تاریخ انتشار: 96-12-12 09:12:58 شنبه
نمایش: (4130)

راهنمای راه اندازی و استفاده از باتری های خشک و یو پی اس

راهنمای نصب و راه اندازی باتری های خشک قابل شارژ

  • 1- دقت کنید در هنگام حمل و نقل و نصب، به باتری ضربه ای وارد نشود، ضربات شدید ممکن است موجب شکستن بدنه باطری شوند!

  • 2- قبل از شارژ باتری، از سالم بودن شارژر اطمینان حاصل کنید. خروجی ولتاژ باید بین 13.5 تا 15 ولت باشد. چنانچه میزان ولتاژ خروجی کمتر از این مقدار باشد، شارژر قادر به شارژ کردن باتری نخواهد بود و اگر بیشتر از این مقدار باشد، باتری بیش از اندازه شارژ شده و بدنه آن متورم می شود به همین دلیل حتما از شارژرهای اتوماتیک استاندارد استفاده نمایید.

  • 3- برای شارژ باطری، از شارژرهای اتوماتیک و استاندارد استفاده نمایید. استفاده از شارژر نامناسب سبب اعمال بار اضافی به باطری شده و موجب کاهش طول عمر و خرابی باطری می شود. خرابی ناشی از شارژ نامناسب، شامل گارانتی نمی شود!!

  • 4- حتما در مسیر سیم کشی قبل از نصب باتری از فیوز 15 آمپر استفاده نمایید و هرگز قطب مثبت را بدون فیوز به باتری وصل نکنید.

  • 5- ولتاژ خروجی باتری را چک کنید، اگر خروجی ولتاژ باتری کمتر از 12.5 ولت باشد لازم است باتری قبل از نصب به مدت 12 ساعت شارژ گردد.

  • 6- به هیج عنوان برای مشخص کردن میزان شارژ باتری قطب های مثبت و منفی را بهم نزنید. این کار باعث صدمه زدن به باتری شده و آن را از ضمانت خارج می کند. (حتی گاهی موجب انفجار باتری شده و خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد!)

  • 7- تخلیه شارژ باتری (دشارژ عمیق) در اثر استفاده غیرمتعارف (افت ولتاژ کمتر از 10 ولت) باعث آسیب رسیدن به باتری شده و باتری را از ضمانت خارج می کند.

موارد گفته شده، در خصوص باطری با ولتاژ 12ولت بیان شده است، طبیعی است برای باتری ها با ولتاژ بالاتر، اعداد بیان شده به همان نسبت تغییر می کنند!

همچنین مشاهده کنید:

برای مشاهده لیست قیمت باطری ماشین با تخفیف، یکسال گارانتی و ارسال رایگان اینجا کلیک کنید.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*