تاریخ انتشار: 97-06-26 11:06:29 دوشنبه
نمایش: (1411)

اسکوتر برقی چیست ؟

اسکوتر برقی چیست ؟!

اسکوتر برقی هوشمند یا هاوربرد، وسیله نقلیه الکتریکی و قابل حملی است که معمولا به عنوان دستگاه های خود متعادل کننده شناخته می شوند. در اصل، اصطلاح hoverboard اشاره به یک دستگاه های شناوری بود که در سال های۱۹۸۰ میلادی در فرهنگ فیلم و سینما محبوبیت زیادی به دست آورد. به طور معمول، این دستگاه ها مانند اسکیت بوردها عمل می کنند و شامل یک پلت فرم (سکو) برای سوار هستند که بین دو چرخ قرار گرفته و توسط باتری های بزرگ لیتیوم یونی شارژ می شوند.

استفاده از اسکوتر برقی بسیار آسان است و به عنوان یک وسیله سرگرم کننده شناخته می شود. دلایل زیادی برای افزایش فروش این وسایل وجود دارند که همه آن ها به ویژگی های منحصر به فرد آن بر می گردد، ما در این مقاله به طور جامع درباره اسکوتر چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

اسکوتر چگونه کار می کند؟

یک سوال در مورد اسکوترها که به طور مرتب از جانب خریداران پرسیده می شود این است که: یک اسکوتر چگونه کار می کند؟ باید چنین گفت: “سوار توانایی ایستادن به صورت عمودی را دارد و با حرکت های تکراری رو به جلو ( حرکت بدن به جلو به مقدار کم) می تواند اسکوتر را به حرکت دربیاورد”

 یک اسکوتر برقی  شامل:

  • ژیروسکوپ: شیب را برای حفظ تعادل تنظیم می کند و برای تعیین زمین یا برای درک تعادل دستگاه استفاده می شود.
  • میکروپروسسورها: این پردازنده های کوچک توان خروجی را به چرخ ها تنظیم می کنند.
  • باتری: قدرت الکتریکی (مقدار شارژ) را برای به حرکت کردن وسیله در مدت زمان مشخص نگه می دارد. این معمولا باتری لیتیوم با توان بالا است.
  • موتور: قدرت را برای چرخ ها فراهم می کند تا فرد را متعادل و پایدار بر روی اسکوتر نگه دارد.

 

سایر اجزاء شامل سنسورهای مادون قرمز، سنسورهای سرعت، پورت شارژ، سوئیچ قدرت، چراغ های راهنما، پد های فشار و پوسته های پلاستیکی است.

این اجزاء با هم کار می کنند تا خروجی، قدرت صحیح را تامین کرده و شیب را مدیریت کند تا سوار به سمت درست حرکت کند و بتواند با سرعتی کنترل شده براند. سوار روی پلت فرم بین چرخ ها ایستاده و سرعت و جهت را با استفاده از وزن پاهای خود تنظیم می کند. بیشترین سرعت بین ۱۰ تا ۱۶ کیلومتر در ساعت و بعضی مدل ها  تا ۲۰ کیلومتر در ساعت، می رسد.

چرخ های اسکوتر خود موتورهای الکتریکی را کنترل می کنند. آنها همچنین دارای یک سنسور سرعت هستند. این سرعت چرخش متناوب را ایجاد می کند و اجازه می دهد تا آن را به ژیروسکوپ و همچنین قسمت های کنترل سرعت ارسال کند، بنابراین در قسمت داخلی بدنه اصلی، فقط در کنار چرخ های محل قرار گیری آن ها است.

تقاضا برای خرید اسکوترهای برقی روز به روز افزایش می یابد. آنها می توانند وسیله ای برای سرگرمی باشند. پس از یک ساعت شارژ یا کمتر، آنها می توانند حدود ۶ ساعت به طور مداوم کار کنند. پس از شارژ کردن یک بار می توانید از ۱۲ تا ۱۶ کیلو متر راه بروید.

