موتور گیربکس دار 12 ولت 1.1 دور بوهلر مدل 161.065.430.04

کد MDG00167
موتور DC
گیربکس دار
ولتاژ: 12 ولت
مدل: 1.61.065.430
برند: بوهلر
ساخت: آلمان
سرعت: 1.1 دور در دقیقه
جریان بی بار: 0.5 میلی آمپر
گشتاور: 20 نیوتن سانتیمتر
قطر شفت: 3 میلیمتر
طول شفت:8.5 میلیمتر

موجود
750,000 ریال

سنسور فلو

نوع کالا : موتور DC گیربکس دار
وضعیت قطعه : نو
ولتاژ نامی (ولت) : 12
کارکرد دائم : S1(کارکرد دائم)
وزن (گرم) : 185
کشور سازنده : آلمان

سایر مشخصات محصول

نوع موتور : موتور DC با جاروبک
سرعت بی بار (دور بر دقیقه) : 1.1
جریان بی بار (آمپر-ساعت) : 0.05
قطر شفت (میلیمتر) : 3 میلیمتر
طول شفت (میلیمتر) : 8.5 میلیمتر
گشتاور نامی : 0.2
قطر بدنه (میلیمتر) : 40 میلیمتر
طول بدنه موتور (میلیمتر) : 43 میلیمتر
جریان - بار کامل(آمپر ساعت) : 0.5
نوع شفت : مستقیم

موتور dc گیربکس دار 12 ولت 1.1 ولت بوهلر

این محصول یک موتور DC گیربکس دار است که با ولتاژ نامی 12 ولت در حالت بهینه کار می کند و در این ولتاژ قادر است 1.1 دور در دقیقه بچرخد. این موتور گیربکس دور پایین ساخت کمپانی بوهلر آلمان است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. گشتاور این موتور 20 نیوتن سانتیمتر است و جریان بی بار آن 0.05 آمپر می باشد.

با کاهش و افزایش ولتاژ ورودی این موتور می توان به سرعت های بیشتر یا کمتری دست یافت بطور مثال اگر ولتاژ بیشتر از 12 ولت به این موتور اعمال شود موتور با سرعت بیشتری می چرخد اما در این حالت به موتور فشار زیادی وارد می شود و از طول عمر آن کاسته می شود. وجود گیربکس سر راه این موتور سبب شده قدرت و گشتاور آن افزایش یابد.

موتور 12 ولت بوهلر در رباتیک(ربات مازخط،جنگجوی سبک، ربات آتشنشان و ….)، درب گاو صندوق، درب و پنجره های ضد سرقت، پرده کرکره برقی و... کاربرد دارد.

موتور DC چیست؟

موتور الکتریکی نوعی ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی(حرکتی) تبدیل می کند اساس کار همه الکتروموتورها براساس اصل الکترومغناطیس می باشد. موتور های DC توسط جریان DC تغذیه می شوند. و از سه قسمت اصلی روتور، استاتور و کموتاتور تشکیل شده اند.

استاتور قسمت ثابت موتور است که متشکل از بدنه، هسته آهنی و سیم پیچی دور آن است و نقش آن ایجاد میدان مغناطیسی و متمرکز کردن شار میدان میدان مغناطیسی می باشد. وقتی که استاتور به یک منبع تغذیه DC وصل می شود و جریان در آن جاری می شود، استاتور را به یک آهنربای ثابت تبدیل می کند جریان جاری شده در استاتور سبب ایجاد میدان مغناطیسی زیر قطب ها می شود

روتور بخش چرخان موتور می باشد که آن هم از هسته، سیم پیچی دورهسته و بلبرینگ تشکیل شده است و به عنوان قطب موتور DC برای تبدیل انرژی است به همین دلیل به آن آرمیچر نیز گفته می شود... روتور یا آرمیچر نیز توسط یک منبع تغذیه خارجی یا همان جریان استاتور تغذیه می شود و در آن نیز یک میدان مغناطیسی بوجود می آید برای اینکه میدان مغناطیسی مناسب در روتور ایجاد شود نیاز است جهت جریان الکتریکی روتور در هر سیکل دو بار عوض شود که برای این منظور از کموتاتور (سوئیچ چرخشی استفاده می شود و در نهایت آهنربای الکتریکی آرمیچر آهنربای استاتور را دفع و جذب می کند.

یکی از مزایای موتورهای DC این است که می توان سرعت چرخش را با تغییر ولتاژ تغذیه تغییر داد.

اجزای موتور DC

هیچ نظری ارسال نشده