تاریخ انتشار: 99-05-14 09:05:43 سه شنبه
نمایش: (32463)

چسب اکواریوم روی لباس را چگونه پاک کنیم؟

چسب اکواریوم روی لباس چگونه پاک کنیم؟

چگونه چسب سیلیکونی و آکواریوم را از روی دست پاک کنیم:

چسب های آکواریوم به دلیل چسبندگی بالا و ضد آب بودن بسیار پر کاربرد هستند  و هر شخصی در کار های روزمره خود برای پر کردن ترک ها و درزها و ضد آب کردن آنها ترجیح به خرید یک چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکونی می دهد.

اما  اگر هنگام کار کردن با آن،چسب به پوست دست شما بچسبد، به سختی میتوان آن را پاک نمود. از طرفی چسب زدن بدون کمک دست هم ظرافت کامل را ندارد.پس لازم است که که هنگام چسبیدن چسب به دست چگونه آن را پاک کنید.

چسب سیلیکونی که هنوز کاملا خشک نشده است را با یک کیسه نایلونی یا پارچه پلاستیکی از روی دست خود بردارید.

** قبل از خشک شدن کامل چسب آکواریوم، آن را از روی دست بردارید.**

چسب های سیلیکونی بسیار مقاوم  هستند، بنابراین هر چه سریعتر بتوانید آنها را قبل از خشک شدن، از روی دست بردارید کارتان آسان تر خواهد بود. پس به محض این که چسب روی دستتان ریخت، آن را با یک کیسه پلاستیکی یا پارچه از روی دست پاک کنید . برای پاک کردن  چسب ترجیحا از کیسه پلاستیکی استفاده کنید، زیرا این چسب ضد آب است و اگر از پارچه برای این کار استفاده کنید، از روی پارچه پاک نمی شود

دستتان را زیر آب بگیرید

همانطور که در بالا گفته شد، اگر چسب کاملاً خشک نشده باشد، میتوانید آن را با کیسه نایلونی یا پارچه پاک کنید و مقدار کمی که از آن روی دستتان باقی ماند را زیر آب بگیرید و بشویید تا پاک شود.  دستان خود را کامل خشک کنید و اگر چسبی باقی مانده بود مجدداً مراحل را تکرارکنید. زیرا خشک شدن کوچکترین باقی مانده ی چسب، به راحتی از بین نرفته و واقعا آزاردهنده است.

چسب های آکواریم به خاطر چسبندگی زیادی که دارند و هم چنین به خاطر خاصیت ضد آب بودن شان کاربرد بسیاری دارند .

پاک کردن چسب خشک شده با استفاده از راه حل های خانگی:

استون:

استون یکی از محلول های رایج برای پاک کردن انواع چسب ها می باشد. این ماده را معمولا به عنوان حلال و پاک کننده ی لاک ناخن استفاده میکنند. البته قابلیت استون در حل کردن و تضعیف بافت چسب های سیلیکونی هنوز خیلی مشخص نیست ولی با این حال امتحان آن ضرری ندارد. مقداری از استون را روی پنبه بریزید، سپس روی دست و قسمت های چسبیِ دست قرار دهید و نگه دارید تا چسب، حل و پاک شود.

سشوار:

چسب آکواریوم هم مانند تمام چسب ها ، در صورت قرار گرفتن در معرض طولانی مدت گرما، ضعیف  می شود. به همین دلیل گرم کردن چسبِ  خشک شده روی دست باعث شل شدن و ضعیف شدن چسب میشود و آن را از بین میبرد. پس روی چسب سشوار گرفته و زمانی که احساس کردید چسب گرم و شل شده است آن را با اسفنج یا پارچه  پاک کنید.

از یک ساینده استفاده کنید:

از دیگر راه هایی که می توانید امتحان کنید، ساییدن چسب با چیزی مانند سنگ پا است تا چسب جدا شود و از بین برود. اگر از این روش استفاده می کنید بسیار احتیاط کنید، زیرا بافت سیلیکون از بافت پوست سخت تر است و باید مراقب باشید که پوستتان به جای چسب از بین نرود. میتوانید برای این کار از سیم های ظرفشویی نرم هم استفاده کنید.

