تاریخ انتشار: 96-05-21 23:05:03 شنبه
نمایش: (4421)

طراحی درایور برای موتور های براشلس

طراحی درایور برای موتور های براشلس دیسی :

موتور های براشلس DC در واقع موتورهای سه فاز سنکرون می باشند که می توانند در ولتاژ های مختلف(بسته به طراحی موتور، از 12 ولت الی 310 ولت) کار کنند. در این نوع موتور ها از یک استاتور سیم پیچی شده که دارای سه سیم پیچ مستقل می باشد استفاده شده و روتور آن در واقع فقط یک آهن ربا است و نیازی به هیچ گونه جریانی ندارد. بنابراین کلکتور یا همان جاروبک در این نوع موتور ها حذف شده است . حال مسئله اینجاست که چگونه میدان مغناطیسی متغییری داشته باشیم تا بتواند حرکت دورانی را ایجاد کند برای این منظور از یک ماژول الکترونیک به نام درایور (راه انداز) استفاده می شود. این ماژول (درایور) بطور کلی از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت قدرت و یک قسمت پردازشگر.

مدار قدرت : معمولا شامل یک 3 پل جریانی ماسفتی می باشد که در هر کدام از 2 ماسفت استفاده شده است.

مدار پردازشگر : این مدار معمولا از یک IC با کاربرد درایور براشلس یا یک میکروکنترلر تشکیل شده و وظیفه آن تعیین موقعیت روتور و فرمان دادن به قسمت قدرت می باشد.

برای تعیین موقعیت روتور از سنسور های اثر هال که داخل موتور قرار دارد استفاده می شود البته مدل هایی وجود دارد که نیازی به سنسور موقعیت ندارند و این وضعیت را با جریان روی سیم های موتور پیدا می کند که از لحاظ کارایی مناسب نمی باشد.

                                

                         

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*