تاریخ انتشار: 97-07-12 15:07:21 پنج شنبه
نمایش: (24870)

باطری اتمی یا باطری اسیدی؟

باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

امروزه کارخانه های تولید کننده باطری تولیداتشان را به دو صورت عرضه می کنند:

۱- باطری های اسیدی

۲- باطری های اتمی (کلسیمی)

تفاوت عمده در این دو نوع باطری جنس صفحات. داخل باطری می باشد.

باطری های اتمی به باطری خشک در کشور ما معروف هستند مصرف کنندگان این نوع از باطری ها تصورشان بر این است که داخل این نوع باطری ها الکترولیت (اسید) وجود ندارد که البته این یک تصور اشتباه است. داخل این باطری ها مانند باطری های اسیدی الکترولیت یا همان اسید وجود دارد. ولی به دلیل جنس و نوع صفحات داخل باطری الکترولیت یا اسید آن کاهش نمی یابد و نیازی به چک کردن سطح اسید آن نیست. به همین دلیل این نوع باطری ها را باطری های بدون نیاز به مراقبت می نامند (Maintenance free).

جدیدترین نوع این باطری ها، باطری های سیلد کلسیم و سیلد سیلور کلسیم هستند. باطری هایی که روی آنها نوشته شده Calcium MF از دسته باطری های اتمی می باشند. اما نکته ای که در مورد باطری های اتمی مطرح است این است که چگونه می توانیم از شارژ و یا دشارژ شدن باطری آگاه شویم. ساده ترین روش برای این کار چک کردن چشمی روی باطری است که دارای سه حالت است. حالت سبز رنگ که نشان از شارژ بودن باطری دارد. حالت سیاه رنگ که نشان ضعیف شدن باطری است و حالت سفید که نشان دهنده تخلیه شدن باطری است. در صورتیکه با شارژ مجدد باطری، باطری تخلیه شود نشان دهنده خراب بودن باطری می باشد و باید نسبت به تعویض باطری اقدام نمایید.

اما باطری های اسیدی روی هر یک از خانه های باطری یک درب تعبیه شده و جمعا شامل شش درب روی باطری می باشد. برای جلوگیری از کاهش سطح الکترولیت باطری باید به صورت دوره ای درب های قرارگرفته بر روی باطری  را باز کرده و سطح آب باطری را چک کنید و در صورت لزوم به آن آب مقطر اضافه نمایید. باطری های اتمی به علت اینکه نوع صفحات آن کلسیمی است دارای طول عمر بیشتری نسبت به نوع باطری های اسیدی می باشند همچنین چون نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان قرار گرفته است، باطری های اتمی به علت بسته بودن قالب باطری به هیچ وجه اسید داخل آن از باطری خارج نمی شود و می توان این باتری ها را در هر زاویه ای نصب نمود. بنابراین با توجه به توضیحات پیشین و تجربه ی خریداران می توان نتیجه گرفت که باطری های اتمی به علت طول عمر بیشتر، تمیز بودن و عدم نیاز به مراقبت نسبت به باطری های اسیدی برای مصرف کننده به صرفه تر و مطمئن تر می باشند. با این حال اگر باطری شما اسیدی است نگران نباشید فقط باید مراقب آن باشید تا زود خراب نشود. چک کردن سطح الکترولیت باطری، تمیز کردن قطب های باطری جهت جلوگیری از سولفاته شدن و همین طور استفاده از آب مقطر (آب باطری یا آب اسید) استاندارد از جمله کارهایی است که شما می توانید برای کارکرد بهتر باطری اسیدی خود انجام دهید.

فروشگاه سما موتور، عرضه کننده انواع باطری های خشک اتمی، از بهترین سازندگان داخلی و خارجی می باشد. انواع باتری برای کاربردهای مختلف را می توانید با نازلترین قیمت، از فروشگاه اینترنتی سما موتور تهیه کنید.

برای خرید انواع باطری ماشین، موتور شارژی، باطری خشک و باتری یو پی اس اینجا کلیک کنید.

(1)
  • حسن کریمزاده 1398-02-02

    پرداخت‌درمحل‌میشه‌خریدکرد.ازشهرتبریز‌مزاحم‌میشم‌من‌۴عددباطری‌لازم‌داشتم

    پاسخ مدیر:

    سلام

    برای شهرستان پرداخت در محل نداریم . شما می توانید از طریق درگاه پرداخت کنید و کالا را حداکثر 48 ساعت در هر نقطه از کشور از طریق پست دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید
*
*