تاریخ انتشار: 97-06-21 09:06:44 چهارشنبه
نمایش: (1784)

باطری ها در سیستم های یو پی اس (UPS)

باطری ها در سیستم های یو پی اس (UPS) 

باتری وسیله ای است كه با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الكتریكی، بین دو نقطه اختلاف پتانسیل الكتریكی به وجود آورده و سبب شارش بارهای الكتریكی می شود.

 

انواع باتری:

باتری سیلد اسید

باتری نیكل كادمیم

باتری لیتیوم

باتری سیلور آلكالین

باتری خشك

باتری ژله ای

….

مناسب ترین باتری برای دستگاه های یو پی اس، باتری نوع سیلد اسید و نیكل كادمیم می باشند. باتری نوع سیلد اسید بیشتر با درپوش كاملا بسته است كه نیاز به سرویس و  نگهداری ندارد و با ولتاژ 12 ولت استفاده می گردد.و باتری های نیكل كادمیم دارای قیمت حدود 4 تا 5 برابر باتری های سرب اسید می باشند كه در مقابل دارای طول عمر حدود 20 هستند.

انواع باتری یو پی اس

  علت خرابی باطری های یو پی اس (UPS): 

  1. حرارت و دمای بالا و ناهمواری
  2. عدم شارژ باتری با ولتاژ مناسب
  3. معیوب شدن اتصالات درون سلولی
  4. خشك شدن باتری با از دست دادن الكترولیت
  5. استفاده از شارژر نامناسب (برای شارژ باطری ها از شارژر اتوماتیک استفاده کنید تا موجب شارژ بیش از حد و خرابی باطری های شما نشوند)

 

 

عوامل موثر در طول عمر باتری های یو پی اس (UPS): 

  • دمای محیط: ماكزیمم دمای مناسب 25 درجه سانتیگراد می باشد. به طوری كه اگر مقدار دما از 25 درجه بیشتر باشد به ازای هر 8.3 درجه عمر باتری 50 درصد كاهش پیدا میكند.
  • باتری های الكتروشیمیایی
  • چرخه شارژ و دشارژ باتری
  • تعمیر و نگهداری

 

 

نحوه تست عملكرد باتری های یو پی اس (UPS): 

زمانی كه چرخه شارژ و دشارژ باتری بیش از 10 مرحله انجام می شود دیگر باتری به میزان اولیه شارژ نمی شود.در نتیجه كاهش زمان شارژ باتری باعث كاهش زمان اجرای باتری میشود.

 

محاسبه ظرفیت باتری یو پی اس(UPS) : 

باتری یو پی اس ها دارای آمپراژ مختلف می باشد ، در زیر مشخص می نماییم كه چرا باتری با آمپراژ مختلف بوده و چه تعداد باتری برای وصل به دستگاه یو پی اس مورد نیاز است.

 

اولاً:

 

دستگاه های یو پی اس دارای استانداردهایی هستند كه چه تعداد باتری را می توان به دستگاه یو پی اس وصل كرد تا یو پی اس هنگام كار كردن خطایی نشان ندهد مثلا دستگاه یو پی اس داریم كه 40 عدد باتری را می توان بصورت سری به دستگاه وصل كرد.

 

دوماً:

 

بعد از مشخص شدن استاندارد دستگاه یو پی اس برای وصل باتری به آن بعد به سراغ آمپراژ مناسب باتری برای وصل به دستگاه یو پی اس می رویم:

 

نحوه ی محاسبه آمپراژ باتری به دو عامل مهم بستگی دارد:

 

1-      دستگاه یو پی اس كه استفاده می كنم قادر به شارژ باتری با آمپراژ مدنظر باشد.

 

2-      آمپراز باتری بیشتری به مدت زمان همان backup time دستگاه یو پی اس دارد. بعنوان مثال یو پی اس داریم كه مثلاً با 100 آمپر باتری به تعداد 40 عدد برای ما یك ساعت backup می دهد اگر ما بخواهیم مدت زمان برق دهی ما دو ساعت باشد در این حالت ما مجبوریم آمپراژ باتری مورد استفاده را دو برابر كنیم. همان:

 

100A*2=200A

 

پس ما باید به یو پی اس 40 عدد باتری 200 آمپری وصل كنیم تا 2 ساعت یو پی اس برای ما برق بدهد.

 

لذا نتیجه می گیریم هر چقدر آمپراژ باتری مورد استفاده مان بیشتر باشد در آن حالت مدت زمان برق دهی بیشتر خواهد شد. با توجه به موارد گفته شده انتخاب نوع باطری از نظر کیفیت یک امر ضروری می باشد. سما موتور در راستای رسیدن به این هدف باطری های یو پی اس با کیفیت بالا و قیمت مناسب و با برندهایی همچون باتری یو پی اس صبا باتری، هیتاکو، GSS، RAW POWER و.... ارائه می دهد تا مشتریان با توجه به نیاز خود از این محصولات بهره ببرند. 

لازم بذکر است باتری های یو پی اس صبا باتری دارای 1 سال ضمانت می باشند.

شما همراهان عزیز می توانید جهت مشاوره با کارشناسان فنی سما موتور با شماره 65011302--021 تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده لیست قیمت باتری های یو پی اس کلیک کنید.

منبع: ptd-co.com

 

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*