 از حلال های سخت و مواد شیمیایی استفاده نکنید

اگر هیچ اقدامی هم برای از بین بردن چسب سیلیکون انجام ندهید، پس از گذشت مدت زمانی هر چند طولانی، چسب، از بین می رود. پس اصلاً ارزش آنرا ندارد که سلامتی خود را به خطر اندازید. حلال های قوی مانند وایتکس، جوهر نمک، آب قلیایی، تینر فوری و اسیدهای قوی بسیار خطرناک بوده و می توانند پوست را سوزانده و یا از طریق تنفس وارد بدن شوند که بسیار خطرناک است.

چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم؟

برای از بین بردن چسب آکواریوم از روی لباس  از سرکه استفاده کنید،به این صورت  که  پنبه را به سرکه آغشته کرده و روی محل قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید  این عمل را چند بار دیگر انجام دهید چون درزگیرهای سیلیکون بسیار  سرسخت و مقاوم هستند.

مسواک کشیدن:

مسواک را بردارید و نقطه ای که چسب خشک شده است را به سرعت مالش دهید. می بینید که چند تکه چسب می ریزد. باتوجه به میزان چسب روی پارچه، ممکن است لازم باشد پارچه را خیس کنید، بگذارید بماند و قبل از اینکه تمام چسب جدا شود، چند بار آن را با مسواک بمالید.

ممکن است لازم باشد این مراحل را در طرف دیگر پارچه نیز انجام دهید.

از کندن سیلیکون با ابزار تیز به شدت خودداری کنید.

این کار نه تنها مؤثر نخواهد بود، بلکه مشکل را چند برابر خواهد کرد. بریدگی حاصل از استفاده ی این مواد تیز، مواد آلوده و شاید هم تکه های چسب را به راحتی وارد بدن کرده که بسیار خطرناک می باشد و منجر به عفونت خواهد شد.

کاربردهای چسب سیلیکون ( آکواریوم ):

چسب و درزگیر سیلیکون که از سیلیکون و اکسیژن درست شده ، عایق خوبی برای رطوبت است . به خاطر ماندگاری طولانی ، هم از نظر شیمیایی و هم از نظر حرارتی ، کاربرد زیادی دارد . چسب و درزگیر سیلیکون برخلاف دیگر چسب ها دربرابر تغییرات جوی مقاوم است و انتخاب خوبی برای اتصالات است .

ویژگی های چسب سیلیکون ( آکواریوم ):

  • مقاومت مقابل دماهای بسیار بالا
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مناسب برای استفاده با انواع اسید ها و حلال های آل
  • مناسب برای استفاده درصنایع
  • مناسب هر نوع شرایط آب و هوایی
  • قیمت مناسب
  • راحتی در استفاده
  • جلوگیری از رشد قارچ و ضد آب
  • چسبندگی به آلومینیوم، کاشی، استیل، سرامیک و پی وی سی

انواع چسب سیلیکونی

چسب استوکسی

چسب استوکسی درزگیر سیلیکونی است که در حین خشک شدن اسید استیک آزاد کرده و با بوی غلیظی که شبیه به سرکه است ، شناخته می شود.

چسب خنثی

چسب خنثی مخصوص آیینه با پشت جیوه است و واکنشی با جیوه نشان نمی دهد . چسب خنثی موقع خشک شدن ، الکل و یک ماده ی غیر اسیدی از خود آزاد می کند .

رنگ بندی و کاربردهای چسب های سیلیکونی

شفاف

کاربرد: مخصوص آیینه و درزگیری سینک

مشکی

کاربرد: مخصوص چسباندن شیشه ماشین

قرمز

کاربرد: به عنوان چسب واشر مورد استفاده است

سفید

کاربرد : برای آب بندی پنجره ، درزگیری کاشی، درزگیری وان حمام، روشویی و سرویس های بهداشتی

فروش انواع چسب

(3)
  • asiafanar 1399-06-11

    ممنون از مطلب مفیدتون استفاده کردیم

  • علیرضا 1399-08-15

    از راهنماییتان کمال تشکر رادارم عالی بود

  • نادر 1400-07-20

    من فروشگاه دارم
    عمده اگر خواستم چيكار بايد انجام بدم

    پاسخ مدیر:

    این کالا بصورت عمده در فروشگاه موجود نمی باشد

دیدگاه خود را بنویسید
*
*