کوپلینگ انعطاف پذیر آلومینیومی 5*8 میلیمتر

کد COP00001
کوپلینگ انعطاف پذیر
جنس: آلومینیوم
قطر سوراخ: 5 و 8 میلیمتر
طول: 24 میلیمتر
قطر بدنه: 19 میلیمتر
مناسب برای موتورهای با شفت 5 و 8 میلیمتر

موجود
186,000 ریال

سایر مشخصات محصول

وزن (گرم) : 17 گرم
کشور سازنده : چین
کارکرد دائم : S1(کارکرد دائم)
قطر بدنه (میلیمتر) : 19 میلیمتر
نوع کالا : کوپلینگ انعطاف پذیر
وضعیت قطعه : نو
طول قطعه : 24 میلیمتر
قطر داخلی : 5 و 8 میلیمتر

این کوپلینگ یک کوپلینگ انعطاف پذیر از جنس آلومینیوم است که قطر سوراخ های آن 5 و 8 میلیمتر است.کوپلینگ انعطاف پذیر 5 به 8  بیشترین کاربرد را در پرینترهای سه بعدی دارد زیرا شفت خروجی استپ موتورهای نما 17، 5 میلیمتر است و این کوپلینگ قادر است شفت آن را به لید اسکروهای T8 (با قطر 8 میلیمتر) متصل کند.

کوپلینگ انعطاف پذیر

کوپلینگ ها قطعات مکانیکی هستند که جهت اتصال دو قطعه دوار به هم طراحی و ساخته شده اند. در واقع کوپلینگ ها برای اتصال دو شفت از انتها به یکدیگر و برای انتقال قدرت مورد استفاده قرار میگیرند. توسط کوپلینگ دو شافتی که بهم متصل شده اند از هم جدا نمی شوند اما می توانند تا حد مجازی جابجایی یا حرکت داشته باشند.

انواع کوپلینگ

کوپلینگ صلب یا Solid یا rigid coupling:

کوپلینگ صلب این قابلیت را دارد که برای اتصال دو سیستم جداگانه مثل موتور و ژنراتور و یا در یک سیستم واحد استفاده شود.

کوپلینگ انعطاف پذیر:

انتقال قدرت و توان با استفاده از یک شفت و بدون کوپلینگ ها مستلزم هزینه زیاد و محدودیت در مونتاژ است بنابرین برای انتقال قدرت بهترین روش استفاده از کوپلینگ ها می باشد. کوپلینگ های انعطاف پذیر بصورت یک تکه هستند و  این توانایی را دارند که انحراف بین دو محور شفت را اصلاح کنند. در واقع مسیر مارپیچ روی آن سبب انعطاف پذیری آن شده است. این کوپلینگ ها نسبت به نوع دو تکه آن لقی کمتری دارند.

تفاوت بین کوپلینگ صلب و انعطاف پذیر میزان حرکت و جایجایی بین شافت ها می باشد. در کوپلینگ انعطاف پذیر امکان کمی جابجایی بین شفت وجود دارد در حالیکه در کوپلینگ صلب اتصال بین شافت ها بسیار محکم بوده و جابجایی و حرکتی نخواهند داشت. بنابراین برای تنظیم دقیق و اتصال ایمن و محکم کوپلینگ های صلب مؤثرتر هستند و باعث افزایش راندمان و همچنین طول عمر دستگاه می شوند.

ویژگی و کاربرد کوپلینگ ها

ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی و اصلاح نا همترازی شافت ها

جلوگیری از انتقال بارهای شوک از یک شافت به شافت دیگر

محافظت در برابر اضافه بار

تغییر خواص ارتعاشی دستگاه دوار

انتقال توان بین دو انتها( مانند توان انتقال موتور به پمپ در کوپلینگ)

هیچ نظری ارسال نشده