 

موارد مصرف اسکوتر برقی

افراد در رده‌های سنی مختلف با اهداف متفاوتی می‌توانند از اسکوتر برقی هوشمند بهره‌مند شوند. اهداف مختلفی مانند سرگرمی یا تفریح، تردد در مکان‌های عمومی یا خصوصی با ترافیک کم، انجام کارهای شخصی و اداری روزانه مواردی هستند که می‌توان در آن‌ها از اسکوتر برقی استفاده کرد. در ادامه به برخی از موارد مصرف اسکوتر برقی اشاره می‌‎کنیم.

کاربرد با هدف سرگرمی و تفریح

  • تورهای تفریحی به همراه خانواده
  • استفاده در شهرهای بازی و پارک‌ها
  • تردد در مسافت‌های به نسبت کوتاه و با ترافیک کم
  • تردد بین محل کار و منزل (کمتر از ۲۰ کیلومتر)
  • مسیرهای کم مسافت داخل شهری
  • مسیرهای کوه‌پیمایی تا شیب ۳۰ درجه

کاربری با اهداف کاری

  • نظافت سالن‌ها و اماکن بزرگ
  • نظارت و سرکشی خطوط تولید
  • تردد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ
  • فرودگاه و پایانه‌های مسافربری
  • سرویس‌دهی در مراکز خدماتی و رستوران‌ها

سایزبندی اسکوتر برقی هوشمند

همان‌گونه که بیان شد اسکوترهای برقی با نام‌های مختلفی مانند هاوربرد ( Hoverboard)، اسکوتر خودبالانس ) Self-Balance Scooter) و نام‌های مشابه‌ای نامیده می‌شوند. اسکوتر به عنوان یک وسیله جذاب، سرگرم کننده و کاربردی قابل استفاده برای سنین مختلف است. به طوری که در حال حاضر کودکان، نوجونان، افراد بالغ و حتی سالمندان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

چه نوع اسکوتر برقی بخریم؟

در حال حاضر در بازار سایزبندی‌های متنوعی از اسکوتر برقی موجود می‌باشد که هر کدام برای هدفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگام خرید اسکوتر برقی باید به دو نکته توجه کنید. میزان وزن شخص استفاده کننده و سن شخص استفاده کننده پارامترهایی است که هنگام خرید اسکوتر برقی نیاز است به آن‌ها توجه کنیم. به طوری که اسکوترها بر اساس مدل‌های مختلفی که دارند توانایی تحمل وزن ۵۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارند و باید براساس حداکثر وزن افراد استفاده کننده اسکوتر برقی مناسب تهیه شود. پارامتر دیگری که باید هنگام خرید اسکوتر به آن توجه کنیم سن شخص استفاده کننده و مسیر طی شده توسط این شخص می‌باشد. به عبارتی کودکان ۴ ساله تا افراد میانسال می‌توانند از انواع اسکوترهای برقی هوشمند استفاده کنند.

اسکوتر برقی ۴.۵ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی کوچکترین سایز موجود در بازار است که با توجه به اندازه و قدرتی که دارد برای کودکان زیر ۸ سال مناسب است و توانایی حمل افراد تا ۵۰ کیلوگرم را دارد.

اسکوتر برقی ۶.۵ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد وبرای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ سال مناسب است.

اسکوتر برقی ۸ اینچی

این نوع از اسکوتر برقی مانند اسکوترهای ۶.۵ اینچی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب می‌باشد.

اسکوتر برقی ۱۰ اینچی

مهم‌ترین تفاوت اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی، لاستیک‌های بادی و بزرگ‌تر آن است که باعث می‌شود تا شما به راحتی در سطوح ناهموار از این نوع اسکوتر برقی استفاده کنید. اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی مناسب برای تمام رده‌های سنی است و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و این نوع اسکوتر توانایی حمل تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارد.

 

 

 

 

 

 

منبع: piltanshop.com

Tehranscooter.com

 

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*