغ شارژر سبز مونده و به رنگ قرمز که قبلا شارژ میکرد تبدیل نمیشه و باطری ها هم شارژ نمیشن در حالی که باطری های قبلی با اینکه خراب هم هستن کار میکنه و شارژ میشه فقط مدت استفاده ازشون به شرت کم شده ولی باطری جدید خیلی خوب کار میکرد ولی الان شارژ نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنیم و اگه تعمیرش توسط خودم ممک ن نیست چهطوری میتونم براتون بسارم ماشین رو

    پاسخ مدیر:

    سلام

    سه حالت ممکن است رخ داده باشد:

    1- شارژ باتری به شدت افت کرده و ولتاژ کمتر از سطح ولتاژ استارت شارژر است. (اگر ولتاژ باتری کمتر از 10 ولت باشد)
      برای رفع این مشکل بهتر است از یک منبع تغذیه استفاده نمایید و به باتری شوک اعمال کنید تا ولتاژ به سطح عادی برگردد و سپس شارژ کنید.

    2- باتری خراب است و به محض اتصال به شارژر ولتاژ آن به مقدار شارژ کامل می رسد، در این حالت باتری باید تعوض گردد

    3- سیم یا کانکتور اتصال به باتری یا شارژر قطع شده که می بایست بررسی شود.

  • سعید 1402-01-30

    سلام چراغ شارژر موتور برقی من زمانی که به موتور وصل میکنم روشن نمیشه ومن متوجه نمیشم موتور شارژشده یا نه مشکل از چیه

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    مشکل از شارژر می تواند باشد
    در حین اتصال به باتری ولتاژ پلاریته های آن را اندازه بگیرید و ببینید ولتاژ از طرف شارژر به باتری اعمال شده است یا خیر

  • بهروز امیری 1402-02-16

    سلام من یک ماشین دارم که باتری 6 ولت 12 آمپر روشه لطفاً راهنمایی کنید که از چه شارژی استفاده کنم و آیا شارژر ترانس دار مناسب هست یا خیر ممنون از راهنمایی

    پاسخ مدیر:

    سلام

    شارژر ترانس دار یا سوئیچینگ تفاوتی ندارد.  نکته های مهم که باید در بگیرد

    جریان شارژ باید حدود 20 درصد ظرفیت باتری باشد

    شارژر دارای قطع کن اتومات باشد

    ولتاژ شارژر با ولتاژ باتری یکی باشد

    ضمنا نوع شارژر برای باتری شما مناسب باشد (بطور مثال از شارژر های لیتیمی نمی توان برای باتری های اسیدی استفاده کرد)

  • احمد 1402-04-22

    سلام خسته نباشید من یک موتور شارژی دارم باطریش ۶ولت ۷ امپر بود خراب شدالان یک دونه باطری ۶ولت ۱۲ امپر گرفتم چه شارژری نیاز دارد آیا باشارژر قبلی شارژ میشود

    پاسخ مدیر:

    باسلام 
    از شارژر قبلی استفاده کنید

  • طیبه آجورلو 1402-05-07

    سلام وقت بخیر
    باتری ۶ ولت ۴.۵ آمپر رو میشه با شارژر ۱۲ولت ۲ آمپر شارژ کرد ؟

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    خیر 
    از شارژر 6 ولت 2 آمپر استفاده کنید

  • پرویز 1402-05-14

    سلام مدیر محترم شمارتون لطف میکنی من یه ماشین گرفتم باطریش جون نداره ماشین راه بندازه عکس موتورشو بفرستم ببینم چند ولت چند امپر نصب کنم

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    09190819886

  • عماد 1402-05-25

    سلام
    ماشین پسرم باتریش 6 ولت 12 امپر هستش
    شارژرش قطع کن ندارد
    از کجا بفهمم که باتری کامل شارژ شده یا هنوزه

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    ولتاژ باطری زماینیکه به به مقدار 13.5 الی 14 برسد یعنی شارژ کامل شده است

  • مجتبی 1402-06-22

    سلام باطری متور شارژیم4/5امپر و6ولت چه شارژری باید براش بخرم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    شارژر 6 ولت 2 آمپر برای آن کافی است

  • رقیه 1402-06-25

    باسلام و خسته نباشید،رو باطری ماشین شارژی نوشته ۱۲ولت و ۲۷m چ نوع شارژری بگیرم ک مناسب ماشین باشه

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    شارژر 12 ولت 2 آمپر

  • یاسر طهماسبی 1402-08-21

    سلام عرض ادب,
    یه ماشین شارژی دارم که باطریش (۶ولت ۴.۵آمپر بوده الان خراب شده,و الان یه باطری نو ۶ولت ۱۲ آمپر گرفتم واسش,با چه شارژری شار کنم که هم خوب شارژ کنه هم اینکه باطریش آسیب نبینه(شارژر قبلیش۶ولته۵آمپر هست)ممنون میشم راهنمایی کنید????

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    با همان شارژر قبلی اینکار را انجام دهید

  • ماهان رضایی 1402-08-29

    سلام خسته نباشید ببخشید شارژر ماشین شارژی پسرم ک وصل میکنم اول قرمزه بعد زرد میشه و بعد از یک ساعت سبز میشه یعنی ماشین تو یک ساعت شارژ شده

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    بله .....ممکن است باطری معیوب باشد

  • الهام 1402-09-08

    سلام وقت بخیر
    من ی موتور شارژی برای پسرم خریدم،اول با آداپتور زدم ب شارژ و چراغ آداپتور قرمز ، بعد یکبار استفاده کرد شارژش تموم شد، الان آداپتورو میزنم ب برق چراغش آداپتوره سبزه کلا بدون اینکه به موتور وصلش کنم، حالا وصلشم کردم ب موتور ولی اصلا موتور حتی در حد روشن شدم شارژ نشده، ایراد از آداپتور هستش یا چی؟؟؟؟

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    از شارژر مخصوص خود موتور استفاده میکنید....
    اول باطری را به باطری سازی برد و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
    در صورتیکه باطری سالم باشد ایراد از شارژر است

  • مجتبی 1402-09-17

    خسته نباشید
    می خواستم بدونم ماشینی که از باتری 12 ولت 7 آمپر استفاده می‌کنه میشه به جاش برای کارکرد بیشتر 12 ولت 10 آمپر رو گذاشت؟ مشکلی برای موتور ماشین پیش نمیاد

    پاسخ مدیر:

    باسلام 
    خیر مشکلی پیش نمیاد

  • امید 1402-10-24

    سلام وقت بخیر
    ماشین شارژی ما باتری هاش خراب شده بود دوتا باتری ۶ ولت ۴.۵ آمپر داشت به جای اونا یک باتری ۱۲ ولت ۷.۵ آمپر خریدم الان وقتی ماشین رو میرونیم بعد یک دقیقه روندن مداوم خودکار کل برق ماشین قطع میشه بعد ده ثانیه دوباره وصل میشه علتش چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    پاسخ مدیر:

    باسلام
    اتصال باتری های قبل به چه صورت بوده است ؟ 
    احتمالا به صورت مجزا موتور ها را تغذیه کرده است.تهیه یک باتری 12 ولت به جای دوباتری مذکور کاری اشتباه است

  • امید 1402-10-24
    نحوه نصب باتری ۶ولت ۴.۵ آمپر ماشین هم سری بود
دیدگاه خود را بنویسید
*
*